Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Příští rok se ponese ve znamení cestování. Poprvé má totiž dosáhnout stejné úrovně jako před světovou pandemií. Globální trend proto hodlají následovat také módní značky, a to především v podobě exkluzivních pop-up butiků. Cestovatelé jsou totiž čím dál více naklonění tomu na svých dovolených utrácet za luxusní produkty.

    Letošní rok zaznamenal nemalý počet luxusních pop-up butiků nebo jiných exkluzivních nabídek módních značek. Vzpomeňme si na Prada kavárnu v nákupním centru Harrods, plážový klub a butik Loro Piana v Saint-Tropez nebo řadu dočasných poboček značky Jacquemus. Jedná se o součást globálního trendu, který podle nejnovějších předpovědí zaznamenáme také v nadcházejícím roce. Luxusní společnosti totiž následují kroky svých zákazníků.

    V roce 2024 má globální cestování poprvé dosáhnout stejné úrovně, na jaké bylo před začátkem světové pandemie. Výsledky průzkumu BoF-McKinsey State of Fashion 2024 navíc ukázaly, že asi 80 procent zákazníků z Velké Británie, Spojených států amerických a Číny hodlají při svých cestách nakupovat nové kousky ze světa módy. Módním společnostem se proto nabízí ideální šance, jak zvýšit své zisky.

    Narůstající počet zahraničních cest souvisí také se změnou životního stylu. Čím dál více lidí má totiž možnost pracovat na dálku. Například podle firmy Scoop’s Flex Index pouze 39 procent amerických firem po svých zaměstnancích požaduje, aby se každý den dostavili do kanceláře. Lidé také často své povinné byznys cesty propojují s dovolenou. Takzvané workation nabízí skvělou příležitost, jak se odměnit po několika dnech těžké práce. A to nejen za pomocí dovolené, ale i nových módních kousků.

    Značky plánují využít vytoužených odpočinkových resortů i oblíbeného setjettingu

    Módní společnosti už dlouhodobě pozorují, že turisté se stávají jejich klíčovými zákazníky, ženoucí jejich prodeje do vysněných výšin. Dává tedy smysl, že se na ně hodlají více zaměřit. Očekávat proto v roce 2024 můžeme ještě silnější propojení cestování a módy. Značky budou otevírat speciální pop-up pobočky hlavně na místech, kam cestovatelé míří nejčastěji. Jednat se může především o klasické populární resorty. Trendy je ale i cestování do lokací ze seriálů, jako je Hra o Trůny nebo Bílý lotos, tedy takzvaný setjetting.

    Cestovatelé přitom v roce 2024 zamíří spíše do menších měst, jako je například Edinburgh, Lisbon nebo Osaka. Důležitou změnou bude v příštím roce také spojení módy s ostatními odvětvími. Módní značky plánují nabízet také luxusní zážitky ze světa pohostinství, wellness nebo gastronomie. Příkladem je nejnovější spolupráce módního domu Dior s šéfkuchařkou Anne-Sophie Pic. Těšit se tak na svých cestách můžete na řadu speciálních zážitků, vytvořených také vaší oblíbenou značkou.

    Zdroje: The Business of Fashion, Grazia, Town and Country Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Rok 2024 očekává dokonalé propojení cestování a módy. Luxusní značky poputují ve stopách svých zákazníků

    Příští rok se ponese ve znamení cestování. Poprvé má totiž dosáhnout stejné úrovně jako před světovou pandemií. Globální trend proto hodlají následovat také módní značky, a to především v podobě exkluzivních pop-up butiků. Cestovatelé jsou totiž čím dál více naklonění tomu na svých dovolených utrácet za luxusní produkty.

    Letošní rok zaznamenal nemalý počet luxusních pop-up butiků nebo jiných exkluzivních nabídek módních značek. Vzpomeňme si na Prada kavárnu v nákupním centru Harrods, plážový klub a butik Loro Piana v Saint-Tropez nebo řadu dočasných poboček značky Jacquemus. Jedná se o součást globálního trendu, který podle nejnovějších předpovědí zaznamenáme také v nadcházejícím roce. Luxusní společnosti totiž následují kroky svých zákazníků.

    V roce 2024 má globální cestování poprvé dosáhnout stejné úrovně, na jaké bylo před začátkem světové pandemie. Výsledky průzkumu BoF-McKinsey State of Fashion 2024 navíc ukázaly, že asi 80 procent zákazníků z Velké Británie, Spojených států amerických a Číny hodlají při svých cestách nakupovat nové kousky ze světa módy. Módním společnostem se proto nabízí ideální šance, jak zvýšit své zisky.

    Narůstající počet zahraničních cest souvisí také se změnou životního stylu. Čím dál více lidí má totiž možnost pracovat na dálku. Například podle firmy Scoop’s Flex Index pouze 39 procent amerických firem po svých zaměstnancích požaduje, aby se každý den dostavili do kanceláře. Lidé také často své povinné byznys cesty propojují s dovolenou. Takzvané workation nabízí skvělou příležitost, jak se odměnit po několika dnech těžké práce. A to nejen za pomocí dovolené, ale i nových módních kousků.

    Značky plánují využít vytoužených odpočinkových resortů i oblíbeného setjettingu

    Módní společnosti už dlouhodobě pozorují, že turisté se stávají jejich klíčovými zákazníky, ženoucí jejich prodeje do vysněných výšin. Dává tedy smysl, že se na ně hodlají více zaměřit. Očekávat proto v roce 2024 můžeme ještě silnější propojení cestování a módy. Značky budou otevírat speciální pop-up pobočky hlavně na místech, kam cestovatelé míří nejčastěji. Jednat se může především o klasické populární resorty. Trendy je ale i cestování do lokací ze seriálů, jako je Hra o Trůny nebo Bílý lotos, tedy takzvaný setjetting.

    Cestovatelé přitom v roce 2024 zamíří spíše do menších měst, jako je například Edinburgh, Lisbon nebo Osaka. Důležitou změnou bude v příštím roce také spojení módy s ostatními odvětvími. Módní značky plánují nabízet také luxusní zážitky ze světa pohostinství, wellness nebo gastronomie. Příkladem je nejnovější spolupráce módního domu Dior s šéfkuchařkou Anne-Sophie Pic. Těšit se tak na svých cestách můžete na řadu speciálních zážitků, vytvořených také vaší oblíbenou značkou.

    Zdroje: The Business of Fashion, Grazia, Town and Country Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―