Více

    ― Reklama ―

    S blížícím se teplejším počasím přichází i příležitost, jak posunout svůj styl na další úroveň. Hřejivé sluníčko nás totiž brzy donutí nasadit na oči sluneční brýle. Pro někoho obyčejný doplněk pak dokáže v outfitu učinit opravdový rozdíl. Stejně jako jiným módním sektorům, i jemu ale vládnou každý rok jiné trendy. Seznamte se s těmi současnými.

    Nebojte se návratu 90. let. Tvar „kočičích očí“ patří mezi klasiky

    Jak už na našem webu od začátku roku mnohokrát zaznělo, 90. léta 20. století jsou letos opět středem pozornosti. Inspirovat se jimi tedy můžete jak při skládání svého outfitu, výběru make-upu a účesu, tak i nákupu slunečních brýlí. I když do ikonického období spadá hned několik tvarů, tím populárním je v současnosti především ten „cat eye“.

    Zdroj: Marni, Celine

    Jedná se tedy o klasické sluneční brýle připomínající „kočičí oči“. Je samozřejmě jasné, že poměrně excentrický styl nebude sedět každému. Nemáte se ale čeho obávat, v nabídce je totiž také řada modelů, které „cat eye“ jen slabě napodobují. Takovým je například varianta od značek Marni nebo Celine.

    Na scénu se vrací i staré známé pilotky. Objevte jejich moderní verzi

    Další trend pravděpodobně vytvoří dva proti sobě stojící tábory. Pilotky jsou totiž stylem, který někteří milují a jiní nenávidí. Ať už je váš názor jakýkoli, musíte se smířit s tím, že letos na jaře a v létě uvidíte tento model opět mnohem častěji. Oblíbená je ovšem jeho nová a moderní podoba.

    Modelky a influencerky totiž volí spíše verzi pilotek s tlustými obroučkami. Čím výraznější nebo odlišnější, tím lepší. Vyhýbají se tedy o něco více klasické verzi z kovu. Pokud jste tedy přemýšleli nad tím, že oprášíte svůj starý model, doporučujeme se spíše porozhlédnout po novém kousku.

    Módní trendy ovládl gorpcore 2.0. Sportovní a technické sluneční brýle se derou do popředí

    Gorpcore je název experimentálního stylu, který propojuje trendy moderní kousky s outdoorovými prvky a technologií. Mnozí módní nadšenci pak od ledna předpovídají, že rok 2024 přivítal jeho novou variantu. Není proto divu, že se trendy staly také sportovní a technické brýle.

    Zdroj: Balenciaga, Courrèges

    Jedná se o kousky, které byste na první pohled čekali spíše na lyžařských sjezdovkách nebo cyklistické stezce. Čím dál častěji se ovšem objevují také v módním světě. Pokud se nechcete pouštět do poměrně výrazných modelů, typických například pro módní dům Balenciaga, zkuste decentnější verzi od Courrèges.

    Čím větší, tím lepší. Tichý luxus ustoupil oversized luxusním brýlím

    Poslední z trendů ovlivnil nejen modely slunečních brýlí, ale také těch dioptrických. Diktuje totiž co největší obroučky. Oversized by v nejlepším případě měly být co se týče velikosti, ale i tloušťky. Opět tedy platí, že více je lépe. Dávnou jsou totiž pryč dny populárního tichého luxusu.

    Zdroj: Celine, Loewe

    Letos je vaším cílem přesný opak. Tedy co nejvíce si pohrát s různými výraznými prvky a styly. Velké sluneční brýle přímo křičící luxus pak skvěle zapadají i do současného TikTok trendu s názvem mob wife. S podobným doplňkem se totiž budete cítit jako hlavní hvězda světově proslulého filmu.

    Zdroje: SSENSE, Who What Wear, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Přivítejte jaro s trendy slunečními brýlemi. Vynikne oversized i sportovní styl

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S blížícím se teplejším počasím přichází i příležitost, jak posunout svůj styl na další úroveň. Hřejivé sluníčko nás totiž brzy donutí nasadit na oči sluneční brýle. Pro někoho obyčejný doplněk pak dokáže v outfitu učinit opravdový rozdíl. Stejně jako jiným módním sektorům, i jemu ale vládnou každý rok jiné trendy. Seznamte se s těmi současnými.

    - Reklama -

    Nebojte se návratu 90. let. Tvar „kočičích očí“ patří mezi klasiky

    Jak už na našem webu od začátku roku mnohokrát zaznělo, 90. léta 20. století jsou letos opět středem pozornosti. Inspirovat se jimi tedy můžete jak při skládání svého outfitu, výběru make-upu a účesu, tak i nákupu slunečních brýlí. I když do ikonického období spadá hned několik tvarů, tím populárním je v současnosti především ten „cat eye“.

    Zdroj: Marni, Celine

    Jedná se tedy o klasické sluneční brýle připomínající „kočičí oči“. Je samozřejmě jasné, že poměrně excentrický styl nebude sedět každému. Nemáte se ale čeho obávat, v nabídce je totiž také řada modelů, které „cat eye“ jen slabě napodobují. Takovým je například varianta od značek Marni nebo Celine.

    - Reklama -

    Na scénu se vrací i staré známé pilotky. Objevte jejich moderní verzi

    Další trend pravděpodobně vytvoří dva proti sobě stojící tábory. Pilotky jsou totiž stylem, který někteří milují a jiní nenávidí. Ať už je váš názor jakýkoli, musíte se smířit s tím, že letos na jaře a v létě uvidíte tento model opět mnohem častěji. Oblíbená je ovšem jeho nová a moderní podoba.

    Modelky a influencerky totiž volí spíše verzi pilotek s tlustými obroučkami. Čím výraznější nebo odlišnější, tím lepší. Vyhýbají se tedy o něco více klasické verzi z kovu. Pokud jste tedy přemýšleli nad tím, že oprášíte svůj starý model, doporučujeme se spíše porozhlédnout po novém kousku.

    Módní trendy ovládl gorpcore 2.0. Sportovní a technické sluneční brýle se derou do popředí

    Gorpcore je název experimentálního stylu, který propojuje trendy moderní kousky s outdoorovými prvky a technologií. Mnozí módní nadšenci pak od ledna předpovídají, že rok 2024 přivítal jeho novou variantu. Není proto divu, že se trendy staly také sportovní a technické brýle.

    Zdroj: Balenciaga, Courrèges

    Jedná se o kousky, které byste na první pohled čekali spíše na lyžařských sjezdovkách nebo cyklistické stezce. Čím dál častěji se ovšem objevují také v módním světě. Pokud se nechcete pouštět do poměrně výrazných modelů, typických například pro módní dům Balenciaga, zkuste decentnější verzi od Courrèges.

    Čím větší, tím lepší. Tichý luxus ustoupil oversized luxusním brýlím

    Poslední z trendů ovlivnil nejen modely slunečních brýlí, ale také těch dioptrických. Diktuje totiž co největší obroučky. Oversized by v nejlepším případě měly být co se týče velikosti, ale i tloušťky. Opět tedy platí, že více je lépe. Dávnou jsou totiž pryč dny populárního tichého luxusu.

    Zdroj: Celine, Loewe

    Letos je vaším cílem přesný opak. Tedy co nejvíce si pohrát s různými výraznými prvky a styly. Velké sluneční brýle přímo křičící luxus pak skvěle zapadají i do současného TikTok trendu s názvem mob wife. S podobným doplňkem se totiž budete cítit jako hlavní hvězda světově proslulého filmu.

    Zdroje: SSENSE, Who What Wear, Instagram

    ― Reklama ―

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―