Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 42

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    0
    Lanvin by Lisa Jahovic
    Lanvin by Lisa Jahovic

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Její umění nesvazuje technika, ani médium, ale podprahový smysl pro absurditu, který prostupuje každou její instalaci. Úspěšná umělkyně Lisa Jahovic nevytváří dekorativní objekty, ale ucelené poetické situace. Její díla působí jako momenty ze snu, ve kterém se běžné předměty rozhodly vyprávět vlastní příběh.

    Lisa Jahovic jako synonymum antropomorfismu. Neživým věcem dává život

    Její tvorba je založená na zmíněném antropomorfismu, tedy postupu, při kterém se věcem přisuzují lidské rysy. Předměty nežijí v jejím světě náhodou. Jsou režírovány, stylizovány a rozmístěny s precizností, jež působí až znepokojivě přesně. Skrze performativní skulptury vypráví příběhy o existenci, a přitom se nebojí absurdit. Divák neví, zda se má usmívat, nebo cítit tíhu. Lisa pracuje s běžnými materiály, ale ve chvíli, kdy vstoupí do jejího světa, s okamžitou platností přestanou být funkční. Stávají se symbolem, gestem nebo tělem.

    Zdroj: Lisa Jahovic

    Letos si talent známé umělkyně přizvala na pomoc značka Lanvin. Výsledkem je speciální řada, jejíž kousky z jemného saténu Jahovic rozpohybovala jako sochy v pohybu. Kolekce Elegance in Motion zhmotňuje estetiku pomalého tance mezi formou a siluetou. Šaty nepřiléhají, ale proudí. Jsou stylizované jako artefakty, které nechcete obléknout, ale sledovat. Umělkyně nepracuje s látkou jako módní návrhář, ale jako instalatér významů. Záhyby šatů tak mění v jakousi krajinu.

    Zdroj: Lanvin

    Její sílu využil i módní dům Jacquemus. Pamatujete na kampaň Winter Retreat?

    Módní dům Jacquemus si zase Jahovic přizval do své zimní kampaně Winter Retreat, která se odehrává v dřevěném interiéru horského letoviska. Realita se v ní láme jako světlo na sněhu. Je to místo, v němž se praktičnost potkává s fantazií, a kde se sušené pomeranče stávají němými aktéry zimního dramatu. 

    Jahovic kampani vdechla surreálnost, která sílí s každým dalším pohledem. Modelka Alex Consani vypadá, jako by v letovisku žila 100 let a právě zjistila, že s ní dům začíná mluvit. Jahovic objevuje krásu v nehybnosti, mluví s tichými věcmi a budí je k životu. Stačí se jen skutečně dívat.

    Zdroje: DRY Magazine, LA LA LAND, Flowers Gallery, Metal Magazine, Instagram

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    0
    Carolina Herrera La Bomba
    Carolina Herrera La Bomba

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Carolina Herrera hodlá opět zabodovat. Na trh uvádí parfém La Bomba

    V roce 2016 se módní dům Carolina Herrera zapsal do parfémové historie. Tehdy vydal vůni Good Girl, která se postupně stala jedním z nejvíce ikonických flakonků beauty scény. Značka od té doby žádný podobně impozantní parfém nezveřejnila. Nyní ovšem vydává model La Bomba, který považuje za další potenciální hit. Ukrývá v sobě tóny dračího ovoce, třešňové pivoňky a vanilky.

    Zdroj: Carolina Herrera

    Alessandro Michele překvapil. V nejnovější cruise kolekci ustoupil Valentino

    Módní návrhář Alessandro Michele je u módního domu Valentino stále jistým nováčkem. Do vedení značky nastoupil před rokem poté, co odešel od Gucci. Mnozí módní nadšenci proto na jeho návrhy stále nahlížejí kritickým okem. Některým se zdá, že ve své tvorbě projevuje až příliš vlastního výrazného rukopisu. Jeho nejnovější cruise kolekce však ustoupila eleganci Valentino.

    Manolo Blahnik sponzoruje exkluzivní výstavu. Věnovaná je stylu Marie Antoinette

    Slavné Victoria and Albert Museum (V&A) chystá speciální exhibici. Od 20. září do 22. března příštího roku dá návštěvníkům šanci spatřit na 250 objektů spojených se slavnou francouzskou panovnicí. Výstava s názvem Marie Antoinette Style nabídne šaty, šperky a osobní předměty z královnina šatníku, ale také kousky návrhářů, kteří se její estetikou inspirovali. Exhibici pak sponzoruje značka Manolo Blahnik, jež se podílela i na snímku Marie Antoinette.

    Pinterest má první společný produkt. Odstartoval partnerství s Emmou Chamberlain

    Influencerka a zakladatelka vlastní kávové značky Emma Chamberlain odhalila novou speciální spolupráci. Pro tvorbu limitované edice Sea Salt Toffee naverbovala populární platformu Pinterest. Sociální síť přitom ještě nikdy podobný „merchandise“ nevydala. Inspirací je přímořská atmosféra, perfektně doplňující ledovou kávu, jíž se Emma Chamberlain kdysi proslavila na YouTube.

    Zdroj: Pinterest

    Max Mara odhalila pragmatickou ženskost. Cruise řada vzdala hold italské eleganci

    Návrhář Ian Griffiths odhalil v úterý večer pro Max Mara vlastní verzi populární cruise kolekce. Nazval ji „pragmatickou ženskostí“ a odkázal pomocí ní na italské poválečné neorealistické filmy. Vzdal v ní tedy hodl klasické italské eleganci. Tu podtrhovala rovněž ohromující lokace. Designér totiž za destinaci vybral ikonický palác Caserta. Na přehlídku dorazila mimo jiné Gwyneth Paltrow či Joey King.

    @madamefigarofr Les #looks du défilé croisière 2026 @Max Mara 💫 #fashiontiktok #onregardequoi #maxmara ♬ I Adore You X Si Ai Jason Padrone Mashup – jasonpadrone

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    0
    rustic home Unsplash
    rustic home Unsplash

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil nevyhnutelné. Letošní léto pohltí touha po odpočinku od sociálních sítí a informačního chaosu i vytouženém detoxu. Čím dál více uživatelů vyhledává inspiraci v podobě rustikálních kuchyní a květinami posetých zahrad. Na scénu se vrací také americká novinářka Martha Stewart, známá pro své domácí recepty a nenucenou „venkovskou“ eleganci.

    Do popředí vchází vintage. Trendy interiéry pohltí kousky s minulostí

    Není tedy divu, že rustikální léto odráží rovněž interiérové trendy. Jak lépe zachytit útěk před moderní dobou, než přetvořením domova do pomyslného venkovského sídla? Pokud po podobné proměně rovněž toužíte, nechte se vést přírodou. A to doslova. Dominantními materiály se stane dřevo, keramika nebo cihly. Poohlédněte se po více „přirozených“ a neupravených tvarech a siluetách.

    Zdroj: Unsplash, Sklum

    Perfektním způsobem, jak dosáhnout nenuceného, ovšem stále elegantního chaosu „rustic summer“ jsou vintage kousky. Je na čase vytáhnout čajovou soupravu po babičce, nebo zorganizovat výlet do obchodu s použitým nádobím. Nebojte se kombinovat různé vzory, držte se ale předem dané palety barev. Vést vás bude opět příroda, a tak jsou ideální rovněž drobné malůvky květin či ovoce.

    Zdroj: H&M, Søstrene Grene

    Nebojte se trendy chaotického mixu. Nechte se vést přírodou

    Zorganizované neuspořádanosti dosáhnete rovněž pomocí kombinace různých vzorů. Klasickým „venkovským“ kouskem je kostkovaný ubrus nebo utěrky. Chybět by vám neměly ani vyšívané polštáře nebo příjemná patchworková deka či přehoz. I když platí, že nad mixem vysněných kousků nemusíte příliš přemýšlet, držte se stále jisté jednoduchosti, ať neriskujete vizuální přehlcení.

    Zdroj: Zara Home, Westwing

    Výsledný dojem dotáhne k dokonalosti záplava květin a zelených pomocníků, doslova křičící léto. I když většina inspirace zahrnuje masivní venkovská sídla s obrovskými okny a rozsáhlou zahradou, nenechte se odradit. Venkovský klid navodíte pomocí výše zmíněných prvků i v nejmenším městském apartmánu. Největší roli hraje vaše myšlenkové nastavení a touha po skutečném relaxu.

    @ahometomakeyousmile The breeze, the trees, the sunshine ~ sparkly afternoons that whisper “summer” ✨🤍 #interiordecor #interiorstyling #summerdays #loveyourhome #maximalistdecor ♬ Breath – Michael Sesmundo

    Zdroje: Real Simple, Pinterest, Instagram, TikTok

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    0
    La Perla úvodka online nákupy
    La Perla úvodka online nákupy

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají „staré dobré“ kamenné prodejny.

    Pár kliknutí a trendy novinky naskakují do e-shopového košíku. Za pár dní vám je dopraví až ke dveřím a nemusíte se ani tlačit s ostatními v obchodě. Ačkoliv pohodlné, online nákupy jsou v některých případech riskantní. Některé módní kousky je lepší vyzkoušet, sáhnout si na ně a prohlédnout si je ze všech úhlů. V této kategorii totiž existují příklady, u kterých se internetové obchody nevyplácí.

    Nohám se jen těžko zavděčíte. Pohodlí obrazovka nepřenese

    Kvalitní obuv není jen o designu. Zásadní roli hraje i pohodlí a konstrukce. Právě tyto aspekty online nákupy často nedokáží plně předat. Především u lodiček a sportovních bot je důležité zkusit na noze tvar špičky, výšku nártu či tvrdost podrážky. V kamenné prodejně tohle vše vyzkoušíte a během pár kroků zjistíte, jestli se jedná o váš vyvolený pár. Nepohodlné boty totiž umí znepříjemnit den.

    Zdroj: Calvin Klein, Christian Louboutin

    Málokterý kus oblečení je tak náročný na perfektní střih jako kalhoty, především pak džíny. Rozdíly ve výšce sedu, šířce pasu nebo pružnosti materiálu mohou být naživo větší, než se může zdát. Velikostní tabulky sice napoví, ale pocit na postavě nevystihne ani sebelepší video. Pokud proto nemáte svoji šatníkovou stálici, dejte u džínů přednost nakupování nejen zrakem, ale také hmatem.

    Online nákupy šetří čas. Opatrně ale na plisované sukně a dlouhodobé investice

    Hlavně u kousků, u kterých očekáváte dlouhodobější výdrž, jako jsou vlněné kabáty, kožené bundy či vypasovaná saka, je důležitá důkladná inspekce. Možná by vás nenapadlo, že rozložení švů i tvarování zad mohou mít tak velký vliv na pocit z vysněného svršku. V obchodě lépe vynikne i kvalita materiálu a celkové proporce, od kterých vyžadujete, aby pracovaly pro vaši siluetu, nikoliv proti ní.

    Druhem oblečení, u kterého online nákupy ne vždy udělají postavě dobrou službu, je také spodní prádlo a plavky. Standardizované velikosti tělesným proporcím často neodpovídají a ramínka sedící u jednoho střihu můžou u jiného působit bolest. Navíc proces vracení takového zboží poštou je zrádný, jelikož se na něj často vztahuje výjimka. I proto je lepší vydat se do kamenné prodejny.

    Zdroj: SAME, Roberto Cavalli

    Ačkoliv většina šatů i sukní patří mezi produkty snadno objednatelné z e-shopů, některé typy mohou zavařit. Patří mezi ně například plisované sukně, případně šaty s podšívkou, u kterých záleží mimo jiné třeba i na světle. Měla by vás zajímat hlavně průsvitnost a látka v pohybu. U plisovaných sukní mohou sklady působit na konkrétní postavě jinak, vyplatí se proto vyzkoušet ji na vlastní kůži.

    Zdroje: Instagram

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    0
    nadprodukce
    nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Nejznámější módní značky již dávno pochopily, že aby si u zákazníků ponechaly důvěru, musí začít řešit svou environmentální stopu. Přesto většina z nich nečiní dost pro to, aby potlačila největší problém módního průmyslu, tedy nadprodukci. Jak ukázal i nejnovější udržitelný projekt z dílny Chanel, Nevold, zaměřený na recyklaci, společnosti se místo toho zaměřují na jiné části této problematiky.

    Právě nadprodukce je přitom počátečním kořenem, ze kterého ostatní škodlivé dopady na životní prostředí pramení. Upozornil na to rovněž nejnovější report udržitelné show Source Fashion s názvem Fashion’s Hidden Crisis. Odhalil například, že i když světový módní průmysl ročně vyprodukuje na 80 až 150 miliard kusů oblečení, 40 procent z tohoto množství se nikdy nepodaří prodat.

    Zdroj: Pexels

    Kousky proto následně zamíří na skládky, do spalovacích pecí nebo slevových košů, ze kterých se ale většinou do šatníků stejně nikdy nepodívají. Report kromě toho uvedl, že pouze procento módních značek aktivně pracuje na tom, aby objem své produkce zmenšil. Dokument proto zároveň nabízí řadu inovativních modelů, které by společnostem s alarmujícím problémem pomohly.

    Módním značkám alternativy nechybí. Nadprodukci odstraní inovativní modely

    „Značky mohou snížit svou produkci bez toho, aniž by zmenšily svůj zisk. V mnoha případech naopak dochází ke zvýšení marží a posílení důvěry zákazníků,“ popsal report. Mezi možná řešení řadí takzvanou on-demand produkci, založenou na výrobě pouze těch kousků, o které už je zájem. Další možností je „circular design“, tedy kousky, jež se dají opravit, znovu využít či recyklovat.

    „Report poukazuje na nepříjemnou pravdu ležící za úspěchem mnohých značek, tedy že nadprodukce je vestavěná do jejich modelů, předpokládajících, že množství je jediným klíčem k zvýšení zisků,“ okomentovala výsledky nejnovějšího dokumentu ředitelka sourcingu Source Fashion Suzanne Ellingham. Potvrdila tak, že módní průmysl musí co nejdříve učinit zásadní změnu.

    Zdroje: The Fashion Network, Fibre2Fashion, Source Fashion, Instagram, YouTube

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    0
    Zegna Summer 2026
    Zegna Summer 2026

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Módní dům Zegna se pod vedením návrháře Alessandro Sartori proměnil v tichého průkopníka nové definice mužské elegance. Takové, která nevyžaduje okázalost, ale zároveň se nebojí emocí, měkkosti a času. Kolekce nejsou jen sestavou oděvů, ale systematickým výzkumem textilu, pohybu a toho, jak se oblečení mění podle prostředí, nálady i životního rytmu. To vše zachycuje Oasi Zegna, přírodní rezervace v severoitalských Alpách, kde značka dlouhodobě testuje i vyrábí své látky, funguje jako filosofická základna celé estetiky.

    Jen tělo a látka. Zegna summer 2026 jako tropický cestovatelský katalog

    Letní kolekce 2026 se nestaví proti prostředí, ale absorbuje ho. Kreativní ředitel značky Alessandro Sartori ošetřil každý detail tak, aby odrážel život v podmínkách, kde se látka potí a světlo vytváří na všem jemné „přepálení“. Košile vypadají, jako by je někdo pomačkal v kufru, sako připomíná deku přehozenou přes rameno. Paleta barev působí jako cestovatelský katalog.

    Zdroj: Zegna

    Ve vizuálním jazyce kolekce se střídá pouštní minimalismus s italskou krejčovinou. Košile, vrstvené šortky, županové blejzry. Žádné módní výkřiky, ale siluety, které nosí paměť. Sartori se nesnaží o futurismus, ale o současnost, která se vyvíjí v čase. Oblečení má vypadat jako lehce opotřebované, ne zanedbané, ale prožité. Některé modely dokonce přehlídkou prošly bosí. V jiném kontextu by takový krok působilo teatrálně, do tohoto prostředí ovšem sedí.

    Zdroj: Zegna

    Zegna oslavuje i nového hudebního poradce. Stává se jím James Blake

    Nejvýraznější obraz celé show ovšem nakonec nepocházel z přehlídkového mola. Sartori se měl totiž při tvorbě návrhů inspirovat oděvem, který někdo jen tak přehodil přes židli. Tento motiv mluví výmluvněji než jakýkoliv fashion statement. Zegna si tak i v daleké Dubaji drží své, tedy tichý, promyšlený luxus, který se neusazuje ve výkladních skříních, ale v detailech každodenního rituálu. 

    Hudební rámec přehlídky Zegna Summer 2026 pak Alessandro Sartori svěril do rukou Jamese Blake, britského hudebníka, jehož tvorba hraničí mezi neklidem elektroniky a křehkostí klavírní intimity. Umělec nejen, že otevřel a uzavřel očekávaný večer svými živými vstupy, ale nově se stal i oficiálním hudebním poradcem značky. Jeho přístup k hudbě, který bez obav přepisuje žánrové hranice, ladí s vírou známé značky v propojení přírody, inovace a řemesla.

    Zdroj: Zegna

    Zdroje: WWD, HighSnobiety, GQ, YouTube



    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    0
    Emilia Pérez
    Emilia Pérez

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Kvalita nad kvantitou. Saint Laurent nechce točit jen trháky

    Dlouholetý kreativní ředitel proslulého módního domu Anthony Vaccarello založil Saint Laurent Productions relativně nedávno, a to v roce 2023. Samotný návrhář pak dokonce na filmovou divizi dohlíží a stará se o její chod a umělecké směřování. Značka Saint Laurent se tak může pyšnit statusem vůbec prvního módního domu s kompletní a nezávislou produkční společností.

    Zdroj: Saint Laurent Productions

    K založení designéra přivedla osobní vášeň a obdiv k filmu, jež pěstoval od mládí, kdy pro něj příběhy na plátně představovaly snový únik z reality. Vlastní produkce je navíc účinným způsobem, jak zaujmout a odlišit Saint Laurent od konkurentů. Pro kreativního ředitele je také důležité finančně podporovat kvalitní snímky, jež nemusí nutně vyhovovat přísným komerčním kritériím.

    Saint Laurent Productions dominovala na Oscarech. Emilia Pérez získala 13 nominací

    Společnost Saint Laurent Productions si už stihla připsat na konto jeden z nejdiskutovanějších a možná i nejkontroverznějších filmů letošního roku, snímek Emilia Pérez, z dílny režiséra Jacquese Audiard. Muzikálový thriller s obsazením takových hereckých jmen, jako jsou Karla Sofía Gascón, Zoe Saldaña nebo Selena Gomez, servíruje divákům příběh šéfa drogového kartelu, který se rozhodne skoncovat se svým byznysem a změnit pohlaví.

    Film Emilia Pérez bodoval již na loňském filmovém festivalu v Cannes a na letošních Oscarech vybojoval 13 nominací a jednu sošku za nejlepší původní píseň. Zoe Saldaña si navíc odnesla cenu za nejlepší herečku ve vedlejší roli. Pozitivní publicitu však potopila Karla Sofia Gascón poté, co se objevily její nenávistné tweety z minulosti. Veřejnost film zkritizovala za stereotypní a nepravdivé zobrazení mexického národa a kultury.

    Další snímek z dílny Saint Laurent měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes již v roce 2023, jednalo se o krátký film s názvem Strange Way of Life. Western s talentovanými herci Pedrem Pascal a Ethanem Hawke v hlavních rolích sleduje love story dvou bývalých milenců, kteří se po dlouhých 25 letech znovu setkávají.

    Za zmínku stojí také mimořádně vizuálně působivý film Parthenope oscarového režiséra Paola Sorrentino, představený na loňském festivalu v Cannes. Dějem zasazeným do jižní Itálie nás provází herečka Celeste Dalla Porta, a to v roli Parthenope, jež nechce být pouhým objektem pomíjivé vnější krásy a vydává se na cestu sebepoznání.

    Zdroje: Saint Laurent Productions, CR Fashion Book, Seznam Zprávy, The Guardian, Instagram

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    0
    Hermès fall 2025
    Hermès fall 2025

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Návrhářka Nadège Vanhée světu minulý týden ukázala, že i tak tradiční a klasická značka jako Hermès umí překvapit. Kreativní ředitelka dámské sekce luxusní společnosti totiž v Šanghaji odhalila druhou kapitolu kolekce pro podzim a zimu letošního roku. Od první části nejnovější řady se ovšem výrazně lišila. Odrážela totiž nejen vrstvy známého módního domu, ale také moderní ženy.

    Svou estetikou tak oproti první přehlídce, odhalené letos v březnu v Paříži, stála na zcela opačném pólu módní scény. Zatímco francouzská show odrážela klasickou jezdeckou siluetu Hermès, řada z Šanghaje reflektovala rozmanitost městského života, definovaného outdoor, ale i městským stylem. Ultramoderní čínské velkoměsto tak posloužilo jako perfektní kulisa návrhářčina vzkazu.

    Zdroj: Hermès

    Designérka Nadège Vanhée se tedy soustředila především na funkčnost a tvárnost jednotlivých návrhů. Modelky proto zabalila do vrstev, které je se stylem připravují na vše, co by je mohlo v pomyslný den v městské džungli potkat. Jednoduché siluety tak vystřídaly oboustranné kabáty, svetry ovázané kolem pasu, navrstvené košile a výrazné, ovšem nadále praktické, doplňky.

    Hermès nezanevřel ani na tradici. Nabídl i hedvábné šátky a kabelku Kelly

    „Zaměřila jsem se na kombinaci outdoor a města, jelikož mám pocit, že Šanghaj definuje jistá rušná energie, ve které se misí ultra-urbanismus s přírodou,“ popsala svou myšlenku designérka. Její záměr pak perfektně doplňoval touhu Hermès nadále expandovat na čínský trh, který dlouhodobě zažívají veškeré luxusní značky. „Je nejvíce otevřený technologii a modernosti,“ dodala Vanhée.

    V kolekci, na jejíž představení dorazilo přes více než 800 hostů, navzdory její modernitě nechyběly ani tradiční a klasické Hermès prvky. Modelky proto vynesly také zdobené hedvábné šátky, často ovázané přes trendy baseballové čepice. Looky doplňovaly mini varianty ikonické Kelly kabelky či vysoké jezdecké a šněrovací boty. Návrhářka tak umně propojila minulost s budoucností.

    Zdroje: WWD, The Zoe Report, Instagram, YouTube

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    0
    Zara šaty
    Zara šaty

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    Letošní letní nabídka trendů je více než pestrá. Na vině je maximalismus, který od začátku roku dobývá módní scénu. Do kufru si proto můžete zabalit populární zvířecí vzory, výrazné citrusové barvy, westernové klobouky nebo prvky připomínající oblíbenou „fisherman aesthetic“. Pokud hledáte inspiraci pro outfity na pláž, nemusíte se ničeho bát, oslníte hned s několika populárními kousky.

    Háčkování už dávno není jen pro babičky. Dorazilo i na pláž

    Pokud sledujete aktuální trendy, pak jste jistě zaznamenali, že se v posledních týdnech do popředí vedraly především dva prvky, háčkované detaily a krajka. Důvodem je boho chic styl, který se letos díky vlně nostalgie opět navrátil na scénu. Módní domy mu však vdechly nádech elegance i modernosti. Háčkovaný trend proto vynosíte jak v podobě roztomilých setů, tak maxi svůdných šatů.

    Zdroj: Rabanne, Chloé

    Nostalgie nezapomněla ani na klasiku. Na scénu vrací romantické puntíky

    Módní značky ve svých kolekcích pro letošní jaro a léto promluvily jasně. Na pláž letos vrací vintage puntíky. Nezáleží přitom na jejich velikosti, ani barvě. Například návrhářka Carolina Herrera je zapracovala do snových splývavých šatů. Módní dům Dolce & Gabbana jimi nechal potisknout hravé topy a ladící kraťasy. Nebojte se ani kombinace hned několika puntíky posetých kousků.

    Zdroj: Dolce & Gabbana, Valentino

    Pláž nezná cenzuru. Dominovat jí budou průhledné materiály

    Zmíněné háčkované prvky jsou součástí dalšího, ještě o něco odvážnějšího trendu. Průhledné materiály vévodí módní scéně již několik měsíců, vypadá to tedy, že se jí jen tak nepustí. Mánii průsvitných sukní a plážových přehozů odstartovala již postava Chloe z třetí série populárního seriálu White Lotus. Od té doby bylo jasné, že si podobné kousky najdou letos cestu i na písečnou pláž.

    Zdroj: Desigual, Calvin Klein

    Čím větší, tím lepší. Plážový outfit pozvednou XXL doplňky

    Maximalismus zanechal svou stopu i na plážových doplňcích. Letos totiž platí pravidlo, že čím větší, tím lepší. Perlové náušnice vyměňte za výrazný model připomínající mušle. Na hlavu nasaďte maxi klobouk a plážovou tašku ozdobte trendy přívěsky. Své udělá také výrazná čelenka do vlasů nebo klasický skřipec v maxi podobě. S XXL kousky to ale nepřehánějte a zůstaňte u jednoho či dvou.

    @madesomewhere.nl The perfect XXL Clip for your long beach hair🐚🪸✨@Demi Nugteren #beachhair #longthickhair #foryou #hairclaws #aestheticvideos ♬ Im in love with summer – No

    Zdroje: Who What Wear, Fashionista, TikTok, Instagram

    Dvacet sedm perel, miliony dolarů. Znáte nejdražší Cartier náhrdelník?

    0
    Barbara Hutton
    Barbara Hutton

    Jsou šperky, které zdobí. A pak jsou ty, jež jsou podpisem historie šperkařských domů. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu mezi ně rozhodně patří. V roce 1933 ho Barbara Hutton, tehdy nejbohatší mladá žena Ameriky, dostala jako svatební dar. Cartier vytvořil 27 perel a minimalistické zapínání z rubínů, zlata a diamantů. Jemná, a přitom sebevědomá kombinace, nesoucí noblesu Číny, ale i francouzský půvab.

    Jadeit, z něhož je Cartier Hutton-Mdivani náhrdelník složen, pochází z Barmy. Jeho kvalita je natolik výjimečná, že se původně spekulovalo o jeho spojení s čínským císařským dvorem. Každá perla má intenzivní zelenou barvu, hedvábný lesk a téměř shodnou velikost. V módním světě by nejdražší Cartier náhrdelník představoval ekvivalent haute couture kolekce, v níž každý kus vznikl na míru, a přesto ladí s ostatními. Právě tahle pomyslná soudržnost ze šperku dělá klenot.

    Cartier náhrdelník kdysi prodal. Následně ho ovšem koupil zpět

    V roce 2014 padl ve světě šperků jeden z nejhlasitějších rekordů, přestože celou scénu doprovázelo jen klapání dražebního kladívka. Náhrdelník Hutton–Mdivani se tehdy vydražil za 27,44 milionu dolarů. Pro Cartier šlo o historický moment. Žádný jiný šperk značky se této částce nikdy nepřiblížil. Získala ho samotná Cartier sbírka, což potvrzuje, že některé věci dávno přerostly hodnotu investice. 

    V ceně nejde jen o materiály. Jde rovněž o symboliku. Hutton–Mdivani není šperk, který si někdo pořídí, aby oslňoval. Je to klenot, který se stal mostem mezi dvěma kulturami. Mezi evropským dekadentním luxusem a východní mystikou. Nosila ho žena, která celý život hledala rovnováhu mezi bohatstvím a štěstím. Barbara Hutton, neboli „chudá bohatá holka“, jak jí přezdíval tisk, byla paradoxem doby a stejně tak i její náhrdelník. Nádherný, a přesto neklidný.

    Zdroj: Sotheby’s

    Diamant sice oslní, vrhá světlo, definuje zásnuby, vládne žebříčkům. Ale jadeit? Ten nenosí ti, co chtějí být vidět. Nosí ho ti, kteří chtějí něco cítit. Tam, kde diamant fascinuje čistotou a brilancí, jadeit láká hloubkou a duchem. Proto se ve východní kultuře považuje za kámen života, symbol moudrosti, štěstí a harmonie. Proto se Hutton–Mdivani stal nejdražším Cartier šperkem historie. Ne kvůli ceně, ale protože spojuje eleganci Západu s duchovní vahou Východu.

    Zdroje: Sotheby’s, The Jewellery Editor, Forbes, Instagram, YouTube