Více

    ― Reklama ―

    Svérázná Miranda Priestly ve filmu Ďábel nosí Pradu během svého minutového monologu o blankytně modré dokonale vystihla řetězec módních trendů. Tento jednoduchý vzorec však již nelze tak snadno aplikovat. Mezi návrháře, celebrity, modelky a it-girls, kteří donedávna určovali chod módy, se do rovnice zamotaly sociální sítě, influenceři a generace Z. Jak moc kontrastní a relevantní je vliv módních ikon a známých osobností na to, co je aktuálně v kurzu, ve srovnání s předchozími dekádami?

    Určování trendů v předinfluencerské éře

    V minulosti to bylo jednoznačné. Designéři představili na přehlídkových molech svou vizi pro nadcházející sezónu, která se postupně prostřednictvím časopisů dostala k širší veřejnosti a profiltrovala do běžných obchodů. Ještě lépe, když získala podporu hvězd. Ty v době bez sociálních sítí představovaly jeden z hlavních nástrojů marketingu a úspěšného prodeje. V éře před influencery byly modelky, herečky a zpěvačky hlavními trendsettery. Prostředí celebrit bylo více „elitní“ a méně přístupné veřejnosti. Skvělým příkladem je kabelka City (dříve nazývaná Motocycle) od Balenciaga. V roce 2001 ji uvedl Nicolas Ghesquière a pomyslně ji schválila Kate Moss nošením na veřejnosti. Sestry Olsenovy ji následovaly a tato kabelka se stala jedním z definujících momentů desetiletí.

    Ikony v prvních dekádách 21. století

    V éře kalhot s nízkým pasem a teplákových souprav měly hlavní slovo celebrity jako Sarah Jessica Parker, sestry Olsenovy, Lindsay Lohan a Paris Hilton. Po zlatých 90. letech a jménech typu Naomi Campbell a Linda Evangelista nastoupila nová generace supermodelek. Adriana Lima, Candice Swanepoel nebo Doutzen Kroes byly v centru pozornosti jako andílci Victoria’s Secret. V pozdějším období vynikala Rihanna nebo sestry Kardashianovy.

    Vzestup sociálních sítí

    S popularizací sociálních sítí prošel klasický model formování trendů radikální transformací. Najednou se lidé mimo rozhraní klasického showbyznysu stali slavnými díky své pravidelné aktivitě na těchto platformách. Byli autentičtí, více na dosah, otevřeně sdíleli své soukromí. Zákazníci měli vyšší tendenci koupit si produkt na základě důvěry, pokud ho viděli u influencera. Hvězdy se takovému marketingu rychle přizpůsobily. Ukázat svou osobnost bylo najednou in. V době pandemie, kdy velké produkce kampaní luxusních značek nebyly možné, nezbývalo celebritám nic jiného než naskočit na vlnu influencerů, natočit kampaň z domova, upravit ji a přidat na svůj profil.

    TikTok… místo pro generaci Z

    TikTok je se svou současnou naprostou dominancí úplně jinou kapitolou. Stal se domovem pro svobodné vyjádření generace Z a zároveň epicentrem mikrotrendů. Den co den se na platformě objevují nové a masově oblíbené hashtagy z oblasti módy a krásy. Posledních několik měsíců se neslo ve znamení quiet luxury, normcore, tomato girl, latte makeup, blueberry milk nails a nekonečného množství dalších.

    Kdo tedy vládne?

    Dynamické TikTok trendy jsou v určitých kruzích označovány za vrchol estetické absurdity, ovšem aktuálně jsou bezpochyby hlavním zdrojem všeho, co je v módě. V případě duelu celebrity vs. influenceři to není jednoznačné. Hlad po sebevyjádření a autenticitě stírá jasně vytyčené hranice. Herečky, modelky, zpěvačky a celebrity se stávají influencery a influenceři se naopak stávají celebritami.

    Zdroje: Who What Wear, Business of Fashion, WWD, BBC, Bright Side, Nylon

    ― Reklama ―

    Módní ikony, modelky a trendsetteři kdysi a dnes: Kdo stojí na vrcholu módy?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svérázná Miranda Priestly ve filmu Ďábel nosí Pradu během svého minutového monologu o blankytně modré dokonale vystihla řetězec módních trendů. Tento jednoduchý vzorec však již nelze tak snadno aplikovat. Mezi návrháře, celebrity, modelky a it-girls, kteří donedávna určovali chod módy, se do rovnice zamotaly sociální sítě, influenceři a generace Z. Jak moc kontrastní a relevantní je vliv módních ikon a známých osobností na to, co je aktuálně v kurzu, ve srovnání s předchozími dekádami?

    - Reklama -

    Určování trendů v předinfluencerské éře

    V minulosti to bylo jednoznačné. Designéři představili na přehlídkových molech svou vizi pro nadcházející sezónu, která se postupně prostřednictvím časopisů dostala k širší veřejnosti a profiltrovala do běžných obchodů. Ještě lépe, když získala podporu hvězd. Ty v době bez sociálních sítí představovaly jeden z hlavních nástrojů marketingu a úspěšného prodeje. V éře před influencery byly modelky, herečky a zpěvačky hlavními trendsettery. Prostředí celebrit bylo více „elitní“ a méně přístupné veřejnosti. Skvělým příkladem je kabelka City (dříve nazývaná Motocycle) od Balenciaga. V roce 2001 ji uvedl Nicolas Ghesquière a pomyslně ji schválila Kate Moss nošením na veřejnosti. Sestry Olsenovy ji následovaly a tato kabelka se stala jedním z definujících momentů desetiletí.

    Ikony v prvních dekádách 21. století

    V éře kalhot s nízkým pasem a teplákových souprav měly hlavní slovo celebrity jako Sarah Jessica Parker, sestry Olsenovy, Lindsay Lohan a Paris Hilton. Po zlatých 90. letech a jménech typu Naomi Campbell a Linda Evangelista nastoupila nová generace supermodelek. Adriana Lima, Candice Swanepoel nebo Doutzen Kroes byly v centru pozornosti jako andílci Victoria’s Secret. V pozdějším období vynikala Rihanna nebo sestry Kardashianovy.

    Vzestup sociálních sítí

    S popularizací sociálních sítí prošel klasický model formování trendů radikální transformací. Najednou se lidé mimo rozhraní klasického showbyznysu stali slavnými díky své pravidelné aktivitě na těchto platformách. Byli autentičtí, více na dosah, otevřeně sdíleli své soukromí. Zákazníci měli vyšší tendenci koupit si produkt na základě důvěry, pokud ho viděli u influencera. Hvězdy se takovému marketingu rychle přizpůsobily. Ukázat svou osobnost bylo najednou in. V době pandemie, kdy velké produkce kampaní luxusních značek nebyly možné, nezbývalo celebritám nic jiného než naskočit na vlnu influencerů, natočit kampaň z domova, upravit ji a přidat na svůj profil.

    - Reklama -

    TikTok… místo pro generaci Z

    TikTok je se svou současnou naprostou dominancí úplně jinou kapitolou. Stal se domovem pro svobodné vyjádření generace Z a zároveň epicentrem mikrotrendů. Den co den se na platformě objevují nové a masově oblíbené hashtagy z oblasti módy a krásy. Posledních několik měsíců se neslo ve znamení quiet luxury, normcore, tomato girl, latte makeup, blueberry milk nails a nekonečného množství dalších.

    Kdo tedy vládne?

    Dynamické TikTok trendy jsou v určitých kruzích označovány za vrchol estetické absurdity, ovšem aktuálně jsou bezpochyby hlavním zdrojem všeho, co je v módě. V případě duelu celebrity vs. influenceři to není jednoznačné. Hlad po sebevyjádření a autenticitě stírá jasně vytyčené hranice. Herečky, modelky, zpěvačky a celebrity se stávají influencery a influenceři se naopak stávají celebritami.

    Zdroje: Who What Wear, Business of Fashion, WWD, BBC, Bright Side, Nylon

    ― Reklama ―

    Uvelebte se v luxusním pohodlí. Začíná domácí podzimní válení

    Mezi kouzla podzimu nepatří pouze barevné spadané listí, roztomilé dýně a hřejivé nápoje. Jedním z nich je i možnost uvelebit se v pohodlí domova a užívat si klidnějších odpočinkových aktivit, takzvaného válení. Nepříjemnému pocitu z nicnedělání snadno zabrání pohodlný, ale stylový a upravený loungewear outfit.

    Naučte se mluvit nejromantičtějším jazykem. Darujte květiny dle pravidel etikety

    Květiny jsou nádherným darem a je jen málokdo, komu neudělají radost. Volíme je ke slavnostním příležitostem, smutným událostem, i jako poděkování či omluvu. Anebo jen tak. Při jejich darování je dobré dodržovat náležitosti, které krásné kousky přírody doprovázejí. S jednoduchými pravidly etikety uděláte parádu i dobrý dojem.

    Sezónu týdnů módy připomene Šanghaj. Zapojí Vivienne Westwood i Moncler

    I když už hlavní měsíc týdnů módy skončil, není všem přehlídkám konec. Na 12 dní plných show, pop-upů a dalších eventů se chystá Šanghaj. Od středy totiž odstartuje svůj vlastní fashion week. Jeho očekávanou součástí je především show od Vivienne Westwood nebo speciální akce Genius z dílny Moncler.

    Lobkowiczký palác ožil módou. Vítězkou soutěže Diploma Selection se stala Nouka Rous

    Předposlední den mezinárodního festivalu Designblok se nesl ve znamení aspirujících módních talentů. V soutěži Diploma Selection představilo své diplomové kolekce 15 návrhářů z různých koutů Evropy. Na základě verdiktu odborné poroty stupeň vítězů obsadili Nouka Rous, Peter Wertmann a Aleš Hnátek. 

    Nejžádanější módní obličeje: Nová generace modelek ovládla runwaye i reklamní kampaně

    Kariéra v modelingu je stejně proměnlivá jako dubnové počasí. Jednu sezónu jste na vrcholu, další si na vás již nikdo nevzpomene. Přinášíme proto přehled současných vycházejících hvězd aspirujících na status supermodelek, které byste rozhodně měli znát.

    Internet má novou it girl. Hrošice Moo Deng inspiruje nový make-up trend

    Není výjimkou, že se beauty influenceři ve své tvorbě s nadšením inspirují u svých oblíbených celebrit. Jinak tomu není ani v případě nového make-up trendu dle Moo Deng. Jediným neobvyklým aspektem je, že se nejedná o člověka, ale o virální hroší miminko. Internet si získalo svou roztomilostí i drzým charakterem.

    Miláčci Instagramu mění těhotenskou módu. Zvládají odvážné i vkusné looky

    Pryč jsou doby, kdy musely těhotné ženy skrývat své rychle rostoucí bříško. Přesto stále ještě existují hranice těhotenské módy, které lze bourat. V poslední době se o to starají hlavně influencerky, slavné modelky či herečky. Nechte se inspirovat jejich módními výtvory, měnícími předpoklady toho, co je a není vhodné.

    Pařížské show uzavřela silná módní trojice. Na scénu nastoupil Chanel, MiuMiu a Louis Vuitton

    S poslední pařížskou přehlídkou skončil také jeden z nejdůležitějších módních měsíců roku. Tradičně ho svou show pro nadcházející jaro a léto uzavřel Louis Vuitton. O nic méně ohromující byla ovšem i řada z dílny Chanel, a to navzdory absenci kreativního vedení. S menším nadšením se však setkala kolekce MiuMiu.

    Materiály, které vás v nadcházející sezóně podrží. Vsaďte na vlnu, samet nebo tvíd

    Blížící se podzim a zima si vyloženě říkají o aktualizaci šatníku. Nemáme na mysli zběsilé nakupování, jako spíš zohlednění toho, které materiály vám nabídnou tu nejlepší službu. Lehké a chladivé kousky z léta vyměňte za hřejivý pocit na těle. Bonus získáte, pokud bude oblečení prodyšné a zároveň vytvoří izolační vrstvu.

    Jak na správné popíjení vína radí etiketa. I malé detaily dělají velký dojem

    Pravidla etikety nám někdy mohou přijít přehnaná. Pravdou však je, že jejich dodržování je ve společnosti ceněno, leckdy přímo vyžadováno. Je tedy na čase odhodit předsudky o případné trapnosti a ponořit se do elegantních vzorců, které nám etiketa nabízí. Naučte se třeba, jak se správně chovat v přítomnosti sklenice na víno.

    Pařížský fashion week míří do finále. Show představil Balenciaga i Gabriela Hearst

    S prvním říjnovým dnem sice odstartovala další kapitola podzimu, skončil však Pařížský týden módy. Den před jeho finále však svou show stihl odhalit například módní dům Balenciaga. Návrhář Demna Gvasalia v ní překvapil svou bezednou kreativitou. Úspěch sklidila také Gabriela Hearst, inspirovaná dávnými bohyněmi.

    Podzim patří maximalismu. Sychravé dny rozzáří výrazné šperky

    Dny plné nízkých teplot, zatažené oblohy a ponurých odstínů si přímo říkají o nějaké zpestření. Do podzimních outfitů ho lze snadno zapracovat například pomocí výrazných šperků. Jejich maximalistická podoba je totiž opět trendy. Na scénu se vrací široké náramky, obří přívěsky i statement náušnice.

    Zlepší Joshua Schulman stabilitu Burberry? Záchranná mise balancuje mezi luxusem a chaosem

    Burberry, legenda britské elegance, prochází doslova šíleným obdobím. Společnost pod vedením návrháře Daniela Lee a nového ředitele Joshuou Schulman přehodnocuje svou identitu i strategii. Místo odvážné inovace ovšem dosavadní kroky značky působí spíše jako opatrné našlapování kolem základních kamenů.

    Alessandro Michele uctil zlatý věk Valentino. Bohémství daroval svůj maximalismus

    Debut návrháře Alessandra Michele pro módní dům Valentino byl jedním z důvodů, proč se zrak módního světa celé září upínal na Paříž. Svou kolekcí, vycházející z archivních kousků slavné značky, designér rozhodně nezklamal. Tehdejší opulentní renesanční návrhy totiž propojil s vlastním maximalistickým stylem.

    Jak na eye patches? Tajný trik vizážistů potlačí otoky i tmavé kruhy pod očima

    Unavené oči a oteklé váčky pod nimi dokážou znepříjemnit den a zkazit i ten nejpreciznější make-up. Naštěstí existuje tajný trik, na který přísahají vizážisté po celém světě, tedy eye patches. Jedná se o malé polštářky, které zázračně zmírňují otoky a dodávají pleti svěžest během několika minut.

    Zahalte se do své kavárenské objednávky. Luxusní parfémy zachycují top podzimní drinky

    Hlavní přísady podzimních nápojů umí zahřát a zpříjemnit jinak sychravý den. Proč je ale neposunout na vyšší úroveň? Pořiďte si parfém na míru, který doplní nejen vaši kávovou objednávku. Proměňte nejoblíbenější drinky chladného období v ikonickou vůni a noste je tak po celý den na sobě, místo v kelímku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―