Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Móda se svědomím. Jak charitativní jsou velké módní domy?

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    ― Reklama ―

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―