Více

    Na platformách jako TikTok, Instagram či Pinterest se rozmáhá nová kategorie digitální kreativity. Není to ani móda, ani čistě umění. Je to hybridní estetický vesmír, který vzniká díky generativní AI a vizím uživatelů bez formálního vzdělání v módním designu. Přesto právě tito „amatéři“ často přichází s nápady, které by si módní domy do svých showroomů netroufly ani vysnít. A publikum? To je z nich nadšené.

    Módní výstupy z dílny AI nejsou jen vizuální kuriozitou, fungují jako živá sonda do kolektivního módního podvědomí. Co lidi přitahuje na značkách jako Loewe nebo Saint Laurent? Jak by mohla vypadat přehlídka na oběžné dráze, kdyby ji měl pod taktovkou John Galliano? Autoři pracující s AI nejen sní, ale testují hranice estetiky, výpravnosti a identity značek. A právě tahle schopnost bez filtru vizualizovat to, co s danou společností skutečně rezonuje, z nich dělá možná neformální, ale v současnosti velmi zajímavé módní komentátory.

    Rick Owens přináší vánoční stromeček. Versace koná přehlídku na létajícím balónu

    Viděli jste už vánoční stromeček podle jednotlivých módních značek? Dior zdobený perleťovými ornamenty a korunkami, Rick Owens jako totem v industriální hale, Versace zářící jako zlatá fontána v Miami. A co takhle runway na horkovzdušném balónu v estetikách Chanel nebo Jacquemus? Podobné vizuální experimenty sbírají stovky tisíc zhlédnutí. Jsou zábavné, virální a co víc, odhalují touhu publika po jiném způsobu vyprávění daného módního příběhu.

    Pro značky to může být dar i zrcadlo. AI výtvory totiž přesně mapují, co si publikum myslí, že daný brand symbolizuje. Pokud AI tvůrce vytvoří ze značky Balenciaga temný kyberpunkový karneval na Marsu, značka tím dostává nepsanou zpětnou vazbu. Když se Gucci v rukách AI promění v barokní sen plný papoušků a brokátu, jde o výklad jeho vizuálního DNA. To vše bez jakýchkoli focus groups, bez dotazníků. Dokonce v současnosti existuje i AI fashion week.

    Zdroj: AI fashion week

    AI jako neplacený firemní stratég. Kam se v módě posune umělá inteligence?

    Značky už na AI pomalu začínají reagovat. Coperni spolupracuje s digitálními umělci a Mugler testuje AI scény pro jednotlivé kampaně. Ale co kdyby módní domy začaly AI hobby kreativce přímo sledovat a hledaly v nich také budoucí kreativní ředitele? Vždyť právě oni mají neomezenou imaginaci a nepotřebují znát střihovou konstrukci, aby vytvořili koncept, který se zaryje do paměti.

    @varyajamyl AI Prompt for Midjourney in Subscription. I decided to start posting for you my prompts. Go to Subscribe & enjoy creating fashion with me. #aimodels #aidesign #aifashion ♬ La Valse au Clair de Lune – Eric Christian

    Možná proto sledujeme nový směr. Místo hledání inspirace v muzeích a archivech začíná móda objevovat sílu virálních halucinací internetu. A i když si z podobné tvorby módní domy zatím berou jen pár pixelů, je dost možné, že příští Chanel přehlídku neovlivní dědictví Lagerfelda, ale TikTok vizuál od AI umělců.

    Zdroje: WWD, New York Times, Techpacker, The Guardian, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Móda pod vedením amatérských AI umělců. Přivádí k životu ty nejbujnější fantazie

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Na platformách jako TikTok, Instagram či Pinterest se rozmáhá nová kategorie digitální kreativity. Není to ani móda, ani čistě umění. Je to hybridní estetický vesmír, který vzniká díky generativní AI a vizím uživatelů bez formálního vzdělání v módním designu. Přesto právě tito „amatéři“ často přichází s nápady, které by si módní domy do svých showroomů netroufly ani vysnít. A publikum? To je z nich nadšené.

    - Reklama -

    Módní výstupy z dílny AI nejsou jen vizuální kuriozitou, fungují jako živá sonda do kolektivního módního podvědomí. Co lidi přitahuje na značkách jako Loewe nebo Saint Laurent? Jak by mohla vypadat přehlídka na oběžné dráze, kdyby ji měl pod taktovkou John Galliano? Autoři pracující s AI nejen sní, ale testují hranice estetiky, výpravnosti a identity značek. A právě tahle schopnost bez filtru vizualizovat to, co s danou společností skutečně rezonuje, z nich dělá možná neformální, ale v současnosti velmi zajímavé módní komentátory.

    Rick Owens přináší vánoční stromeček. Versace koná přehlídku na létajícím balónu

    Viděli jste už vánoční stromeček podle jednotlivých módních značek? Dior zdobený perleťovými ornamenty a korunkami, Rick Owens jako totem v industriální hale, Versace zářící jako zlatá fontána v Miami. A co takhle runway na horkovzdušném balónu v estetikách Chanel nebo Jacquemus? Podobné vizuální experimenty sbírají stovky tisíc zhlédnutí. Jsou zábavné, virální a co víc, odhalují touhu publika po jiném způsobu vyprávění daného módního příběhu.

    Pro značky to může být dar i zrcadlo. AI výtvory totiž přesně mapují, co si publikum myslí, že daný brand symbolizuje. Pokud AI tvůrce vytvoří ze značky Balenciaga temný kyberpunkový karneval na Marsu, značka tím dostává nepsanou zpětnou vazbu. Když se Gucci v rukách AI promění v barokní sen plný papoušků a brokátu, jde o výklad jeho vizuálního DNA. To vše bez jakýchkoli focus groups, bez dotazníků. Dokonce v současnosti existuje i AI fashion week.

    - Reklama -

    Zdroj: AI fashion week

    AI jako neplacený firemní stratég. Kam se v módě posune umělá inteligence?

    Značky už na AI pomalu začínají reagovat. Coperni spolupracuje s digitálními umělci a Mugler testuje AI scény pro jednotlivé kampaně. Ale co kdyby módní domy začaly AI hobby kreativce přímo sledovat a hledaly v nich také budoucí kreativní ředitele? Vždyť právě oni mají neomezenou imaginaci a nepotřebují znát střihovou konstrukci, aby vytvořili koncept, který se zaryje do paměti.

    @varyajamyl AI Prompt for Midjourney in Subscription. I decided to start posting for you my prompts. Go to Subscribe & enjoy creating fashion with me. #aimodels #aidesign #aifashion ♬ La Valse au Clair de Lune – Eric Christian

    Možná proto sledujeme nový směr. Místo hledání inspirace v muzeích a archivech začíná móda objevovat sílu virálních halucinací internetu. A i když si z podobné tvorby módní domy zatím berou jen pár pixelů, je dost možné, že příští Chanel přehlídku neovlivní dědictví Lagerfelda, ale TikTok vizuál od AI umělců.

    Zdroje: WWD, New York Times, Techpacker, The Guardian, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Giorgio Armani slaví naplno. Své 20. výročí v haute couture poctí výstavou

    Ikonický návrhář Giorgio Armani nebere letošní rok na lehkou váhu. Představuje pro něj totiž hned dvě významná výročí. Slavit hodlá nejen 50. narozeniny vlastní značky, ale také 20. výročí v haute couture. Druhé důležité události hodlá věnovat vlastní výstavu. Exhibice s názvem Giorgio Armani Privé 2005-2025 odstartuje 20. května v Miláně.

    Nevěsty mají jasno. Jaro 2026 pohltí labutí píseň i záplava krajek

    New York není jenom hostem jednoho z nejdůležitějších světových týdnů módy. Pravidelně hostí rovněž Bridal Fashion Week, tedy řadu přehlídek věnovaných svatebním šatům. Poslední dávka kolekcí pro jaro 2026 odhalila nejdůležitější prvky, které budou nadcházející nevěsty definovat. Patří mezi ně korzety, krajky nebo načechrané tylové sukně.

    Co byste si chtěli v budoucnu dokázat? Mít „swag“ jako Rihanna

    Rihanna je ten typ ženy, který může přijít pozdě na vlastní koncert a stejně vám to bude připadat jako stylový tah. Už roky nevydala album, a přesto je pořád všude. V kampaních, ve vzduchu, ve vašem "feedu". Jak to dělá? To je otázka, kterou si klademe všichni. A odpověď je překvapivě jednoduchá. Rihanna nemá swag. Ona je swag.

    Nejen šaty dělají člověka. Naučte se pod outfity volit správný typ podprsenky

    Podprsenky už dávno nejsou nutným a otravným kouskem oblečení. Ne každá žena se je proto rozhodne nosit, ovšem pokud ano, zůstává věčná otázka nad jejich vhodností a variabilitou. Ne každé spodní prádlo se totiž hodí pod libovolný outfit. Někdy je třeba promyslet jednotlivé střihy o trochu víc a zvolit ten, díky kterému váš look správně vynikne.

    Zamávejte nudnému prostoru. Oživit vlastní bydlení zvládnete i svépomocí

    Čas od času už nám vlastní bydlení může přijít trochu nuda. Nic na něm není vyloženě špatně, chybí mu však jistá jiskra. Jestliže někdy zatoužíte po oživení bytu či domu, ale nechcete se pouštět do přílišných úprav, využijte snadno dostupné vychytávky. Zvládnete je bez cizí pomoci, s minimem práce a nijak tím neponičíte ani pronajatý prostor.

    Spojení vysoké módy a fine dining. Pro generaci Z je jídlo symbolem luxusu

    V době, kdy jsou pro mladou generaci nedosažitelné cíle, jako je vlastní bydlení nebo nové auto, se pozornost přesouvá k menším, ale intenzivnějším formám potěšení. Proto na scénu přichází fine dining. Ne jako obyčejná nutnost, ale nový symbol statusu. Generace Z, která vyrůstala v digitálním světě a zažila pandemii i ekonomické turbulence, si začala cenit každodenních radostí, jež jsou dostupné, ale výjimečné. 

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Dior už má jasno. Pánské kolekce převezme Jonathan Anderson

    Úspěšný návrhář Jonathan Anderson má novou roli. Dle očekávání a spekulací módního světa povládne pánským kolekcím u francouzského módního domu Dior. Zástupci značky to oznámili ve čtvrtek. V pozici nahradí designéra Kima Jones, který od společnosti nedávno odešel. První řadu pro jaro 2026 chce Anderson odhalit v Paříži na konci června.

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Vintage klasika získala moderní punc. Letošní teplou sezónu pohltí puntíky

    Módní scénu roku 2025 definuje návrat hned několika ikonických trendů. Kromě zvířecích vzorů nebo nízko posazených pasů tak letošní teplé sezóně hodlají kralovat rovněž puntíky. Klasický potisk zažil svůj vrchol v historii módy již několikrát. Tentokrát se ovšem vrací ve své moderní podobě, definované inovativními střihy či průhlednými látkami.

    Móda v kostce: Prada nalodila hvězdné ambasadory a On vyrazil do vesmíru

    Slavné módní značky nelení a vydávají jednu kampaň za druhou. Prada vítá léto s hvězdným projektem Days of Summer. Herečka Zendaya spolu s On pro změnu vyrazila do vesmíru a zpěvačka Beyoncé odhalila třetí kapitolu své dlouhodobé spolupráce s Levi's. Šperkařský dům Tiffany & Co. zase oslavuje sílu matek, ale také svých zaměstnankyň.

    Zapomeňte na neladící mikiny. Na teplé večery vytáhněte trendy vrstvy

    Pozdní jaro a barevné léto mají v oblasti módy důležité místo. Ačkoliv není vždy snadné vymyslet perfektní outfit s minimálním počtem kousků oblečení, teplé měsíce otvírají prostor pro poklady skryté v zimním šatníku. Na milované jarní a letní večery tak čekají chic vrstvy. Dejte sbohem nevzhledným mikinám, na scénu přichází vyladěné svršky.

    Luxusní módní domy na nic nečekají. Dior a Valentino vyhlíží letošní podzim

    Módní svět je vždy o krok napřed. Důkazem jsou luxusní značky, které navzdory rozkvétajícímu jaru hledí směrem k nadcházejícímu podzimu. Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri odhalila v Kjótu svou pre-fall ready-to-wear řadu. Návrhář Alessandro Michele pro změnu u módního domu Valentino představil pre-fall kampaň volající po zpomalení.

    Jarní závan v kosmetické taštičce. Multilíčidla navrací slávu make-upovému minimalismu

    Minimalismus si probojovává svoji cestičku i do make-upových taštiček. Jarní závan může být v kosmetickém arzenálu vítaným odlehčením, svěží roční období navíc přímo vybízí k vytřídění nepoužívané kosmetiky. Jestliže si občas povzdychnete, že máte produktů až příliš, dobrým řešením pro vás budou v současnosti tak trendy multilíčidla.

    Jak na znovuobjevený trend skinny jeans? Jediný styling tip je soudnost

    Ať chceme, nebo ne, skinny jeans jsou zpět na scéně. Po letech dominance volných střihů se módní kyvadlo znovu přehouplo a přiléhavé siluety se vracejí do hry. Ale zatímco široké nohavice sluší téměř všem, skinny jeans jsou zrádné. Dokážou vynést outfit do nebes, nebo naopak nemilosrdně odhalit to, co by mělo zůstat skryté.

    Jean Paul Gaultier má po pěti letech vedení. Do nové éry ho vpustí Duran Lantink

    Nizozemského návrháře Durana Lantink čeká nová životní kapitola. Stal se totiž novým kreativním ředitelem módního domu Jean Paul Gaultier a zároveň prvním nástupcem stejnojmenného návrháře. Ten opustil svou značku před pěti lety, od té doby jeho haute couture kolekce navrhovali různí designéři. Ikonickou značku tak čeká nová a o dost stabilnější éra.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―