Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nastal čas, kdy Milán musí chtě nechtě předat štafetu fashion weeků do rukou svého francouzského protějšku. I přesto si italská metropole užila poslední dny přehlídek naplno. Její ulice totiž naplnila pozitivní atmosféra poté, co své kolekce pro jaro a léto odhalily módní domy Gucci, Ferragamo či Versace.

    I móda má svou odpovědnost. Versace přinesl na molo dobrou náladu

    Každý návrhář chápe svou práci trochu jinak. Někteří chtějí skrze své návrhy okomentovat současné dění, jiní zase zachytit abstraktní myšlenku. Dle Donatelly Versace má však móda jasnou odpovědnost. „Musí udělat něco málo pro to, aby zvedla lidem náladu,“ prohlásila po své poslední přehlídce. Přesně takovou atmosférou proto vyzařovala.

    Zdroj: Versace

    Známá návrhářka se totiž inspirovala obdobím ikonické značky, ještě před smrtí Gianniho Versace, která zářila svou svobodou a bezstarostností. Kolekci proto vládnou pestré barvy či hravé potisky, odkazující na konec 90. let minulého století. Hravost nechala Versace proniknout i do doplňků. Hitem jara se proto zcela jistě stanou podpatky připomínající skleničku na víno.

    Sabato de Sarno se nevzdává. Módnímu domu Gucci věnoval naději

    Nádech optimismu vycítili také diváci módní přehlídky z dílny Sabata de Sarno, kreativního ředitele módního domu Gucci. Výsledky známé značky totiž v poslední době jejímu vedení rozhodně nevytváří úsměv na tváři, spíše přidávají nové vrásky. Nejnovější kolekce návrháře, stále se ještě snažícího přebít stopu svého předchůdce Alessandra Michele, ovšem mile překvapila.

    Její hlavní téma neslo název „casual grandeur“. Návrhář chtěl proto v návrzích zachytit tu nejvyšší eleganci, která však působí dosažitelně a nenuceně. Nechal se inspirovat především stylem Jacqueline Kennedy, jejíž fotky zdobily i jeho mood board. „Miluji vytvářet oblečení pro lidi a jejich reálný život. Zbožňuji pozorovat, jak ho nosí,“ dodal pak ke své myšlence de Sarno.

    Ferragamo vrátil na scénu balet. Snový svět přenesl z divadelních prken na molo

    Rovněž přehlídka Ferragamo pracovala s pozitivními emocemi. Návrhář Maximilian Davis totiž propadl dech beroucímu světu baletu. Do návrhů ho zapracoval v podobě zavazovacích střevíců, upnutých body či rozevlátých operních kabátků. Inspiroval se mimo jiné ruským baletním tanečníkem Rudolfem Nureyev, který v 80. letech tančil v obuvi právě od Ferragamo.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Milánskému týdnu módy odzvonilo. Díky Gucci, Ferragamo a Versace skončil na vlně pozitivity

    Nastal čas, kdy Milán musí chtě nechtě předat štafetu fashion weeků do rukou svého francouzského protějšku. I přesto si italská metropole užila poslední dny přehlídek naplno. Její ulice totiž naplnila pozitivní atmosféra poté, co své kolekce pro jaro a léto odhalily módní domy Gucci, Ferragamo či Versace.

    I móda má svou odpovědnost. Versace přinesl na molo dobrou náladu

    Každý návrhář chápe svou práci trochu jinak. Někteří chtějí skrze své návrhy okomentovat současné dění, jiní zase zachytit abstraktní myšlenku. Dle Donatelly Versace má však móda jasnou odpovědnost. „Musí udělat něco málo pro to, aby zvedla lidem náladu,“ prohlásila po své poslední přehlídce. Přesně takovou atmosférou proto vyzařovala.

    Zdroj: Versace

    Známá návrhářka se totiž inspirovala obdobím ikonické značky, ještě před smrtí Gianniho Versace, která zářila svou svobodou a bezstarostností. Kolekci proto vládnou pestré barvy či hravé potisky, odkazující na konec 90. let minulého století. Hravost nechala Versace proniknout i do doplňků. Hitem jara se proto zcela jistě stanou podpatky připomínající skleničku na víno.

    Sabato de Sarno se nevzdává. Módnímu domu Gucci věnoval naději

    Nádech optimismu vycítili také diváci módní přehlídky z dílny Sabata de Sarno, kreativního ředitele módního domu Gucci. Výsledky známé značky totiž v poslední době jejímu vedení rozhodně nevytváří úsměv na tváři, spíše přidávají nové vrásky. Nejnovější kolekce návrháře, stále se ještě snažícího přebít stopu svého předchůdce Alessandra Michele, ovšem mile překvapila.

    Její hlavní téma neslo název „casual grandeur“. Návrhář chtěl proto v návrzích zachytit tu nejvyšší eleganci, která však působí dosažitelně a nenuceně. Nechal se inspirovat především stylem Jacqueline Kennedy, jejíž fotky zdobily i jeho mood board. „Miluji vytvářet oblečení pro lidi a jejich reálný život. Zbožňuji pozorovat, jak ho nosí,“ dodal pak ke své myšlence de Sarno.

    Ferragamo vrátil na scénu balet. Snový svět přenesl z divadelních prken na molo

    Rovněž přehlídka Ferragamo pracovala s pozitivními emocemi. Návrhář Maximilian Davis totiž propadl dech beroucímu světu baletu. Do návrhů ho zapracoval v podobě zavazovacích střevíců, upnutých body či rozevlátých operních kabátků. Inspiroval se mimo jiné ruským baletním tanečníkem Rudolfem Nureyev, který v 80. letech tančil v obuvi právě od Ferragamo.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―