Více

    ― Reklama ―

    Hlavní italské město módy přivítalo kolekce pro jaro a léto 2025. Milán tak dostal šanci zhlédnout nejnovější návrhy módních domů, jako je Fendi, Prada, JW Anderson nebo Dolce&Gabbana. Slavné značky se pak zdá se shodly na tom, že se teplé období příštího roku ponese v duchu optimismu a hravosti.

    Fendi představil kolekci protkanou nostalgií. Pohrál si se svými ikonickými kódy

    Jednou ze slavných značek, kterou o víkendu Milán přivítal, byl módní dům Fendi. Jeho kreativní ředitelka pánské módy Silvia Fendi se tentokrát zaměřila na jeho historii. Svou nejnovější kolekci totiž protkala nostalgií. Využila tradiční kódy společnosti, jakým je například prošívání zvané Selleria.

    Zdroj: Fendi

    Kromě toho ale návrhářka upravila také klasický Fendi erb, do kterého zapracovala pro značku ikonické tvary. Kolekce pak působila jako pozvánka do luxusního gentlemanského klubu, jehož uniformou je luxusní Fendi outfit. Jeho jedinou podmínkou je přitom zapojení teplých odstínů a typických střihů vysoké módy.

    Na letní vlnu naskočil módní dům Dolce&Gabbana. Do hlavní role dosadil rafii

    O něco uvolněnější, i když neméně kvalitní, kolekci odhalila společnost Dolce&Gabbana. Vytvořila řadu, která na příchozí návštěvníky přímo křičela létem. Hlavním materiálem kolekce se totiž stala rafie, tedy tradiční slaměná tkanina, známá pro svou vzdušnost a luxusní nádech.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Na mole se objevila v podobě lehkých svetrů a topů, ale i espadrilek. V nejnovější řadě nechyběly ani pestré vzory, perfektně se hodící pro sluncem nasycenou letní dovolenou. Návrhy tedy znamenaly pro Dolce&Gabbana krok do nového teritoria, směrem k optimismu v nelehké době.

    Prada vzdala hold mladistvému optimismu. Přestala návrhy „overthinkovat“

    Mezi hravé kolekce uplynulých dní se zařadila také ta z dílny módního domu Prada. Návrhářka Miuccia Prada a její kolega Raf Simons se totiž rozhodli přestat svou práci „overthinkovat“, tedy nad ní příliš přemýšlet. Kreativní duo se inspirovalo myslí mladistvých, kteří zkrátka „dělají“.

    Zdroj: Reuters

    „Řadu jsme proto poskládali poměrně jednoduchým a naivním způsobem,“ vysvětlili známí návrháři. Kolekce je proto protkaná nejen pestrými barvami, ale také mírně zmenšenými verzemi svetrů, košil nebo topů. Nechybí ani výrazná grafická trička nebo pro Pradu typické mírně oversized sluneční brýle.

    JW Anderson opět potěšil svou iracionalitou. Zamilujete si obří prošívané bundy i airbag mikinu

    Hravost ztělesňovala také kolekce návrháře JW Andersona. U něj se ovšem nejedná o žádné překvapení. Je už totiž proslulý svými iracionálními návrhy, s lehkostí překračující hranice konvence, genderu i módy. Tentokrát odhalil řadu, zaměřující se především na oversized looky.

    Její součástí jsou proto například obrovské prošívané bundy, v běžné velikosti populární už několik sezón. Mezi o něco neobvyklejší návrh patří například gigantická kravata, sahající téměř na zem, XXL denim vesty nebo mikiny s detaily na bocích, připomínající ochranné airbagy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Fendi

    Milán objevuje pánskou módu příštího jara a léta. Překypuje hravostí i optimismem

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hlavní italské město módy přivítalo kolekce pro jaro a léto 2025. Milán tak dostal šanci zhlédnout nejnovější návrhy módních domů, jako je Fendi, Prada, JW Anderson nebo Dolce&Gabbana. Slavné značky se pak zdá se shodly na tom, že se teplé období příštího roku ponese v duchu optimismu a hravosti.

    - Reklama -

    Fendi představil kolekci protkanou nostalgií. Pohrál si se svými ikonickými kódy

    Jednou ze slavných značek, kterou o víkendu Milán přivítal, byl módní dům Fendi. Jeho kreativní ředitelka pánské módy Silvia Fendi se tentokrát zaměřila na jeho historii. Svou nejnovější kolekci totiž protkala nostalgií. Využila tradiční kódy společnosti, jakým je například prošívání zvané Selleria.

    Zdroj: Fendi

    Kromě toho ale návrhářka upravila také klasický Fendi erb, do kterého zapracovala pro značku ikonické tvary. Kolekce pak působila jako pozvánka do luxusního gentlemanského klubu, jehož uniformou je luxusní Fendi outfit. Jeho jedinou podmínkou je přitom zapojení teplých odstínů a typických střihů vysoké módy.

    - Reklama -

    Na letní vlnu naskočil módní dům Dolce&Gabbana. Do hlavní role dosadil rafii

    O něco uvolněnější, i když neméně kvalitní, kolekci odhalila společnost Dolce&Gabbana. Vytvořila řadu, která na příchozí návštěvníky přímo křičela létem. Hlavním materiálem kolekce se totiž stala rafie, tedy tradiční slaměná tkanina, známá pro svou vzdušnost a luxusní nádech.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Na mole se objevila v podobě lehkých svetrů a topů, ale i espadrilek. V nejnovější řadě nechyběly ani pestré vzory, perfektně se hodící pro sluncem nasycenou letní dovolenou. Návrhy tedy znamenaly pro Dolce&Gabbana krok do nového teritoria, směrem k optimismu v nelehké době.

    Prada vzdala hold mladistvému optimismu. Přestala návrhy „overthinkovat“

    Mezi hravé kolekce uplynulých dní se zařadila také ta z dílny módního domu Prada. Návrhářka Miuccia Prada a její kolega Raf Simons se totiž rozhodli přestat svou práci „overthinkovat“, tedy nad ní příliš přemýšlet. Kreativní duo se inspirovalo myslí mladistvých, kteří zkrátka „dělají“.

    Zdroj: Reuters

    „Řadu jsme proto poskládali poměrně jednoduchým a naivním způsobem,“ vysvětlili známí návrháři. Kolekce je proto protkaná nejen pestrými barvami, ale také mírně zmenšenými verzemi svetrů, košil nebo topů. Nechybí ani výrazná grafická trička nebo pro Pradu typické mírně oversized sluneční brýle.

    JW Anderson opět potěšil svou iracionalitou. Zamilujete si obří prošívané bundy i airbag mikinu

    Hravost ztělesňovala také kolekce návrháře JW Andersona. U něj se ovšem nejedná o žádné překvapení. Je už totiž proslulý svými iracionálními návrhy, s lehkostí překračující hranice konvence, genderu i módy. Tentokrát odhalil řadu, zaměřující se především na oversized looky.

    Její součástí jsou proto například obrovské prošívané bundy, v běžné velikosti populární už několik sezón. Mezi o něco neobvyklejší návrh patří například gigantická kravata, sahající téměř na zem, XXL denim vesty nebo mikiny s detaily na bocích, připomínající ochranné airbagy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―