Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Milánský týden módy je nadále v plném proudu a postupně odhaluje očekávané přehlídky. Svou premiéru pro módní dům Moschino představil návrhář Adrian Appiolaza. Se svými vtipnými odkazy na zakladatele značky pak sklidil jednoznačný úspěch. Svou genialitu opět potvrdila také značka Prada. Nejnovější kolekcí ovšem nenadchla společnost Tom Ford.

    Návrhář Adrian Appiolaza je pro Moschino správnou volbou. Jeho show návštěvníky uchvátila

    Jednou z nejočekávanějších přehlídek Milánského týdne módy se stala ta z dílny Moschino. Její nový kreativní ředitel značky, argentinský návrhář Adrian Appiolaza, totiž předvedl svou první kolekci. Ve svých návrzích ovšem ukázal, že se i přes své kořeny s italskou náturou, i ikonickou společností, skvěle sžil. Umně a vtipně totiž zpracoval její DNA.

    Zdroj: Reuters

    V jeho návrzích se proto objevil vzor trompe l’oeil, odkazy na italskou kulturu, otazníky i další odkazy na současnou společnost. Show tak otevřela modelka, oblečená do jednoduchého trenčkotu, nesoucí papírovou tašku s celerem a bagetami. Úchvatný byl také top připomínající italskou vlajku nebo dlouhé svetrové šaty s nápisem Peace.

    Kolekce módního domu Tom Ford vyvolala spíše zklamání. Neurazila, ani nenadchla

    O něco menší úspěch pak sklidil návrhář a současný kreativní ředitel značky Tom Ford Peter Hawkings. S jeho kolekcí nebylo rozhodně nic špatně, jednalo se především o klasické odkazy na práci jeho předchůdce, a tedy zakladatele společnosti. Jednotlivé outfity navíc vynikaly skvělým střihem i materiály.

    Zdroj: Reuters

    Nabídly také různorodost připomínající paletku očních stínů. Návštěvníci spatřili vše od jemných béžových modelů po ty tmavé a vyzývavé. Společnost Tom Ford ovšem vždy vystihovaly především provokativní a odvážné návrhy. Tvorba Petera Hawkinga ale připomíná spíše slabý odvar toho, na co byli milovníci módy u slavného návrháře zvyklí.

    Prada staví na historickém kontrastu. Propojila válečnou módu s jemnými a hedvábnými návrhy

    Svou genialitu opět potvrdilo návrhářské duo Raf Simons a Miuccia Prada. Ve své kolekci totiž bezchybně zpracovalo zajímavý kontrast. Inspirovat se nechalo historií dámské módy, touho po dobru, ale i nedávno vydaným filmem s názvem Zone of Interest. Snímek popisuje idylický život německé rodiny, odehrávající se jen pár metrů od hrůz koncentračního tábora.

    Zdroj: Reuters

    Kolekce proto propojila návrhy připomínající válečnou módu 40. let 20. století. Vystihovaly ji vojenské čepky, jednoduché pouzdrové sukně i pletené svetříky. Zmíněné prvky byly ovšem propojeny s moderními aspekty, jako jsou zářivé barvy nebo výrazné potisky. Vynikaly mezi nimi také hedvábné kousky, svou jemností připomínající luxusní spodní prádlo.

    Zdroje: The Fashion Network, Fashionista, WWD, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    MFW: Moschino i Prada sklidily jednoznačný úspěch, Tom Ford ovšem nenadchnul

    ― Reklama ―

    Milánský týden módy je nadále v plném proudu a postupně odhaluje očekávané přehlídky. Svou premiéru pro módní dům Moschino představil návrhář Adrian Appiolaza. Se svými vtipnými odkazy na zakladatele značky pak sklidil jednoznačný úspěch. Svou genialitu opět potvrdila také značka Prada. Nejnovější kolekcí ovšem nenadchla společnost Tom Ford.

    Návrhář Adrian Appiolaza je pro Moschino správnou volbou. Jeho show návštěvníky uchvátila

    Jednou z nejočekávanějších přehlídek Milánského týdne módy se stala ta z dílny Moschino. Její nový kreativní ředitel značky, argentinský návrhář Adrian Appiolaza, totiž předvedl svou první kolekci. Ve svých návrzích ovšem ukázal, že se i přes své kořeny s italskou náturou, i ikonickou společností, skvěle sžil. Umně a vtipně totiž zpracoval její DNA.

    Zdroj: Reuters

    V jeho návrzích se proto objevil vzor trompe l’oeil, odkazy na italskou kulturu, otazníky i další odkazy na současnou společnost. Show tak otevřela modelka, oblečená do jednoduchého trenčkotu, nesoucí papírovou tašku s celerem a bagetami. Úchvatný byl také top připomínající italskou vlajku nebo dlouhé svetrové šaty s nápisem Peace.

    Kolekce módního domu Tom Ford vyvolala spíše zklamání. Neurazila, ani nenadchla

    O něco menší úspěch pak sklidil návrhář a současný kreativní ředitel značky Tom Ford Peter Hawkings. S jeho kolekcí nebylo rozhodně nic špatně, jednalo se především o klasické odkazy na práci jeho předchůdce, a tedy zakladatele společnosti. Jednotlivé outfity navíc vynikaly skvělým střihem i materiály.

    Zdroj: Reuters

    Nabídly také různorodost připomínající paletku očních stínů. Návštěvníci spatřili vše od jemných béžových modelů po ty tmavé a vyzývavé. Společnost Tom Ford ovšem vždy vystihovaly především provokativní a odvážné návrhy. Tvorba Petera Hawkinga ale připomíná spíše slabý odvar toho, na co byli milovníci módy u slavného návrháře zvyklí.

    Prada staví na historickém kontrastu. Propojila válečnou módu s jemnými a hedvábnými návrhy

    Svou genialitu opět potvrdilo návrhářské duo Raf Simons a Miuccia Prada. Ve své kolekci totiž bezchybně zpracovalo zajímavý kontrast. Inspirovat se nechalo historií dámské módy, touho po dobru, ale i nedávno vydaným filmem s názvem Zone of Interest. Snímek popisuje idylický život německé rodiny, odehrávající se jen pár metrů od hrůz koncentračního tábora.

    Zdroj: Reuters

    Kolekce proto propojila návrhy připomínající válečnou módu 40. let 20. století. Vystihovaly ji vojenské čepky, jednoduché pouzdrové sukně i pletené svetříky. Zmíněné prvky byly ovšem propojeny s moderními aspekty, jako jsou zářivé barvy nebo výrazné potisky. Vynikaly mezi nimi také hedvábné kousky, svou jemností připomínající luxusní spodní prádlo.

    Zdroje: The Fashion Network, Fashionista, WWD, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―