Více

    ― Reklama ―

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Ekonom, herec, až pak designér. Kariéra v módní branži nebyla jeho snem

    Cesta návrháře Thoma Browne k vlastní úspěšné módní značce byla klikatá a plná výzev. Po studiu ekonomie na univerzitě v Indianě zamířil do Los Angeles s cílem uspět v hereckém průmyslu. V tomto období ale zároveň poprvé objevil svou vášeň pro experimentování s pánskými oděvy.

    V roce 1997 tak definitivně pověsil neúspěšnou hereckou kariéru na hřebík a přestěhoval se do New Yorku, kde přijal práci asistenta prodeje u Giorgio Armani. Jeho tvůrčího potenciálu si všiml až legendární designér Ralph Lauren. Krátce poté se Browne připojil k návrhářskému týmu značky patřící pod křídla Ralpha Lauren, tedy Club Monaco.

    Zdroj: Thom Browne

    Stejnojmenná značka Thoma Browne se zrodila v roce 2001 v návrhářově ložnici, která zpočátku sloužila také jako showroom pro jeho menswear kousky. Kvůli nedostatku financí využíval Browne ke zviditelnění designů tu nejstarší formu reklamy. Vytvořil pět netradičních šedých obleků se zkrácenými proporcemi, ve kterých se promenádoval po New Yorku.

    Browne typické prvky jeho tvorby, jako je hojné používání šedé, nadsázka, tříbarevné pruhy, pánské střihy a osobitý přístup k navrhování obleků, úspěšně promítl také do dámské divize, kterou uvedl v roce 2012. Své obzory následně výrazně rozšířil v roce 2023, kdy vstoupil do nejvyšší módní disciplíny a představil první couture kolekci na Pařížském haute couture weeku.

    Nevídaný úkaz v americkém rybníčku. Kolekcemi se rovná avantgardním mistrům

    Tvorba Thoma Browne je komplexní a netuctová. V rámci americké módy představuje avantgardní a teatrální odchylku, podobnou spíše jeho návrhářským kolegům z Evropy. V paměti nám utkvěla například jeho poslední haute couture show kombinující téma olympijských her a odhalování tajů couture řemesla.

    Zdroj: Thom Browne

    Oblečení bylo ušito převážně z mušelínu. Ten se v haute couture používá k vytvoření takzvaného toile. Jedná se o prototyp oděvu určený k otestování funkčnosti designu a doladění finálního outfitu předtím, než se skutečně ušije. Browne však návrhy pojal v dekonstruktivistickém smyslu a poslal je na molo jako finální look.

    Zdroj: Thom Browne

    Nesmíme zapomenout ani na jeho ready-to-wear přehlídku pro podzim/zimu 2020, inspirovanou Noemovou archou. Využití symboliky biblického příběhu v ní bylo evidentní, od zvířecích hlav až po modelky a modely, procházejících se po molu v párech, neboť Noe zachránil z každého zvířecího druhu jeden pár.

    Dresscode Met Gala 2025 byl jako stvořený pro Thoma Browne. Jeho róby ovládly Met schody

    Kromě fashion komunity si Thom Browne získal i slavné osobnosti. Jen v roce 2025 oblékl hned několik celebrit, které zazářily na těch nejvýznamnějších událostech. Ukázkovým příkladem je look rapperky Doechii z udílení cen Grammy. V průběhu večera jsme ji mohli vidět při jejím vystoupení, focení a přebírání ceny, a to rovnou ve třech outfitech z dílny Thom Browne.

    A kdyby bylo letošní Met Gala soutěží, vyhrál by ji Thom Browne. Mistr pánské krejčoviny se chytře chopil předepsaného dresscode („Tailored for You“) a vytvořil několik rób na míru. Dech nám vyrazila herečka Zoe Saldaña v černobílých oblekových šatech se zvýrazněnou siluetou a zpěvačka Janelle Monáe s oversized kabátem v typických Thom Browne barvách a kloboukem doplněným monoklem.

    Zdroje: Thom Browne, Business of Fashion, Wall Street Journal, L’Officiel, New York Times, CNN, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    - Reklama -

    Ekonom, herec, až pak designér. Kariéra v módní branži nebyla jeho snem

    Cesta návrháře Thoma Browne k vlastní úspěšné módní značce byla klikatá a plná výzev. Po studiu ekonomie na univerzitě v Indianě zamířil do Los Angeles s cílem uspět v hereckém průmyslu. V tomto období ale zároveň poprvé objevil svou vášeň pro experimentování s pánskými oděvy.

    V roce 1997 tak definitivně pověsil neúspěšnou hereckou kariéru na hřebík a přestěhoval se do New Yorku, kde přijal práci asistenta prodeje u Giorgio Armani. Jeho tvůrčího potenciálu si všiml až legendární designér Ralph Lauren. Krátce poté se Browne připojil k návrhářskému týmu značky patřící pod křídla Ralpha Lauren, tedy Club Monaco.

    Zdroj: Thom Browne

    - Reklama -

    Stejnojmenná značka Thoma Browne se zrodila v roce 2001 v návrhářově ložnici, která zpočátku sloužila také jako showroom pro jeho menswear kousky. Kvůli nedostatku financí využíval Browne ke zviditelnění designů tu nejstarší formu reklamy. Vytvořil pět netradičních šedých obleků se zkrácenými proporcemi, ve kterých se promenádoval po New Yorku.

    Browne typické prvky jeho tvorby, jako je hojné používání šedé, nadsázka, tříbarevné pruhy, pánské střihy a osobitý přístup k navrhování obleků, úspěšně promítl také do dámské divize, kterou uvedl v roce 2012. Své obzory následně výrazně rozšířil v roce 2023, kdy vstoupil do nejvyšší módní disciplíny a představil první couture kolekci na Pařížském haute couture weeku.

    Nevídaný úkaz v americkém rybníčku. Kolekcemi se rovná avantgardním mistrům

    Tvorba Thoma Browne je komplexní a netuctová. V rámci americké módy představuje avantgardní a teatrální odchylku, podobnou spíše jeho návrhářským kolegům z Evropy. V paměti nám utkvěla například jeho poslední haute couture show kombinující téma olympijských her a odhalování tajů couture řemesla.

    Zdroj: Thom Browne

    Oblečení bylo ušito převážně z mušelínu. Ten se v haute couture používá k vytvoření takzvaného toile. Jedná se o prototyp oděvu určený k otestování funkčnosti designu a doladění finálního outfitu předtím, než se skutečně ušije. Browne však návrhy pojal v dekonstruktivistickém smyslu a poslal je na molo jako finální look.

    Zdroj: Thom Browne

    Nesmíme zapomenout ani na jeho ready-to-wear přehlídku pro podzim/zimu 2020, inspirovanou Noemovou archou. Využití symboliky biblického příběhu v ní bylo evidentní, od zvířecích hlav až po modelky a modely, procházejících se po molu v párech, neboť Noe zachránil z každého zvířecího druhu jeden pár.

    Dresscode Met Gala 2025 byl jako stvořený pro Thoma Browne. Jeho róby ovládly Met schody

    Kromě fashion komunity si Thom Browne získal i slavné osobnosti. Jen v roce 2025 oblékl hned několik celebrit, které zazářily na těch nejvýznamnějších událostech. Ukázkovým příkladem je look rapperky Doechii z udílení cen Grammy. V průběhu večera jsme ji mohli vidět při jejím vystoupení, focení a přebírání ceny, a to rovnou ve třech outfitech z dílny Thom Browne.

    A kdyby bylo letošní Met Gala soutěží, vyhrál by ji Thom Browne. Mistr pánské krejčoviny se chytře chopil předepsaného dresscode („Tailored for You“) a vytvořil několik rób na míru. Dech nám vyrazila herečka Zoe Saldaña v černobílých oblekových šatech se zvýrazněnou siluetou a zpěvačka Janelle Monáe s oversized kabátem v typických Thom Browne barvách a kloboukem doplněným monoklem.

    Zdroje: Thom Browne, Business of Fashion, Wall Street Journal, L’Officiel, New York Times, CNN, Instagram

    ― Reklama ―

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―