Více

    ― Reklama ―

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Ekonom, herec, až pak designér. Kariéra v módní branži nebyla jeho snem

    Cesta návrháře Thoma Browne k vlastní úspěšné módní značce byla klikatá a plná výzev. Po studiu ekonomie na univerzitě v Indianě zamířil do Los Angeles s cílem uspět v hereckém průmyslu. V tomto období ale zároveň poprvé objevil svou vášeň pro experimentování s pánskými oděvy.

    V roce 1997 tak definitivně pověsil neúspěšnou hereckou kariéru na hřebík a přestěhoval se do New Yorku, kde přijal práci asistenta prodeje u Giorgio Armani. Jeho tvůrčího potenciálu si všiml až legendární designér Ralph Lauren. Krátce poté se Browne připojil k návrhářskému týmu značky patřící pod křídla Ralpha Lauren, tedy Club Monaco.

    Zdroj: Thom Browne

    Stejnojmenná značka Thoma Browne se zrodila v roce 2001 v návrhářově ložnici, která zpočátku sloužila také jako showroom pro jeho menswear kousky. Kvůli nedostatku financí využíval Browne ke zviditelnění designů tu nejstarší formu reklamy. Vytvořil pět netradičních šedých obleků se zkrácenými proporcemi, ve kterých se promenádoval po New Yorku.

    Browne typické prvky jeho tvorby, jako je hojné používání šedé, nadsázka, tříbarevné pruhy, pánské střihy a osobitý přístup k navrhování obleků, úspěšně promítl také do dámské divize, kterou uvedl v roce 2012. Své obzory následně výrazně rozšířil v roce 2023, kdy vstoupil do nejvyšší módní disciplíny a představil první couture kolekci na Pařížském haute couture weeku.

    Nevídaný úkaz v americkém rybníčku. Kolekcemi se rovná avantgardním mistrům

    Tvorba Thoma Browne je komplexní a netuctová. V rámci americké módy představuje avantgardní a teatrální odchylku, podobnou spíše jeho návrhářským kolegům z Evropy. V paměti nám utkvěla například jeho poslední haute couture show kombinující téma olympijských her a odhalování tajů couture řemesla.

    Zdroj: Thom Browne

    Oblečení bylo ušito převážně z mušelínu. Ten se v haute couture používá k vytvoření takzvaného toile. Jedná se o prototyp oděvu určený k otestování funkčnosti designu a doladění finálního outfitu předtím, než se skutečně ušije. Browne však návrhy pojal v dekonstruktivistickém smyslu a poslal je na molo jako finální look.

    Zdroj: Thom Browne

    Nesmíme zapomenout ani na jeho ready-to-wear přehlídku pro podzim/zimu 2020, inspirovanou Noemovou archou. Využití symboliky biblického příběhu v ní bylo evidentní, od zvířecích hlav až po modelky a modely, procházejících se po molu v párech, neboť Noe zachránil z každého zvířecího druhu jeden pár.

    Dresscode Met Gala 2025 byl jako stvořený pro Thoma Browne. Jeho róby ovládly Met schody

    Kromě fashion komunity si Thom Browne získal i slavné osobnosti. Jen v roce 2025 oblékl hned několik celebrit, které zazářily na těch nejvýznamnějších událostech. Ukázkovým příkladem je look rapperky Doechii z udílení cen Grammy. V průběhu večera jsme ji mohli vidět při jejím vystoupení, focení a přebírání ceny, a to rovnou ve třech outfitech z dílny Thom Browne.

    A kdyby bylo letošní Met Gala soutěží, vyhrál by ji Thom Browne. Mistr pánské krejčoviny se chytře chopil předepsaného dresscode („Tailored for You“) a vytvořil několik rób na míru. Dech nám vyrazila herečka Zoe Saldaña v černobílých oblekových šatech se zvýrazněnou siluetou a zpěvačka Janelle Monáe s oversized kabátem v typických Thom Browne barvách a kloboukem doplněným monoklem.

    Zdroje: Thom Browne, Business of Fashion, Wall Street Journal, L’Officiel, New York Times, CNN, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    - Reklama -

    Ekonom, herec, až pak designér. Kariéra v módní branži nebyla jeho snem

    Cesta návrháře Thoma Browne k vlastní úspěšné módní značce byla klikatá a plná výzev. Po studiu ekonomie na univerzitě v Indianě zamířil do Los Angeles s cílem uspět v hereckém průmyslu. V tomto období ale zároveň poprvé objevil svou vášeň pro experimentování s pánskými oděvy.

    V roce 1997 tak definitivně pověsil neúspěšnou hereckou kariéru na hřebík a přestěhoval se do New Yorku, kde přijal práci asistenta prodeje u Giorgio Armani. Jeho tvůrčího potenciálu si všiml až legendární designér Ralph Lauren. Krátce poté se Browne připojil k návrhářskému týmu značky patřící pod křídla Ralpha Lauren, tedy Club Monaco.

    Zdroj: Thom Browne

    - Reklama -

    Stejnojmenná značka Thoma Browne se zrodila v roce 2001 v návrhářově ložnici, která zpočátku sloužila také jako showroom pro jeho menswear kousky. Kvůli nedostatku financí využíval Browne ke zviditelnění designů tu nejstarší formu reklamy. Vytvořil pět netradičních šedých obleků se zkrácenými proporcemi, ve kterých se promenádoval po New Yorku.

    Browne typické prvky jeho tvorby, jako je hojné používání šedé, nadsázka, tříbarevné pruhy, pánské střihy a osobitý přístup k navrhování obleků, úspěšně promítl také do dámské divize, kterou uvedl v roce 2012. Své obzory následně výrazně rozšířil v roce 2023, kdy vstoupil do nejvyšší módní disciplíny a představil první couture kolekci na Pařížském haute couture weeku.

    Nevídaný úkaz v americkém rybníčku. Kolekcemi se rovná avantgardním mistrům

    Tvorba Thoma Browne je komplexní a netuctová. V rámci americké módy představuje avantgardní a teatrální odchylku, podobnou spíše jeho návrhářským kolegům z Evropy. V paměti nám utkvěla například jeho poslední haute couture show kombinující téma olympijských her a odhalování tajů couture řemesla.

    Zdroj: Thom Browne

    Oblečení bylo ušito převážně z mušelínu. Ten se v haute couture používá k vytvoření takzvaného toile. Jedná se o prototyp oděvu určený k otestování funkčnosti designu a doladění finálního outfitu předtím, než se skutečně ušije. Browne však návrhy pojal v dekonstruktivistickém smyslu a poslal je na molo jako finální look.

    Zdroj: Thom Browne

    Nesmíme zapomenout ani na jeho ready-to-wear přehlídku pro podzim/zimu 2020, inspirovanou Noemovou archou. Využití symboliky biblického příběhu v ní bylo evidentní, od zvířecích hlav až po modelky a modely, procházejících se po molu v párech, neboť Noe zachránil z každého zvířecího druhu jeden pár.

    Dresscode Met Gala 2025 byl jako stvořený pro Thoma Browne. Jeho róby ovládly Met schody

    Kromě fashion komunity si Thom Browne získal i slavné osobnosti. Jen v roce 2025 oblékl hned několik celebrit, které zazářily na těch nejvýznamnějších událostech. Ukázkovým příkladem je look rapperky Doechii z udílení cen Grammy. V průběhu večera jsme ji mohli vidět při jejím vystoupení, focení a přebírání ceny, a to rovnou ve třech outfitech z dílny Thom Browne.

    A kdyby bylo letošní Met Gala soutěží, vyhrál by ji Thom Browne. Mistr pánské krejčoviny se chytře chopil předepsaného dresscode („Tailored for You“) a vytvořil několik rób na míru. Dech nám vyrazila herečka Zoe Saldaña v černobílých oblekových šatech se zvýrazněnou siluetou a zpěvačka Janelle Monáe s oversized kabátem v typických Thom Browne barvách a kloboukem doplněným monoklem.

    Zdroje: Thom Browne, Business of Fashion, Wall Street Journal, L’Officiel, New York Times, CNN, Instagram

    ― Reklama ―

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Haute couture week pokračuje. Očekávané návrhy odhalil Chanel i Giorgio Armani

    Pařížský haute couture týden módy je v plném proudu. Očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu představil rovněž módní dům Chanel. Jednalo se o poslední přehlídku z dílny designového studia, které až do října zastupuje nového kreativního ředitele, Matthieu Blazy. Svou řadu odhalil také Giorgio Armani, jenž se ovšem na show nemohl dostavit.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Jacquemus sebral módě opulenci. Navrátil se k venkovským kořenům

    Pařížský týden pánské módy zakončila přehlídka z dílny Jacquemus. Návrhář odhalil svou kolekci pro jaro a léto příštího roku v ohromujících prostorách L'Orangerie ve Versailles. S řadou Le Paysan tentokrát oslavil své venkovské kořeny, jimž vzdal hold lehkými střihy, přírodními materiály a nenucenými siluetami, odkazujícími na jeho domov.

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―