Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Milovníci luxusního šampaňského značky Veuve Clicquot se mohou radovat. Mají totiž nyní možnost si svůj oblíbený nápoj užit i v o něco méně obvyklé formě. Návrhářka Stella McCartney, známá pro svou udržitelnou módu, se totiž rozhodla s firmou spolupracovat. Využila proto její hroznový a korkový odpad, ze kterého vytvořila řadu šesti produktů z veganské kůže. Její část představila v kolekci pro jaro příštího roku.

    Zcela bude ovšem nová kolekce v obchodech dostupná až od března. Náhražky opravdové kůže pak McCartney použila už dříve. Na její výrobu jí slouží například houby, banánové listy, mořské řasy nebo další organické materiály. Podle slavné návrhářky je pak výsledná veganská kůže nerozpoznatelná od té opravdové. Živočišné zemědělství má pak podle značky vytvářet na 11 až 17 procent emisí skleníkových plynů.

    Alternativní kůže nové generace Stelly McCartney nazvaná VEGEA je proto z 80 procent vytvořená z recyklovatelných, obnovitelných a rostlinných prvků. Stonky hroznů pak slavná značka získala z environmentálně certifikované vinice Grand Cru. Před 200 lety ji odkoupila Madama Clicquot, tedy zakladatelka luxusní značky šampaňského Veuve Clicquot. Firma je v současnosti stejně jako Stella McCartney součásti koncernu LVMH.

    Extra udržitelné modely kabelek Frayme můžete doplnit o stejně barevné sandálky Elyse

    „Hledala jsem spolupráci napříč různými průmysly uvnitř LVMH. Jednou jsem tedy jeho řediteli Bernardu Arnault sdělila, ať mi dá k dispozici jednu z jeho značek,“ popsala vznik řady návrhářka. Na Veuve Clicquot pak obdivovala nejen její feministickou minulost ale také vlastní udržitelné praktiky. Výsledkem spolupráce se tedy staly tři modely kabelek Frayme. Odhalená je prozatím jejich černá a světle kanárková verze.

    Zdroj: Stella McCartney

    Speciálním produktem je pak luxusní držák na šampaňské, který zároveň funguje jako klasická cross-body kabelka. Hodit se proto bude na stylové house party, na kterých nic jiného potřebovat nebudete. Součástí nové udržitelné řady jsou pak také dva páry sandálků Elyse na platformě, vyrobené z recyklovaného korkového odpadu. Dostupné jsou ve stejných barvách jako už zmíněné kabelky.

    Zdroj: Stella McCartney

    Zdroje: Stella McCartney, WWD, The Ethos, Instagram

    I odpad z hroznů může tvořit luxus. Dokazuje to nová spolupráce Stelly McCartney a Veuve Clicquot

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.