More

    Kombinace dlouhých splývavých šatů ve stříbrné, krémové a zlaté barvě, perlových a vyšívaných detailů i plochých sandálků přenesla diváky haute couture přehlídky Dior do starověké říše. Impozantní dojem podtrhovala také vyšívaná tapiserie s motivy dávných krajin i zvířat.

    Nejnovější haute couture přehlídku se Maria Grazia Chiuri rozhodla věnovat starověkým kulturám. Jejich motivy ovšem přenesla do současnosti a vytvořila tak moderní, ale elegantní bohyni. Do návrhů převážně v bílé, stříbrné, okrové a zlaté barvě totiž zapojila prvky jako kápě nebo pláště. Využila ovšem také siluetu románské tógy a střih látek spadajících modelkám přes ramena.

    Starověkou siluetu pak doplňovaly také baleríny a „románské“ sandálky. Modernnost ovšem kolekci dodávaly například motivy geometrických tvarů, různě střižené košile, klasické „Bar“ saka, dlouhé jednoduché kabáty nebo výrazné límečky. Eleganci návrhům dodávaly také večerní kousky zahrnující například dlouhé šaty s korálky a třpytivými nebo vyšívanými detaily. Podobný dojem vyvolávaly také dlouhé sukně doplněné o bavlněné košile.

    „Moje myšlenka se odvíjela od toho, že by kolekce měla být velice čistá, velice elegantní,“ okomentovala svou nejnovější kolekci Chiuri. Jako příklad uvedla speciální starou italskou metodu vyšívání známou jako sfilato. „I díky takovým metodám jsou jednotlivé kousky unikátní. Podobnou práci nenajdete kdekoli. Musíte ji cítit na svém těle, nestačí se na ni pouze dívat,“ doplnila návrhářka. Elegancí návrhů tedy navázala na tradici nastavenou už Christianem Dior.

    Inspiraci hledala Chiuri ve středomořské i indické kultuře, ale také řeckých bohyních

    Na starověké motivy odkazovala také nástěnka nápadů v zákulisí přehlídky. Inspiraci totiž brala například ze starodávné středomořské kultury, Anatolie nebo Indie. Byla proto také plná soch bohyní, jako je Artemis, Athéna, Ariadne nebo Diotima. Inspirace starověkem se objevila také na jedinečné tapiserii pověšené naproti sedícím divákům a za procházejícími modelkami. Navržená byla umělkyní Martou Roberti a ručně vyšívaná v ateliéru Chanakya v Bombaji.

    Jemné, volné a jednoduché návrhy a zmíněné doplňky, střihy i barvy tak vytvořily kolekci, která oslavuje nejen starověkou kulturu, ale také ženskou emancipaci. Chiuri tak opět umně propojila ženskou sílu i křehkost. Přehlídka se pak odehrávala na pozadí protestů, které propukly poté, co francouzská policie zastřelila neozbrojeného chlapce alžírského původu. „Jeho smrt je strašnou tragédií i lekcí pro nás, abychom si uvědomili, že nutně potřebujeme změnu,“ okomentovala událost italská návrhářka.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, AP, Instagram, YouTube

    Haute couture přehlídku věnoval Dior starověké eleganci, jednoduchosti i emancipaci žen

    Módní novinky v kostce: Loewe má novou ambasadorku, Chanel vydal luxusní rtěnky a Bulgari odhalil kabelku Roma

    Konec týdne přináší novinky ze světa módy. Společnost Loewe zveřejnila jméno nejnovější ambasadorky. Stane se jí čínská herečka a zpěvačka Yang Mi. Chanel zase ohromil své fanoušky novou řadou luxusních rtěnek. Bulgari pro změnu oslavuje vydání nového modelku kabelky s názvem Roma. Barcelonský týden svatební módy pak odhalil první část nadcházející kampaně.

    Vlakem Belle Epoque zpátky v čase. Nasedněte do skutečné hvězdy proslulé švýcarské železnice

    Máte chuť si trochu zacestovat v čase? Pod luxusním cestováním si obvykle představíme soukromé tryskáče, jachty nebo sporťáky. Ale co exkluzivní, romantická cesta vlakem Belle Epoque, která vás přenese uprostřed švýcarských Alp do zlaté éry Orient Expressu.

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.