Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.
Kreativní ředitel Ferragamo Maximilian Davis hledal tentokrát inspiraci v obrazech 20. let, kdy tanec, hudba a oděv tekly jedním proudem. Archivní fotografie herečky Loly Todd v leopardím motivu mu otevřela cestu ke hře s textilem a odvahou dekoru. Motiv afroamerické jazzové éry vystoupil s nečekanou svěžestí. Nikoliv jako interpretace, ale přetavení do moderní podoby. Proužky, skvrny a střihy se mísily v dialogu se současnou energií a noblesou renesančních siluet Harlemu. Výsledkem byla kolekce, jež vibrovala současností i dávnou pamětí.
Šatník jako z And Just Like That. Ferragamo dýchá jazzovým New Yorkem
Na přehlídkovém mole se objevily looky s výraznými rameny a úzkou linií pasu, ovázané hedvábím místo pásku. Každý krok doprovázel pohyb třásní, které rezonovaly s hudbou a vytvářely optické echo. Podobně jako u debutu Louise Trotter pro Bottega Veneta experimentoval Davis se střihy. Jejich objem však prohnal moderní lehkostí a dodal jim eleganci večerní scény a barové kultury. Vrstvy šátků a hedvábí pak umně formovaly měkký kontrast k ostrým liniím.


Zdroj: Ferragamo
Ženské siluety přinesly rozevláté šaty, na nichž se zrcadlily vzory připomínající pírka nebo srst šelem. Organza odhalovala části těla a lesklé střevíčky přidávaly smyslný klid. Leopardí a zebří potisky nepůsobily exoticky, ale jako vizuální rytmus, dravý a sofistikovaný. Každý model měl daný charakter, který vyprávěl vlastní scénu imaginárního jazzového klubu. Výsledek osciloval mezi historickým snem a realitou, mezi kabaretem a ulicí, kde zrovna prochází legendární Lola Todd. Vliv Harlemu jako ikonické newyorské afroamerické scény byl jasně znát.


Zdroj: Ferragamo
Pojetí pánského i dámského šatníku se propojilo v unisex gestech, kde hranice mizely. Vznikl jazyk, který ctí tělo a jeho pohyb, nikoli kategorie či předsudky. Objevila se nová verze kabelky Hug, tentokrát prezentovaná jako artefakt se sochařskou estetikou. Kolekce pro příští jaro a léto působila jako kurátorská instalace, v níž se historie mění v současnou performanci. Ferragamo potvrdil své místo v dialogu mezi uměním, módou a hudbou. Vývoj značky sledujeme dlouhodobě a musíme uznat, že patří mezi nejzásadnější tvůrce současnosti.
Zdroje: WWD, Dazed, Instagram