Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.
Nejvyšší zisky
Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.
7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory
- Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
- Gucci (18,1 miliard dolarů)
- Chanel (15,2 miliard dolarů)
- Hermès
- Dior
- Coach
- Burberry
Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.
Oblíbenost v online prostředí
Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025.
7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital
Foto: Gucci
Ekologie a udržitelnost
Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?
7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista
Foto: Chanel
Důvěryhodnost
Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.
7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista
- Hermès (7,7 %)
- Chanel (7,6 %)
- Louis Vuitton (7,4 %)
- Dior (6,9 %)
- Burberry (6,9 %)
- Ralph Lauren (6,8 %)
- Prada (6,8 %)
Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.
Co dělá značku důvěryhodnou?
Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.
Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.
Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.
Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.
Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom