Více

    ― Reklama ―

    Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.

    Nejvyšší zisky

    Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.

    7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory

    1. Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
    2. Gucci (18,1 miliard dolarů)
    3. Chanel (15,2 miliard dolarů)
    4. Hermès
    5. Dior
    6. Coach
    7. Burberry

    Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.

    Oblíbenost v online prostředí

    Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025. 

    7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital

    1. Gucci
    2. Dior
    3. Chanel
    4. Louis Vuitton
    5. Hermès
    6. Prada
    7. Versace

    Foto: Gucci

    Ekologie a udržitelnost

    Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?

    7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Chanel
    2. Hermès
    3. Dior
    4. Burberry
    5. Celine
    6. Louis Vuitton
    7. Gucci

    Foto: Chanel

    Důvěryhodnost

    Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.

    7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Hermès (7,7 %)
    2. Chanel (7,6 %)
    3. Louis Vuitton (7,4 %)
    4. Dior (6,9 %)
    5. Burberry (6,9 %)
    6. Ralph Lauren (6,8 %)
    7. Prada (6,8 %)

    Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.

    Co dělá značku důvěryhodnou?

    Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.

    Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.

    Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.

    Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.

    Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom

    ― Reklama ―

    Ranking luxusních módních značek. Jsou příjmy opravdu to nejdůležitější?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Je naprosto přirozené, že se zajímáme o to, co je nejlepší a nejúspěšnější. Základním ukazatelem úspěchu je zisk a hodnota majetku. Čísla mluví jasně, jsou srozumitelná a dají se snadno doložit. Jde ovšem generování příjmů ruku v ruce s popularitou, ekologií a důvěryhodností? Přinášíme vám aktuální srovnání luxusních brands z různých úhlů pohledu.

    - Reklama -

    Nejvyšší zisky

    Ve světě tvrdých čísel si každý přeje být v čele tohoto žebříčku. Pořadí je totiž závislé na celkovém ročním výdělku.

    7 nejziskovějších luxusních módních značek podle Brand Directory

    1. Louis Vuitton (23,4 miliard dolarů)
    2. Gucci (18,1 miliard dolarů)
    3. Chanel (15,2 miliard dolarů)
    4. Hermès
    5. Dior
    6. Coach
    7. Burberry

    Převaha módního brandu Louis Vuitton nad ostatními je značná. U Generace Z, jejíž kupní síla se neustále zvyšuje, však mezi exkluzivními značkami v popularitě jasně vede Gucci. LV je v tomto žebříčku popularity na druhém místě, mladším zákazníkům se ale snaží více přiblížit. Důkazem je například přijetí Pharrella Williams na pozici kreativního ředitele pánské módy, který se zaměří na prolnutí světa luxusu s uvolněnějším „streetwear“.

    Oblíbenost v online prostředí

    Nákupy v kamenných buticích mají své kouzlo, online prostředí se ovšem brzy stane nejhodnotnějším prodejním kanálem i pro honosné značky. Očekává se, že již do roku 2025 bude 30 % celosvětového prodeje luxusního zboží probíhat online. Millennials a Gen Z jsou totiž motorem růstu tohoto odvětví. Společně by tyto dvě generace bohatých nakupujících měly tvořit 70 % všech luxusních prodejů do roku 2025. 

    - Reklama -

    7 nejoblíbenějších luxusních módních značek online podle Luxe Digital

    1. Gucci
    2. Dior
    3. Chanel
    4. Louis Vuitton
    5. Hermès
    6. Prada
    7. Versace

    Foto: Gucci

    Ekologie a udržitelnost

    Ekologická šetrnost je něco, čím se planeta zabývá více než kdy dříve. Tudíž i zákazníci při nákupu činí více eco-friendly rozhodnutí. To může přímo ovlivnit tvorbu příjmů nejen přepychových značek. Které z nich reagovaly tak, že produkovaly udržitelnější zboží?

    7 nejekologičtějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Chanel
    2. Hermès
    3. Dior
    4. Burberry
    5. Celine
    6. Louis Vuitton
    7. Gucci

    Foto: Chanel

    Důvěryhodnost

    Není pochyb o tom, že každá značka musí tvrdě pracovat na vybudování důvěry svých zákazníků a poté v kultivaci této důvěry pokračovat, aby si v průběhu let udržela jejich loajalitu. Podle publikace Harvard Business Review, kdy se HBR dotazovala 1 000 zákazníků, více než 80 % z nich uvedlo, že důvěra byla jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují jejich nákupní rozhodnutí.

    7 nejdůvěryhodnějších luxusních módních značek podle Statista

    1. Hermès (7,7 %)
    2. Chanel (7,6 %)
    3. Louis Vuitton (7,4 %)
    4. Dior (6,9 %)
    5. Burberry (6,9 %)
    6. Ralph Lauren (6,8 %)
    7. Prada (6,8 %)

    Fakt o tom, že pro vytváření důvěryhodnosti hraje velkou roli tradice, potvrdilo umístění nejstaršího módního domu Hermès, jehož historie sahá až do roku 1837, na prvním místě. V tomto rankingu naopak nenajdeme číslo jedna Gen-Z, tedy brand Gucci. Skončil na 8. místě se 6,7 %. Jak ovšem můžete vidět, míra spolehlivosti jedné značky ke druhé je velmi, velmi blízko, obvykle s rozpětím pouhých několika procentních bodů.

    Co dělá značku důvěryhodnou?

    Transparentnost. Velké módní domy staví transparentnost na příbězích, které sahají hluboko do jejich historie nebo nabízejí pohledy do zákulisí módních linií a výroby zboží. Jedná se o odhrnutí pomyslného závěsu a poskytnutí zákazníkům jedinečný pohled na to, co ji dělá jedinečnou.

    Kvalita. Čím vyšší je kvalita zboží, které značka prodává, tím více jí lidé věří, protože jsou na tento standard zvyklí. Jednoduché.

    Udržitelnost. V dnešní době velmi důležitá veličina, která pomáhá u zákazníků budovat pocit jistoty.

    Upřímnost. Otevřenost, sdělování pravdivých informací a případné převzetí odpovědnosti za chyby. To je další z důležitých bodů, na kterém brands staví svou věrohodnost.

    Zdroj: Statista, Brand Finance, Luxe Digital, Mediaboom

    ― Reklama ―

    Není košile jako košile. Objevte pánské „designer shirts“ nové doby

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě "dámských" prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    Když touha po kráse škodí. Tři beauty mýty, které musíte znát

    Beauty mýty jsou všude kolem nás. Bohužel krása se neměří v centimetrech, množstvím séra, ani tím, kolik přírodních výtažků natlačíte do jedné rutiny. V kosmetice, stejně jako v módě, platí, že čím víc pravidel, tím víc výjimek. Některé „pravdy“ se ale opakují, jako by je někdo tesal do mramoru. Přitom stačí jen trocha nadhledu, abychom zjistili, že tři z nejčastějších mýtů jsou nejen zastaralé, ale i škodlivé.

    Filmová plátna vyhlížejí nové hity. Pět očekávaných snímků roku 2025

    Trvající filmový festival v Cannes slouží jako připomínka toho, že letošní rok čeká ještě spousta úspěšných snímků. Zatímco některé z očekávaných filmů budou usilovat o prestižní ceny kritiků, jiné hodlají aspirovat spíše na přilákání co největšího počtu diváků. Objevte pět z nich, o kterých v následujících měsících zcela jistě ještě hodně uslyšíte.

    Napodobeniny luxusních kabelek ovládají módní řetězce. Nejde ale o klasické „fejky“

    Představa napodobeniny kabelky většinou evokuje laciný kousek z tržnice, často ozdobený špatně okopírovaným logem a nekvalitními švy. Tato éra ale pomalu končí. Nová vlna „napodobenin“ přichází z míst, odkud bychom ji před pár lety nečekali. Z regálů módních řetězců. Modely nápadně připomínající slavné ikony se objevují v řadách značek jako COS či Zara. Bez loga, ale se stejným tvarem, uchem i strukturou.

    Jaro přeje odvážným. Nadešel nejvyšší čas na micro mini sukně

    Extra krátká verze mini sukní ovládá módní scénu již od roku 2022, kdy se poprvé objevila na světových runwayích. Takzvanou micro mini skirt sice dostala do popředí značka Miu Miu, postupně ji však převzaly rovněž ostatní módní domy. Prosluněné jarní dny proto nabízí ideální příležitost vyzkoušet kousek, který žebříčky trendů jen tak neopustí.

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    TikTok pohltil nečekaný comeback. Pánskou módu dobývá Hedi Boy

    Již od začátku letošního roku je jasné, že je nostalgie jeho synonymem. Na módní scénu se totiž vrací řada trendů, které mnozí z nás už dávno považovali za zapomenuté. Do popředí platformy TikTok se proto nenápadně vkradl rovněž styl definující počátky milénia a vycházející ze stylu návrháře Hedi Slimane. Pánskou módu ovládl takzvaný Hedi Boy.

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Paris Hilton opět pronikla do světa skin care. Představila značku Parívie

    Neexistuje snad žádné odvětví, ve kterém by jedna z nejznámějších osobností světa, Paris Hilton, nezkusila štěstí. Od modelingu přes zpěv po herectví, zdá se, že jí nic není cizí. Není proto žádným překvapením, že své jméno v uplynulých letech spojila také s řadou beauty produktů. Nyní tak opět proniká do světa skin care, a to s novou značkou Parívie.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―