Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Sekundární trh se stal plnohodnotnou součástí luxusní ekonomiky. Produkty světových módních domů se na něm hodnotí podle schopnosti udržet cenu, kulturní relevanci a dlouhodobou poptávku. Právě v tomto prostředí Hermès znovu vystupuje do popředí. Výsledky firmy Rebag, americké platformy pro další prodej luxusních kabelek a doplňků, naznačuje, že luxus dnes stojí na kontinuitě, řemeslu a omezeném přístupu k nabídce. A právě to tvoří jádro úspěchu slavné francouzské značky.

    Cena pre-owned Birkin nadále roste. Od roku 2015 stoupla o 92 procent

    Podle nejnovější zprávy Clair Report společnosti Rebag dosáhly kabelky značky Hermès v roce 2025 na sekundárním trhu průměrné prodejní hodnoty odpovídající 138 procentům původní maloobchodní ceny. Jinými slovy, v průměru se prodávaly dráž, než za kolik byly původně zakoupeny v butiku. Oproti předchozímu roku tak značka zaznamenala nárůst o 38 procentních bodů, což ji posunulo na první místo v žebříčku značek s nejvyšší schopností udržet a zhodnotit cenu svých kabelek na resale trhu.

    Zdroj: Hermès

    Zvláštní pozornost si zaslouží ikonická Birkin. Analýza dat za posledních 10 ukazuje, že její hodnota na trhu s pre-owned luxusem vzrostla od roku 2015 o 92 procent. Ve stejném období se maloobchodní ceny Hermès zvýšily o 43 procent. Rozdíl podtrhuje skutečnost, že poptávka na sekundárním trhu reaguje nejen na cenu, ale především na omezenou dostupnost, řemeslné zpracování a kulturní status produktu.

    Nechybí The Row a Van Cleef & Arpels. Své místo má i Louis Vuitton X Murakami

    V těsném závěsu za Hermès se v žebříčku Rebag umístil Goyard, jehož kabelky dosahují průměrné hodnoty zpětného prodeje ve výši 132 procent původní maloobchodní ceny, což představuje výrazný meziroční posun. Módní dům The Row si udržel stabilní pozici s hodnotou 97 procent, zatímco Miu Miu vystoupalo na 104 procent, čímž potvrdilo rostoucí zájem o současné interpretace ženské estetiky, kterou značka v posledních letech výrazně redefinuje. Výsledky ilustrují rostoucí diverzitu hodnot na sekundárním trhu.

    Zdroj: Miu Miu

    Clair Report ale sleduje širší spektrum luxusu. Ve šperkařském segmentu si Van Cleef & Arpels udržel vedoucí pozici s hodnotou 112 procent, taženou zejména kolekcí Sweet Alhambra. Hodinářský sektor zůstává stabilní díky značce Rolex, která dosahuje na sekundárním trhu průměrné hodnoty 104 procent. Modely jako Submariner Hulk se pohybují i na úrovni 244 procent původní maloobchodní ceny.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Zajímavý vývoj přinesl také návrat spolupráce Louis Vuitton x Takashi Murakami, který zvýšil poptávku a posunul vybrané modely nad hranici 130 procent. Paralelně se zvedl zájem o siluety kabelek z počátku milénia, včetně Balenciaga Le City, Celine Phantom či Chloé Paddington. Sekundární trh tak jasně reflektuje proměnu současného vkusu i návrat luxusních archivních tvarů.

    Podle zakladatele a ředitele společnosti Rebag Charlese Gorra sehrály v roce 2025 významnou roli globální cenové posuny a změny spotřebitelského chování. Vyšší ceny v primárním prodeji přesměrovaly pozornost k ověřeným hodnotám sekundárního trhu. Hermès se prosazuje jako značka spojující kulturní kapitál s ekonomickou stabilitou. Představuje tak měřítko, k němuž se ostatní přirozeně vztahují.

    Zdroje: Business of Fashion, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    ― Reklama ―

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Sekundární trh se stal plnohodnotnou součástí luxusní ekonomiky. Produkty světových módních domů se na něm hodnotí podle schopnosti udržet cenu, kulturní relevanci a dlouhodobou poptávku. Právě v tomto prostředí Hermès znovu vystupuje do popředí. Výsledky firmy Rebag, americké platformy pro další prodej luxusních kabelek a doplňků, naznačuje, že luxus dnes stojí na kontinuitě, řemeslu a omezeném přístupu k nabídce. A právě to tvoří jádro úspěchu slavné francouzské značky.

    Cena pre-owned Birkin nadále roste. Od roku 2015 stoupla o 92 procent

    Podle nejnovější zprávy Clair Report společnosti Rebag dosáhly kabelky značky Hermès v roce 2025 na sekundárním trhu průměrné prodejní hodnoty odpovídající 138 procentům původní maloobchodní ceny. Jinými slovy, v průměru se prodávaly dráž, než za kolik byly původně zakoupeny v butiku. Oproti předchozímu roku tak značka zaznamenala nárůst o 38 procentních bodů, což ji posunulo na první místo v žebříčku značek s nejvyšší schopností udržet a zhodnotit cenu svých kabelek na resale trhu.

    Zdroj: Hermès

    Zvláštní pozornost si zaslouží ikonická Birkin. Analýza dat za posledních 10 ukazuje, že její hodnota na trhu s pre-owned luxusem vzrostla od roku 2015 o 92 procent. Ve stejném období se maloobchodní ceny Hermès zvýšily o 43 procent. Rozdíl podtrhuje skutečnost, že poptávka na sekundárním trhu reaguje nejen na cenu, ale především na omezenou dostupnost, řemeslné zpracování a kulturní status produktu.

    Nechybí The Row a Van Cleef & Arpels. Své místo má i Louis Vuitton X Murakami

    V těsném závěsu za Hermès se v žebříčku Rebag umístil Goyard, jehož kabelky dosahují průměrné hodnoty zpětného prodeje ve výši 132 procent původní maloobchodní ceny, což představuje výrazný meziroční posun. Módní dům The Row si udržel stabilní pozici s hodnotou 97 procent, zatímco Miu Miu vystoupalo na 104 procent, čímž potvrdilo rostoucí zájem o současné interpretace ženské estetiky, kterou značka v posledních letech výrazně redefinuje. Výsledky ilustrují rostoucí diverzitu hodnot na sekundárním trhu.

    Zdroj: Miu Miu

    Clair Report ale sleduje širší spektrum luxusu. Ve šperkařském segmentu si Van Cleef & Arpels udržel vedoucí pozici s hodnotou 112 procent, taženou zejména kolekcí Sweet Alhambra. Hodinářský sektor zůstává stabilní díky značce Rolex, která dosahuje na sekundárním trhu průměrné hodnoty 104 procent. Modely jako Submariner Hulk se pohybují i na úrovni 244 procent původní maloobchodní ceny.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Zajímavý vývoj přinesl také návrat spolupráce Louis Vuitton x Takashi Murakami, který zvýšil poptávku a posunul vybrané modely nad hranici 130 procent. Paralelně se zvedl zájem o siluety kabelek z počátku milénia, včetně Balenciaga Le City, Celine Phantom či Chloé Paddington. Sekundární trh tak jasně reflektuje proměnu současného vkusu i návrat luxusních archivních tvarů.

    Podle zakladatele a ředitele společnosti Rebag Charlese Gorra sehrály v roce 2025 významnou roli globální cenové posuny a změny spotřebitelského chování. Vyšší ceny v primárním prodeji přesměrovaly pozornost k ověřeným hodnotám sekundárního trhu. Hermès se prosazuje jako značka spojující kulturní kapitál s ekonomickou stabilitou. Představuje tak měřítko, k němuž se ostatní přirozeně vztahují.

    Zdroje: Business of Fashion, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―