Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.
Někteří sbírají vzácné známky, další exkluzivní hodinky, jiní drahé kabelky. Generace Z si zdá se našla o něco levnější sběratelský kousek. Atmosféru luxusu, pro mnohé tak nedosažitelného, jim nabízejí body scrubs. Klasické peelingy plní poličky v koupelnách a staví na odiv svá trendy loga, zářivé barvy nebo speciální vůně. Svým majitelům poskytují formu eskapismu, jakési privátní domácí spa dýchající relaxem.
Generace Z sbírá střípky luxusní scény. Body scrubs chápou jako drobné potěšení
Značky jako Dove, Tree Hut nebo Daise rozšiřují své pestrobarevné nabídky body scrubs. Poptávku po nich pohání především generace Z, která se zamilovala do jejich pestrých obalů a nevšedních vůní, ukrývajících trendy pumpkin spice či sváteční mátu. Peelingy vyšplhaly na vrchol koupelnových pomocníků a těší se větší oblibě než kdy dřív. Vděčit za to mohou hlavně svému statusu drobného luxusního potěšení.


Zdroj: Dove, Daise
V dnešní ekonomice si generace Z sotva může dovolit produkty dominující sbírkám slavných influencerů. Sahají proto po levnějších variantách virálních produktů. Populární body scrubs většinou seženou pod 300 korun, umožňují jim navíc vytvářet pečlivě sestavenou kolekci. Peelingy mají v podstatě stejnou funkci jako momentálně trendy klíčenky. Představují jakýsi úlomek z vysněné luxusní scény.


Zdroj: Tree Hut
Moderní sebepéče diktuje plné poličky. Body scrubs sklízí dojem privátního spa
Za vzestupem body scrubs však nestojí pouze ekonomické důvody. Beauty pomocníci poskytují dojem privátního spa, chvilky pro sebe v životních situacích, které soukromí často neumožňují. Ať už jde o zaneprázdněné maminky, nebo mladé lidi žijící ve sdílených bytech. Trend domácího wellness je památkou světové pandemie, kdy mnozí toužili po relaxujících a vzácných okamžicích mezi stěnami vlastních domovů.
@symply.chychy Top 4 best scrubs from Sephora✨ 1 @soldejaneiro Bom Dia Body Scrub 10% AHA BHA Resurfacing Complex: body scrub infused with a 10 percent AHA BHA Resurfacing Complex to visibly improve clarity, tone, and texture for smooth, radiant-looking skin. This one is my personal fav✨💗 2 @theouai Cleansing Scalp & Body Sugar Scrub (Melrose Place): deep-cleansing sugar scrub that exfoliates product buildup from your scalp and smooths out dry skin while nourishing it. Second best scrub. But I think it’s too hyped up on social media 😪 3. @herbivorebotanicals Coco Rose Exfoliating Body Scrub: A highly moisturizing blend with virgin coconut oil and Moroccan rose that leaves skin hydrated, soft, and lightly scented with coconut and rose petals. 4. @sephora Resurfacing Sugar Body Scrub: body scrub that gently removes dead skin cells with a combination of AHAs and brown sugar. * * * #sephora #bodyscrub #skincare #bodycare #bodycareproducts #selfcare #selfccareroutine #selfcarethreads #musthave #bodycare #selfcare ♬ Gangsta Boo – Ice Spice & Lil Tjay
Olej do ohně soukromého wellness přilil rovněž virální TikTok koncept „everything shower“. Tedy beauty rituál, který si žádá hodiny strávené zkrášlováním všeho, co je v našich silách. Body scrub pak od jeho kolegů odlišuje speciální textura, nekonečné možnosti vůní a jakýsi pocit okamžitého uspokojení. V podstatě u všech produktů můžete po jejich aplikaci cítit, jak se vaše pokožka pod nánosem peelingu zjemňuje.
Body scrubs samozřejmě neoslovují pouze generaci Z. Značky nezapomínají ani na starší zákazníky a lákají je na účinnost ingrediencí, jako jsou AHA kyseliny nebo bambucké máslo. Peelingy tak oslavují renesanci především díky neutuchající touze po sebepéči, která v rychlém tempu moderní doby jen tak nevymizí. Otázkou zůstává, zda je k sebelásce potřeba plná polička peelingů. Nebo ostatně čehokoli jiného.
Zdroje: Business of Fashion, Women’s Health, The Guardian, Instagram, TikTok

