Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L’Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.
Hermès děkuje ready-to-wear. Do karet značce hraje i příchod Grace Wales Bonner
Společnost Hermès slaví. Potěšila ji nejen pozitivní reakce luxusního trhu na oznámení nové kreativní ředitelky pánské sekce, jíž se stala Grace Wales Bonner, ale také výsledky z třetího čtvrtletí. Značka od července do září zvedla své prodeje o 9,6 procenta. Jako hlavní důvod uvedla růst ready-to-wear kolekcí. Výkonný viceprezident pro finance Eric du Halgouët uvedl, že vděčí jak pánským, tak dámským řadám.
Dle serveru WWD okomentoval rovněž čerstvé jmenování Grace Wales Bonner. „Do nové kapitoly pánských ready-to-wear kolekcí přinese svůj vlastní rukopis,“ prohlásil. Její jmenování oznámil legendární módní dům v úterý poté, co minulý týden ze stejné pozice odešla talentovaná návrhářka Véronique Nichanian, a to po dlouhých 37 letech. Akcie luxusní společnosti v reakci vzrostly o 1,4 procenta.
L’Oréal trápí nižší výsledky. Vyvažuje je ovšem nová dohoda s Kering
O něco méně pozitivní zprávy sdílel beauty gigant L’Oréal. Kvůli nejnovějším výsledkům společnosti klesly rovněž její akcie na pařížské burze. Investoři reagovali na růst prodejů, který vyšplhal o pouhá 4,2 procenta, tedy méně, než analytici očekávali. Čísla zveřejnila firma ani ne dva dny poté, co oznámila nečekanou novinku. Za čtyři miliardy eur totiž hodlá odkoupit beauty sektor luxusní skupiny Kering.

Zdroj: L’Oréal
Gucci nabídl Kering naději. Luxusní skupinu přesto trápí vysoký dluh
S potěšením zveřejnila své nejnovější výsledky luxusní skupina Kering. Třetí čtvrtletí sice stále zaznamenalo pokles příjmů, a to o 10 procent, přesto se jednalo o lepší číslo, než analytici předpokládali. Záblesk naděje přitom nabídla především italská značka Gucci. Její prodeje spadly o 14 procent, původní odhad přitom činil 16 procent. V druhém čtvrtletí letošního roku navíc klesly až o 25 procent.
„Výkon Kering z třetího čtvrtletí, navzdory tomu, že představuje jasné částečné zlepšení, zůstává daleko pod výsledky trhu,“ okomentoval čísla dle severu WWD nedávno jmenovaný ředitel skupiny Luca de Meo. Od chvíle, kdy převzal otěže luxusního giganta v polovině září učinil několik zásadních rozhodnutí. Jeho cílem je mimo jiné snížit čistý dluh Kering, který koncem června dosáhnul na hodnotu 9,5 miliardy eur.
Zdroje: WWD, Fashion Network, Business of Fashion, Instagram, YouTube