Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L’Oréal.

    Dakota Johnson zůstává věrná. Od Gucci přechází k Valentino

    Známá herečka Dakota Johnson má novou roli. Stala se nejnovější ambasadorkou módního domu Valentino, kterému šéfuje její blízký přítel, návrhář Alessandro Michele. Nastal proto čas, aby ho v novém směřování následovala. Již dříve zastupovala značku, které do nedávna vládl, tedy Gucci. „Jsem nadšená, že se přidám k Valentino rodině, ale hlavně, že se opět připojím k Alessandro Michele,“ popsala Johnson.

    Ikonická spolupráce je zpět. Jil Sander x Puma navrací trendy tenisky

    Čerstvý kreativní ředitel Jil Sander, Simone Bellotti, připomíná značce její kořeny. Není tedy překvapením, že oznámil návrat legendárního partnerství. Na scénu totiž navrací ikonický model tenisek King, který vznikl v roce 1998, a to ve spolupráci se společností Puma. Tehdy se jednalo o zásadní módní milník, který pomohl odstartovat spolupráce luxusních módních domů a slavných sportovních brandů.

    Zdroj: Jil Sander

    Kering prodává beauty byznys. Svěří ho do rukou společnosti L’Oréal

    Luxusní skupina Kering, která vlastní italský módní dům Gucci, usiluje o snížení svých dluhů. Rozhodla se proto prodat svůj beauty byznys, jenž svěří do rukou společnosti L’Oréal, a to za čtyři miliardy eur. Jedná se o součást strategie nového ředitele firmy Lucy de Meo. Do náruče francouzského beauty giganta tak odevzdá řadu vůní Creed, ale také práva na vývoj produktů značek Bottega Veneta a Balenciaga.

    MM6 Maison Margiela a Salomon rozšiřují spolupráci. Nabízí podzimní řadu

    Dalším příkladem protknutí módního a sportovního světa je spolupráce MM6 Maison Margiela a Salomon. Společnosti totiž odhalily další ze svých společných kolekcí, tentokrát pro letošní podzim a zimu. Řadu definují kousky propojující funkčnost, outdoor a městskou estetiku. Genderless návrhy zahrnují voděodolné parky, mikiny, kalhoty i tenisky, a to v odstínech Deep Black, Abbey Stone či Oatmeal Heather.

    Zdroj: MM6 Maison Margiela

    Vivienne Westwood oslavila milník. Stala se první mezinárodní značkou na RFW

    Proslulý britský módní dům Vivienne Westwood napsal minulý týden důležitou kapitolu módní historie. Stal se totiž první mezinárodní značkou, která kdy odhalila svou kolekci na Riyadh Fashion Week. Součástí přehlídky byly jak návrhy z nedávné show v Paříži, tak rovněž archivní kousky a speciální róby vytvořené společně s Art of Heritage, tedy kulturní institucí chránící řemeslné dědictví Saúdské Arábie.

    @ellearabia @Jessica Kahawaty stole the spotlight as she closed #viviennewestwood show that opened @Riyadh Fashion Week last night. In collaboration with @artofheritage , the British maison presented a capsule of hand-embroidered gowns crafted by Saudi artisans. تألّقت جيسيكا قهواتي في ختام عرض دار @viviennewestwood الذي افتتح موسم @riyadhfashionweek مساء الأمس. بالتعاون مع Art of Heritage، قدّمت الدار البريطانية مجموعة من الفساتين المطرّزة يدوياً بأنامل حرفيين سعوديين. #RiyadhFashionWeek #VivienneWestwood #JessikaKahawaty #SaudiFashion ♬ Theme (From 'a Summer Place') – Percy Faith

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L’Oréal.

    - Reklama -

    Dakota Johnson zůstává věrná. Od Gucci přechází k Valentino

    Známá herečka Dakota Johnson má novou roli. Stala se nejnovější ambasadorkou módního domu Valentino, kterému šéfuje její blízký přítel, návrhář Alessandro Michele. Nastal proto čas, aby ho v novém směřování následovala. Již dříve zastupovala značku, které do nedávna vládl, tedy Gucci. „Jsem nadšená, že se přidám k Valentino rodině, ale hlavně, že se opět připojím k Alessandro Michele,“ popsala Johnson.

    Ikonická spolupráce je zpět. Jil Sander x Puma navrací trendy tenisky

    Čerstvý kreativní ředitel Jil Sander, Simone Bellotti, připomíná značce její kořeny. Není tedy překvapením, že oznámil návrat legendárního partnerství. Na scénu totiž navrací ikonický model tenisek King, který vznikl v roce 1998, a to ve spolupráci se společností Puma. Tehdy se jednalo o zásadní módní milník, který pomohl odstartovat spolupráce luxusních módních domů a slavných sportovních brandů.

    Zdroj: Jil Sander

    - Reklama -

    Kering prodává beauty byznys. Svěří ho do rukou společnosti L’Oréal

    Luxusní skupina Kering, která vlastní italský módní dům Gucci, usiluje o snížení svých dluhů. Rozhodla se proto prodat svůj beauty byznys, jenž svěří do rukou společnosti L’Oréal, a to za čtyři miliardy eur. Jedná se o součást strategie nového ředitele firmy Lucy de Meo. Do náruče francouzského beauty giganta tak odevzdá řadu vůní Creed, ale také práva na vývoj produktů značek Bottega Veneta a Balenciaga.

    MM6 Maison Margiela a Salomon rozšiřují spolupráci. Nabízí podzimní řadu

    Dalším příkladem protknutí módního a sportovního světa je spolupráce MM6 Maison Margiela a Salomon. Společnosti totiž odhalily další ze svých společných kolekcí, tentokrát pro letošní podzim a zimu. Řadu definují kousky propojující funkčnost, outdoor a městskou estetiku. Genderless návrhy zahrnují voděodolné parky, mikiny, kalhoty i tenisky, a to v odstínech Deep Black, Abbey Stone či Oatmeal Heather.

    Zdroj: MM6 Maison Margiela

    Vivienne Westwood oslavila milník. Stala se první mezinárodní značkou na RFW

    Proslulý britský módní dům Vivienne Westwood napsal minulý týden důležitou kapitolu módní historie. Stal se totiž první mezinárodní značkou, která kdy odhalila svou kolekci na Riyadh Fashion Week. Součástí přehlídky byly jak návrhy z nedávné show v Paříži, tak rovněž archivní kousky a speciální róby vytvořené společně s Art of Heritage, tedy kulturní institucí chránící řemeslné dědictví Saúdské Arábie.

    @ellearabia @Jessica Kahawaty stole the spotlight as she closed #viviennewestwood show that opened @Riyadh Fashion Week last night. In collaboration with @artofheritage , the British maison presented a capsule of hand-embroidered gowns crafted by Saudi artisans. تألّقت جيسيكا قهواتي في ختام عرض دار @viviennewestwood الذي افتتح موسم @riyadhfashionweek مساء الأمس. بالتعاون مع Art of Heritage، قدّمت الدار البريطانية مجموعة من الفساتين المطرّزة يدوياً بأنامل حرفيين سعوديين. #RiyadhFashionWeek #VivienneWestwood #JessikaKahawaty #SaudiFashion ♬ Theme (From 'a Summer Place') – Percy Faith

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―