Burberry má za sebou turbulentní období, ale vše nasvědčuje tomu, že britský grál módy znovu našel svůj směr, a hlavně styl. Po změnách ve vedení a oznámení vzniku vlastní galerie, která má být otevřena v roce 2027, je vidět, že módní dům neplánuje jen „kosmetické“ úpravy. Zahájil komplexní a promyšlený proces modernizace, který má hlavu a patu a přináší výsledky, jež jsou vidět i cítit.
Ikonická britská značka Burberry dlouhodobě čelila poklesu tržeb, a to zejména v klíčovém asijském regionu, kde zájem o její produkty dramaticky ochladl. Právě Asie, především pak čínský trh, představuje pro většinu luxusních módních domů zásadní zdroj příjmů i prestiže. Burberry navíc dlouho hledal identitu mezi tradiční britskou elegancí a snahou zaujmout mladší a globální publikum. Výsledkem byl rozkolísaný vizuál. Tyto časy jsou však dávno pryč.
Burberry představuje british summer. Podobně jako další značky sází na autenticitu
Jedním z nejsilnějších tahů Burberry je aktuální vizuální identita. Instagram značky působí čerstvě, a mimořádně autenticky. Kombinace britské elegance, venkovské estetiky a citlivé práce s kostkami dělá z každého postu drobný moodboard. Vizuální jazyk Daniela Lee, kreativního ředitele značky, se nezaměřuje jen na produkt, ale i na emoci, atmosféru a kulturu. Burberry znovu mluví s mladou generací. Podobně jako například módní dům Jacquemus.


Zdroj: Burberry
Letní kampaň značky, zasazená do prostředí tradičního britského hudebního festivalu Glastonbury, je dalším důkazem toho, že Burberry chápe dnešní publikum. Nejde o pozlátko, ale o přirozený zážitek. Video spoty zachycují britské léto s mladistvým nadhledem, kde se klasika potkává s momentem. Všechno je tak, jak jsme od Burberry zvyklí, ale s úplně novou energií.


Zdroj: Burberry
Na scénu přichází Wu Lei. Asie je pro Burberry klíčová
Ačkoliv se značka posouvá kupředu, neztrácí svou DNA. Typické prvky, jako je ikonická béžová barva, tartanový vzor nebo elegantní siluety, zůstávají přítomné, jen jsou podané v soudobém kontextu. Burberry nedělá radikální řez, ale organickou transformaci. Vědomě buduje kulturní kapitál značky, aniž by se zaprodával trendům. Marketing, který značka v současnosti prezentuje, je lidský, příjemný a přirozený. S lehkostí tak definuje novou formu luxusu.
Čerstvým důkazem je nová tvář značky, talentovaný herec Wu Lei. Ve svých pětadvaceti letech má za sebou více než dvě dekády herecké kariéry. „Je potěšením přivítat Wu v rodině Burberry. Hraje od útlého věku a neustále se vyvíjí s každou další rolí,” uvedla značka na Instagramu. Burberry tak zapojením jednoho z nejpopulárnějších čínských herců jasně deklaruje svůj závazek k čínskému trhu, ale zároveň tím potvrzuje také svou širší mezinárodní vizi.
Zdroje: WWD, Hypebeast, Culted, Instagram