Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    Beauty turismus se v Jižní Koreji mění v ekonomické zlato. Podle odhadů tamní vlády by mohl být do několika let jedním z hlavních tahounů státního HDP. Už nyní se čísla pohybují ve statisících. Tolik lidí ročně přiletí do země ne za zážitky, ale za botoxem, liftingem, chemickým peelingem nebo laserem. A při cestě zpět domů si do kufru přibalí minimálně dvacetikilové zásoby korejské kosmetiky.

    Soul jako mekka krásy. Beauty turismus mění podstatu cestování do Koreje

    Jihokorejské kliniky nejsou jen o krok napřed. Definují novou estetickou medicínu. A dokázaly to podobně, jako kdysi předefinovaly kosmetický trh. Jinými slovy, v Koreji se nyní neprodává jiný tvar nosu, ale komplexní kultura péče, důvěra v preciznost, a především viditelný výsledek bez rekonvalescence.

    Zdroj: Pexels

    V zemi s nejvyšším počtem plastických operací na počet obyvatel se z beauty turismu stal velmi sebevědomý produkt. Investuje se do špičkových klinik, tlumočnických služeb, balíčků all-inclusive i digitálních kampaní. I proto se v současnosti mluví o tom, že Soul bude do roku 2030 nejen metropolí krásy, ale také jedním z nejvýdělečnějších měst na světě.

    Zdroj: Pexels

    Kdo do Koreje míří? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím dál častěji i z Evropy a USA. Mnozí přijedou na zákrok, jiní jen na nákup. Ale utrácí se v obou případech. Nejde už jen o klasické značky K-beauty. Zatímco my ještě testujeme séra z virálních e-shopů, zahraniční beauty fanoušci nakupují profesionální skin care, jež se u nás ani neprodává, a to v lékárnách či specializovaných studiích.

    Jak beauty turismus vypadá v číslech? Korea chce 700 tisíc pacientů ročně

    A jak velký beauty byznys je? Už jen výdaje zahraničních klientů letos v dubnu dosáhly rekordních 187,7 miliardy wonů (134 milionů dolarů), což je o 83 procent více než loni. Průměrně cizinec utrácí 1,25 milionu wonů za dermatologii a 2,14 milionu za plastickou chirurgii. Čísla uvádí web Open Korea.

    Výsledky přirozeně přitahují pozornost. Korejská vláda dlouhodobě podporuje rozvoj medicínského turismu. Zmírnila vízová omezení, zavedla daňové výhody pro zahraniční klienty a podporuje agentury a kliniky vybavené vícejazyčným servisem. V roce 2023 navštívilo Jižní Koreu rekordních 606 tisíc cizinců kvůli estetickým procedurám, přičemž 17 procent z nich podstoupilo plastickou operaci. A cíl státu? Do roku 2027 dosáhnout 700 tisíc pacientů ročně.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube


    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    - Reklama -

    Beauty turismus se v Jižní Koreji mění v ekonomické zlato. Podle odhadů tamní vlády by mohl být do několika let jedním z hlavních tahounů státního HDP. Už nyní se čísla pohybují ve statisících. Tolik lidí ročně přiletí do země ne za zážitky, ale za botoxem, liftingem, chemickým peelingem nebo laserem. A při cestě zpět domů si do kufru přibalí minimálně dvacetikilové zásoby korejské kosmetiky.

    Soul jako mekka krásy. Beauty turismus mění podstatu cestování do Koreje

    Jihokorejské kliniky nejsou jen o krok napřed. Definují novou estetickou medicínu. A dokázaly to podobně, jako kdysi předefinovaly kosmetický trh. Jinými slovy, v Koreji se nyní neprodává jiný tvar nosu, ale komplexní kultura péče, důvěra v preciznost, a především viditelný výsledek bez rekonvalescence.

    Zdroj: Pexels

    - Reklama -

    V zemi s nejvyšším počtem plastických operací na počet obyvatel se z beauty turismu stal velmi sebevědomý produkt. Investuje se do špičkových klinik, tlumočnických služeb, balíčků all-inclusive i digitálních kampaní. I proto se v současnosti mluví o tom, že Soul bude do roku 2030 nejen metropolí krásy, ale také jedním z nejvýdělečnějších měst na světě.

    Zdroj: Pexels

    Kdo do Koreje míří? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím dál častěji i z Evropy a USA. Mnozí přijedou na zákrok, jiní jen na nákup. Ale utrácí se v obou případech. Nejde už jen o klasické značky K-beauty. Zatímco my ještě testujeme séra z virálních e-shopů, zahraniční beauty fanoušci nakupují profesionální skin care, jež se u nás ani neprodává, a to v lékárnách či specializovaných studiích.

    Jak beauty turismus vypadá v číslech? Korea chce 700 tisíc pacientů ročně

    A jak velký beauty byznys je? Už jen výdaje zahraničních klientů letos v dubnu dosáhly rekordních 187,7 miliardy wonů (134 milionů dolarů), což je o 83 procent více než loni. Průměrně cizinec utrácí 1,25 milionu wonů za dermatologii a 2,14 milionu za plastickou chirurgii. Čísla uvádí web Open Korea.

    Výsledky přirozeně přitahují pozornost. Korejská vláda dlouhodobě podporuje rozvoj medicínského turismu. Zmírnila vízová omezení, zavedla daňové výhody pro zahraniční klienty a podporuje agentury a kliniky vybavené vícejazyčným servisem. V roce 2023 navštívilo Jižní Koreu rekordních 606 tisíc cizinců kvůli estetickým procedurám, přičemž 17 procent z nich podstoupilo plastickou operaci. A cíl státu? Do roku 2027 dosáhnout 700 tisíc pacientů ročně.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube


    ― Reklama ―

    TikTok highlights: Výzva Great Lock In zachrání zbytek vašeho roku

    S rychle se ochlazujícím počasím přichází i známý plíživý pocit, jenž jde tradičně ruku v ruce s končícím rokem. Nastává čas na paniku z nedokončených projektů, nesplněných cílů a nepřečtených knih. Do cesty nepříjemnému stavu se však letos postavil trend s názvem Great Lock In. Uživatelé TikToku za pomocí něj hodlají ukončit rok s vysněnou hrdostí.

    New York rozproudil módní kolotoč. Týden módy je v plném proudu

    Září představuje jeden z nejrušnějších měsíců módní scény. Kolotoč očekávaných fashion weeků odstartoval minulý týden New York. Své kolekce tak stihly představit módní domy jako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui nebo Altuzarra. Společně tak reagují na současné politické dění, DNA vlastních návrhů či potřeby moderní ženy.

    Tenisový náramek dostal jméno díky nehodě. Dnes rozzáří každý outfit

    Málokterý doplněk umí spojit výraznou eleganci s nenápadným luxusem jako tenisový náramek. Jednoduchý design v podobě drobných diamantů se stal ikonou červeného koberce i běžného kancelářského outfitu. Jeho historie sahá do první poloviny 20. století, svůj název si ale vysloužil díky úsměvné události na jedné z největších tenisových soutěží světa.

    Necítíte parfém více než pár hodin? Zachrání vás vrstvení vůní

    Některé oblíbené doplňky se nemusí blyštit na míle daleko. Například parfémy patří mezi součást outfitu, bez které mnoho z nás nevychází z domu. Někdy ale stačí přijít do kanceláře nebo na schůzku a líbezné tóny z kůže už pomalu vyprchávají. Klíčem k úspěchu je totiž vrstvení, krok, na který mnoho lidí zapomíná. Z obyčejného nanesení parfému se najednou stává kosmetický rituál zajišťující mnohačetné komplimenty.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    To nejlepší z Benátek. Na jaké filmy se můžete těšit tentokrát?

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Někteří kritici sice označují letošní filmový line-up za spíše slabší, i tentokrát se ovšem na plátnech objevilo několik snímků, které vyvolaly silné emoce a získaly si publikum. Vybrali jsme pět filmů, které by vám v následujících měsících rozhodně neměly uniknout. Od politicky naléhavého dokumentu přes černou satiru až po gotický velkofilm.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―