Více

    ― Reklama ―

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Yohji Yamamoto odráží současné dění. Poukazuje na potřebu změny

    Kolekce z dílny japonského návrháře Yohji Yamamota nesla jasný vzkaz. Designér pomocí návrhů apeloval na potřebu změny. Modelové vynesli saka nebo košile s nápisy odkazujícími na klimatickou změnu nebo trvající války. „Lidé se musí spojit. A politici musí být chytřejší, jinak náš svět brzy skončí,“ prohlásil jednaosmdesátiletý návrhář o své řadě plné tmavých a ponurých odstínů.

    Julian Klausner zazářil. Odhalil první pánskou kolekci pro Dries Van Noten

    Návrhář Dries Van Noten opustil vedení své značky loni v létě. Do své pozice dosadil designéra Juliana Klausner, který po jeho boku pracoval několik let. Soustředil se ovšem především na dámské kolekce a tak Paříž před odhalením jeho první pánské řady zatajila dech. Třiatřicetiletý návrhář ovšem dokázal, že je na správném místě. Nabídl návrhy překračující hranice genderu i stereotypů.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Již samotný Dries Van Noten totiž tradičně tvořil pánské kolekce mírně ženské a dámské více maskulinní. Julian Klausner do kolekce zapracoval i další tradiční prvky značky, jako jsou výrazné barvy a eklektické potisky. Inspirací mu sloužily muži na koncích večírků nebo svatbách, kdy „vyhrnou své rukávy a popustí kravatu“. Stejně uvolněnou a hravou atmosféru tak odrážela i samotná kolekce.

    Rick Owens opět překvapil. Modely nechal projít vodou

    Další očekávanou přehlídkou Pařížského týdne módy byla ta z dílny návrháře Ricka Owens. Do nejnovější řady zapojil hned několik prvků ze svých archivů. Odrážel tím retrospektivu, jež nabízí jeho výstava Temple of Love, kterou veřejnosti odhalí v sobotu. Ta se zaměřuje na jeho kariéru a představuje tvorbu z dřívějších ikonických kolekcí. Návrhář přesto nabídl i prvek překvapení.

    Modely totiž nechal projít po dočasné konstrukci umístěné nad fontánou, kterou následně prošli. Před tím, než opět vystoupali nahoru, se do vody rovněž zcela ponořili. Někteří z nich se následně za stavbu přichytili stříbrnými karabinami. „Chtěl jsem glamour, eleganci a kůži,“ prohlásil designér. Mezi klíčové prvky kolekce patřily dekonstruované pleteniny, kožené bundy a vysoké kozačky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    - Reklama -

    Yohji Yamamoto odráží současné dění. Poukazuje na potřebu změny

    Kolekce z dílny japonského návrháře Yohji Yamamota nesla jasný vzkaz. Designér pomocí návrhů apeloval na potřebu změny. Modelové vynesli saka nebo košile s nápisy odkazujícími na klimatickou změnu nebo trvající války. „Lidé se musí spojit. A politici musí být chytřejší, jinak náš svět brzy skončí,“ prohlásil jednaosmdesátiletý návrhář o své řadě plné tmavých a ponurých odstínů.

    Julian Klausner zazářil. Odhalil první pánskou kolekci pro Dries Van Noten

    Návrhář Dries Van Noten opustil vedení své značky loni v létě. Do své pozice dosadil designéra Juliana Klausner, který po jeho boku pracoval několik let. Soustředil se ovšem především na dámské kolekce a tak Paříž před odhalením jeho první pánské řady zatajila dech. Třiatřicetiletý návrhář ovšem dokázal, že je na správném místě. Nabídl návrhy překračující hranice genderu i stereotypů.

    Zdroj: Dries Van Noten

    - Reklama -

    Již samotný Dries Van Noten totiž tradičně tvořil pánské kolekce mírně ženské a dámské více maskulinní. Julian Klausner do kolekce zapracoval i další tradiční prvky značky, jako jsou výrazné barvy a eklektické potisky. Inspirací mu sloužily muži na koncích večírků nebo svatbách, kdy „vyhrnou své rukávy a popustí kravatu“. Stejně uvolněnou a hravou atmosféru tak odrážela i samotná kolekce.

    Rick Owens opět překvapil. Modely nechal projít vodou

    Další očekávanou přehlídkou Pařížského týdne módy byla ta z dílny návrháře Ricka Owens. Do nejnovější řady zapojil hned několik prvků ze svých archivů. Odrážel tím retrospektivu, jež nabízí jeho výstava Temple of Love, kterou veřejnosti odhalí v sobotu. Ta se zaměřuje na jeho kariéru a představuje tvorbu z dřívějších ikonických kolekcí. Návrhář přesto nabídl i prvek překvapení.

    Modely totiž nechal projít po dočasné konstrukci umístěné nad fontánou, kterou následně prošli. Před tím, než opět vystoupali nahoru, se do vody rovněž zcela ponořili. Někteří z nich se následně za stavbu přichytili stříbrnými karabinami. „Chtěl jsem glamour, eleganci a kůži,“ prohlásil designér. Mezi klíčové prvky kolekce patřily dekonstruované pleteniny, kožené bundy a vysoké kozačky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―