Více

    ― Reklama ―

    Analytikové začátkem letošního roku očekávali návrat luxusního průmyslu ke stabilnímu růstu. Koncem prvního čtvrtletí však museli své původní odhady přehodnotit. Sílící nacionalistické politiky, převážně ve Spojených státech amerických a Číně, totiž ohrožují také svět luxusu. Kromě trvající nestabilní ekonomiky tak musí čelit také rostoucím clům.

    První měsíce letošního roku se na poli ekonomiky staly svědky sílících nacionalistických politik. Americký prezident Donald Trump nastoupil do úřadu spolu s plánem navýšit cla na dovoz zboží z Kanady, Číny, ale také Evropy. Rozpoutal tím jak odvetu ze strany obchodních partnerů, tak potencionální hrozby globálnímu obchodování. Dopadům proto neunikl ani luxusní průmysl.

    Analytici společnosti Bernstein vydali koncem března prohlášení, ve kterém varovali před zpomalením růstu luxusních značek. Už dlouhodobě totiž čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám, způsobeným mimo jiné trvající inflací a dopady světové pandemie. Hrozba v podobě zpřísňujících se cel proto pro slavné módní domy znamená ještě vážnější prohloubení trvajících globálních problémů.

    Zdroj: Gucci

    Nejkritičtější jsou především importy do Spojených států amerických (USA). Firma McKinsey ve svém nedávném reportu odhadla, že by případná cla mohla snížit „luxusní“ útraty v USA o nejméně 46 a nejvíce 78 miliard dolarů. Pro světové značky přitom americký trh představuje jednu z nejvýdělečnějších lokalit. Připravit se proto musí nejen na těžké období, ale také záložní plány.

    Analytici nabízejí únikové cesty. Pomoct mohou nové pobočky i neobjevené destinace

    Analytici luxusním společnostem radí hned několik postupů. Jedním ze způsobů, jak se propadu prodejů vyhnout, je vypravit se na nové trhy. Některé značky proto nedávno zavítaly například do Indie. Další taktikou je naopak posílit působení na klíčových trzích, třeba právě v USA. Módní domy proto postupně otevírají nové pobočky i mimo velkoměsta, jako je New York či Los Angeles.

    Zákazníci mohou jejich zboží nově najít rovněž v metropolích jako Detroit, Austin, St. Louis nebo Nashville. Vyplácí se rovněž investice do globálních partnerství, spojených například se sportem. Příkladem je loňská spolupráce koncernu LVMH na letních olympijských hrách. Ať už značky zvolí jakoukoli metodu, je prozatím jisté, že je letos na jaře čeká poměrně turbulentní období.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Módní průmysl na rozcestí. Svět luxusu čelí hrozbě rostoucích cel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Analytikové začátkem letošního roku očekávali návrat luxusního průmyslu ke stabilnímu růstu. Koncem prvního čtvrtletí však museli své původní odhady přehodnotit. Sílící nacionalistické politiky, převážně ve Spojených státech amerických a Číně, totiž ohrožují také svět luxusu. Kromě trvající nestabilní ekonomiky tak musí čelit také rostoucím clům.

    - Reklama -

    První měsíce letošního roku se na poli ekonomiky staly svědky sílících nacionalistických politik. Americký prezident Donald Trump nastoupil do úřadu spolu s plánem navýšit cla na dovoz zboží z Kanady, Číny, ale také Evropy. Rozpoutal tím jak odvetu ze strany obchodních partnerů, tak potencionální hrozby globálnímu obchodování. Dopadům proto neunikl ani luxusní průmysl.

    Analytici společnosti Bernstein vydali koncem března prohlášení, ve kterém varovali před zpomalením růstu luxusních značek. Už dlouhodobě totiž čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám, způsobeným mimo jiné trvající inflací a dopady světové pandemie. Hrozba v podobě zpřísňujících se cel proto pro slavné módní domy znamená ještě vážnější prohloubení trvajících globálních problémů.

    Zdroj: Gucci

    - Reklama -

    Nejkritičtější jsou především importy do Spojených států amerických (USA). Firma McKinsey ve svém nedávném reportu odhadla, že by případná cla mohla snížit „luxusní“ útraty v USA o nejméně 46 a nejvíce 78 miliard dolarů. Pro světové značky přitom americký trh představuje jednu z nejvýdělečnějších lokalit. Připravit se proto musí nejen na těžké období, ale také záložní plány.

    Analytici nabízejí únikové cesty. Pomoct mohou nové pobočky i neobjevené destinace

    Analytici luxusním společnostem radí hned několik postupů. Jedním ze způsobů, jak se propadu prodejů vyhnout, je vypravit se na nové trhy. Některé značky proto nedávno zavítaly například do Indie. Další taktikou je naopak posílit působení na klíčových trzích, třeba právě v USA. Módní domy proto postupně otevírají nové pobočky i mimo velkoměsta, jako je New York či Los Angeles.

    Zákazníci mohou jejich zboží nově najít rovněž v metropolích jako Detroit, Austin, St. Louis nebo Nashville. Vyplácí se rovněž investice do globálních partnerství, spojených například se sportem. Příkladem je loňská spolupráce koncernu LVMH na letních olympijských hrách. Ať už značky zvolí jakoukoli metodu, je prozatím jisté, že je letos na jaře čeká poměrně turbulentní období.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―