Více

    ― Reklama ―

    Italský módní dům Prada se přibližuje k jedné z nejvýznamnějších akvizic ve světě luxusu za poslední roky. Pokud vše proběhne podle plánu, ikonická společnost Versace se po letech v rukou zahraničního investora vrátí pod italské vedení. Dohoda v hodnotě téměř 1,6 miliardy eur by mohla být uzavřena už na konci března 2025.

    Díky prestižní akvizici značky Versace by módní dům Prada mohl vytvořit silnější luxusní skupinu, která by se mohla stát výraznějším konkurentem pro giganty, jako jsou LVMH nebo Kering. Spojení dvou ikonických italských společností by mohlo přinést nový impuls v boji o tržní podíl na globálním poli luxusní módy. Především by se však Versace po letech vrátilo do rukou Itálie.

    Jde o krok k posílení italské identity. V případě úspěšné akvizice půjde o velmi silné combo

    Prada se dlouhodobě profiluje jako klíčový hráč na trhu luxusní módy, ale oproti francouzským konglomerátům stále zůstává v menším měřítku. Převzetí Versace by mohlo posílit pozici značky a přinést jí větší stabilitu. V posledních letech zaznamenala společnost úspěch zejména díky mladistvé značce Miu Miu, která oslovila novou generaci. Spojení s Versace by jí ale umožnilo expandovat a vytvořit silnou italskou skupinu, která by mohla čelit mezinárodní konkurenci.

    Módní dům Versace založil Gianni Versace v roce 1978 a od počátku si budoval image značky, která se nebojí extravagance a odvážných potisků. Po jeho tragické smrti v roce 1997 převzala vedení jeho sestra Donatella, která se stala jak kreativní ředitelkou, tak tváří brandu. V roce 2018 značku koupila americká firma Capri Holdings a ohodnotila ji na 1,8 miliardy eur. Přestože Versace zažil v posledních letech růst, nedokázal se vyrovnat s globálním poklesem poptávky.

    Co akvizice přinese? Především lepší byznysovou základnu pro Versace

    Převzetí Versace Pradou by mohlo zvrátit trend, dle kterého italské módní domy přecházejí pod zahraniční vlastníky. Navíc by posílilo Pradu nejen na poli módy, ale i v ekonomickém boji mezi evropskými luxusními giganty. Očekává se, že Prada pomůže Versace stabilizovat a lépe definovat jeho budoucnost. I když Versace neustále předvádí perfektní kolekce, jeho zisky tomu neodpovídají.

    Zdroj: Versace

    I přes tuto případnou akvizici však módní dům Prada zůstane výrazně menší než skupina LVMH, jejíž tržní kapitalizace dosahuje až na 362 miliard dolarů. Přesto se jedná o důležitý krok k upevnění italského luxusního průmyslu a návratu jedné z jeho největších ikon zpět „domů“.

    Zdroje: BOF, WWD, Hypebeast, Grazia, New York Times, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Prada na prahu obří akvizice. Italský luxus získá zpět Versace

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Italský módní dům Prada se přibližuje k jedné z nejvýznamnějších akvizic ve světě luxusu za poslední roky. Pokud vše proběhne podle plánu, ikonická společnost Versace se po letech v rukou zahraničního investora vrátí pod italské vedení. Dohoda v hodnotě téměř 1,6 miliardy eur by mohla být uzavřena už na konci března 2025.

    - Reklama -

    Díky prestižní akvizici značky Versace by módní dům Prada mohl vytvořit silnější luxusní skupinu, která by se mohla stát výraznějším konkurentem pro giganty, jako jsou LVMH nebo Kering. Spojení dvou ikonických italských společností by mohlo přinést nový impuls v boji o tržní podíl na globálním poli luxusní módy. Především by se však Versace po letech vrátilo do rukou Itálie.

    Jde o krok k posílení italské identity. V případě úspěšné akvizice půjde o velmi silné combo

    Prada se dlouhodobě profiluje jako klíčový hráč na trhu luxusní módy, ale oproti francouzským konglomerátům stále zůstává v menším měřítku. Převzetí Versace by mohlo posílit pozici značky a přinést jí větší stabilitu. V posledních letech zaznamenala společnost úspěch zejména díky mladistvé značce Miu Miu, která oslovila novou generaci. Spojení s Versace by jí ale umožnilo expandovat a vytvořit silnou italskou skupinu, která by mohla čelit mezinárodní konkurenci.

    Módní dům Versace založil Gianni Versace v roce 1978 a od počátku si budoval image značky, která se nebojí extravagance a odvážných potisků. Po jeho tragické smrti v roce 1997 převzala vedení jeho sestra Donatella, která se stala jak kreativní ředitelkou, tak tváří brandu. V roce 2018 značku koupila americká firma Capri Holdings a ohodnotila ji na 1,8 miliardy eur. Přestože Versace zažil v posledních letech růst, nedokázal se vyrovnat s globálním poklesem poptávky.

    - Reklama -

    Co akvizice přinese? Především lepší byznysovou základnu pro Versace

    Převzetí Versace Pradou by mohlo zvrátit trend, dle kterého italské módní domy přecházejí pod zahraniční vlastníky. Navíc by posílilo Pradu nejen na poli módy, ale i v ekonomickém boji mezi evropskými luxusními giganty. Očekává se, že Prada pomůže Versace stabilizovat a lépe definovat jeho budoucnost. I když Versace neustále předvádí perfektní kolekce, jeho zisky tomu neodpovídají.

    Zdroj: Versace

    I přes tuto případnou akvizici však módní dům Prada zůstane výrazně menší než skupina LVMH, jejíž tržní kapitalizace dosahuje až na 362 miliard dolarů. Přesto se jedná o důležitý krok k upevnění italského luxusního průmyslu a návratu jedné z jeho největších ikon zpět „domů“.

    Zdroje: BOF, WWD, Hypebeast, Grazia, New York Times, Instagram

    ― Reklama ―

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―