Francouzské luxusní značky už dlouho koketují s jídlem. Louis Vuitton však zašel ještě dál a pro sezónu Fall/Winter 2025/26 představuje doplňky inspirované tradičními asijskou kuchyní. Nová kolekce, kterou má pod taktovkou Pharrell Williams, zahrnuje kabelky ve tvaru tradičních japonských knedlíčků gyoza. Ohlas na sociálních sítích? Rozporuplný.
Louis Vuitton čelí kvůli novým kabelkám z řady F/W 25/26, připomínajícím knedlíčky gyoza, tvrdé kritice. Módní nadšenci na platformách Reddit a X se nestačí divit. „Neměly by to být spíše makronky?“ ptají se ironicky uživatelé, kteří vidí ve volbě asijské inspirace jasný kalkul. Jiní naznačují, že se Louis Vuitton a další značky „až příliš podbízejí asijské klientele“. Diskuze se netočí jen kolem designu, ale i otázky, zda globální brandy definitivně mění vkus ve prospěch východních trhů.
Luxus se přesouvá na východ. Zdejší trh tam má podle módních domů největší nákupní sílu
Pravdou je, že asijská klientela je pro luxusní značky naprosto klíčová. Podle nejnovějších studií tvoří asijští zákazníci až 50 procent jejich globálních prodejů, a tohle číslo má dále růst. Trhy jako Čína, Japonsko a Jižní Korea diktují trendy. Kdo chce zůstat na vrcholu, musí jejich chutím vyhovět. Co tak dává větší smysl než spojit ikonickou francouzskou značku s kulinářským symbolem východu?
LV’s new gyoza shaped bags…what do we think?
byu/thedesignist inhandbags
Pharrell Williams a jeho nekonvenční vize u Louis Vuitton tvoří přesný balanc mezi francouzskou módou a asijskou poptávkou. Vizionář a kreativní ředitel pánské divize už ve své debutové kolekci ukázal, že chce posouvat hranice tradiční módy. Inspirace jídlem navenek působí jako hravá recese, ale ve skutečnosti jde o vypočítavý tah, který reflektuje realitu trhu. Čím více je luxus globalizovaný, tím více se inspiruje kulturami, kde se skutečně nakupuje.
Vychází tyto doplňky ze správného talíře? To zůstává otázkou
Jde tedy o módní bizár, nebo dokonalý tah? Je řada dalším jídlem inspirovaným tahem, nebo se jednou bude považovat za přelomovou? Na jednu stranu může působit lacině, na druhou ale ukazuje schopnost luxusní módy adaptovat se na realitu současného trhu. Zda budou kabelky gyoza hitem ukáže až jejich uvedení do prodeje, jedno je však jasné už teď. Louis Vuitton opět rozhýbal debatu a přitáhl pozornost. V módní branži je to mnohdy cennější než samotné prodeje.



Zdroj: Louis Vuitton
Kolekce Louis Vuitton Fall/Winter 2025/26 nevznikla jen pod taktovkou Pharrella Williams. Spolupracoval na ní i japonský návrhář Nigo, známý svou streetwear estetikou a vlivem na globální módu. Společně vytvořili kolekci, propojující archivní prvky s moderními symboly a odrážející sdílené subkulturní kořeny. Právě synergie mezi západním a východním pohledem na módu dává řadě hlubší rozměr a potvrzuje, že luxusní brandy se bez asijského trhu zkrátka neobejdou.
@dlouisv.co Gyoza Key Bag. Part of the FW25 show by Pharrell Williams and Nigo. Estimated retail price €600. The LV in-house designers are so creative, especially the Leather Goods team and they NEVER disappoint. #louisvuitton #lvfw25 #pharrellwilliams #nigo #lvgyoza ♬ original sound – hairbyharleyy
Zdroje: Hypebae, Dazed, Reddit, TikTok