Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kolekce pro jaro a léto 2025 z dílny Dior ukázala, že módní svět není navzdory konci letní olympiády ochotný se se sportem rozloučit. Maria Grazia Chiuri totiž vytvořila návrhy, inspirované Amazonkami a bohyní Artemis. Ve své show proto propojila vysokou módu s inovativními athleisure prvky, převzatými z celé řady sportů.

    Kreativní ředitelka módního domu Dior, Maria Grazia Chiuri, do své tvorby pravidelně zapojuje slavné ženy. Inspiraci tak hledá u umělkyň, hereček, zpěvaček i panovnic. Tentokrát ovšem sáhla o něco hlouběji do „historie“. Za svou múzu si totiž vybrala Artemis, v římské mytologii známou jako Dianu, tedy bohyni lovu. Módu tak opět propojila se světem sportu.

    Poprvé tak už v 60. letech minulého století učinil tehdejší kreativní ředitel značky Dior, Marc Bohan. Návrhářka se tak inspirovala nejen jeho tvorbou, ale také tou od samotného Christiana Dior. Za vzor si vzala jeho návrhy z roku 1951, založené na bájných lovkyních, tedy Amazonkách. Moderní bojovnice pak na přehlídce zastoupila multi-disciplinární umělkyně SAGG Napoli.

    Do sportu patří individualita, vzkazuje světu Chiuri

    Amazonku však nepřipomínala pouze zmíněná umělkyně, ale i řada modelek. Styl inspirovaný dávnými bojovnicemi se v kolekci pro nadcházející jaro a léto míchal s moderními athleisure prvky. Chiuri se totiž kromě lukostřelby inspirovala také judem, plaváním, gymnastikou, boxem, horolezectvím nebo motocyklistikou. Každý z návrhů však svými prvky zároveň křičel Dior.

    Zdroj: Dior

    Nechyběla tak například ikonická bar jacker, ovšem vytvořená ze sportovnějších materiálů. Zapomenout nemohla Chiuri ani na klasické áčkové siluety, kabelky přepásané přes tělo nebo košile spadající na jedno rameno. Návrhářka pak v kolekci odráží i současnou sportovní scénu. „Můžeme sledovat revoluci v tom, jak se sportovkyně na soutěže malují nebo češou,“ vysvětlila.

    Dle ní se totiž do světa ženského sportu prodírá čím dál větší individualita. A přesně tu, společně s feministickou odvahou, návrhářka tak ráda zachycuje. Za jedinou výtku k jinak excelentní kolekci se tak dá považovat stále monotónní výběr modelek. Kdyby Chiuri do své tvorby pustila špetku body positivity, možná by její zpráva o jedinečnosti každého z nás působila o něco věrohodněji.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Dior ztvárnil moderní Amazonky. Jeho nové kolekci dominoval luxusní athleisure

    Kolekce pro jaro a léto 2025 z dílny Dior ukázala, že módní svět není navzdory konci letní olympiády ochotný se se sportem rozloučit. Maria Grazia Chiuri totiž vytvořila návrhy, inspirované Amazonkami a bohyní Artemis. Ve své show proto propojila vysokou módu s inovativními athleisure prvky, převzatými z celé řady sportů.

    Kreativní ředitelka módního domu Dior, Maria Grazia Chiuri, do své tvorby pravidelně zapojuje slavné ženy. Inspiraci tak hledá u umělkyň, hereček, zpěvaček i panovnic. Tentokrát ovšem sáhla o něco hlouběji do „historie“. Za svou múzu si totiž vybrala Artemis, v římské mytologii známou jako Dianu, tedy bohyni lovu. Módu tak opět propojila se světem sportu.

    Poprvé tak už v 60. letech minulého století učinil tehdejší kreativní ředitel značky Dior, Marc Bohan. Návrhářka se tak inspirovala nejen jeho tvorbou, ale také tou od samotného Christiana Dior. Za vzor si vzala jeho návrhy z roku 1951, založené na bájných lovkyních, tedy Amazonkách. Moderní bojovnice pak na přehlídce zastoupila multi-disciplinární umělkyně SAGG Napoli.

    Do sportu patří individualita, vzkazuje světu Chiuri

    Amazonku však nepřipomínala pouze zmíněná umělkyně, ale i řada modelek. Styl inspirovaný dávnými bojovnicemi se v kolekci pro nadcházející jaro a léto míchal s moderními athleisure prvky. Chiuri se totiž kromě lukostřelby inspirovala také judem, plaváním, gymnastikou, boxem, horolezectvím nebo motocyklistikou. Každý z návrhů však svými prvky zároveň křičel Dior.

    Zdroj: Dior

    Nechyběla tak například ikonická bar jacker, ovšem vytvořená ze sportovnějších materiálů. Zapomenout nemohla Chiuri ani na klasické áčkové siluety, kabelky přepásané přes tělo nebo košile spadající na jedno rameno. Návrhářka pak v kolekci odráží i současnou sportovní scénu. „Můžeme sledovat revoluci v tom, jak se sportovkyně na soutěže malují nebo češou,“ vysvětlila.

    Dle ní se totiž do světa ženského sportu prodírá čím dál větší individualita. A přesně tu, společně s feministickou odvahou, návrhářka tak ráda zachycuje. Za jedinou výtku k jinak excelentní kolekci se tak dá považovat stále monotónní výběr modelek. Kdyby Chiuri do své tvorby pustila špetku body positivity, možná by její zpráva o jedinečnosti každého z nás působila o něco věrohodněji.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―