Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Očekávaná módní událost, zahajující přehlídkami zaplněné září, odstartovala o dva dny dříve. Newyorský týden módy totiž neoficiálně započala show Proenza Schouler. Její kreativní ředitelé chtěli využít stále ještě poklidné atmosféry velkoměsta, ale také získat náskok před silnou konkurencí.

    Letošní Newyorský týden módy, odhalující kolekce pro nadcházející jaro a léto, musí bojovat o pozornost více než kdy dříve. Svět totiž upírá zrak také na US Open nebo blížící se debatu mezi kandidáty na amerického prezidenta. Kromě toho je rozvrh fashion weeku nacpaný k prasknutí. Mezi nejvíce očekávané přehlídky patří ty od Ralph Lauren nebo Tommy Hilfiger.

    Také z těchto důvodů se módní dům Proenza Schouler rozhodl pro taktický manévr. Svou show totiž odhalil dva dny před oficiálním začátkem samotného fashion weeku. Kreativní duo stojící za značkou, tedy Jack McCollough a Lazaro Hernandez, se tak chytře vyhnulo konkurenčním přehlídkám. Návrháři navíc využili stále ještě poklidné atmosféry města.

    Proenza Schouler překvapila. Nechala minimalistickou kapitolu v minulosti

    Lokace přehlídky Proenza Schouler pak klidem přímo vyzařovala. Budova 1894 New York Mercantile Exchange totiž nabídla jednoduchý, avšak ohromný a ranním světlem nasycený prostor. Samotná kolekce už ovšem tak minimalistická nebyla. Návrháři značky učinili od svých posledních řad zásadní otočku a představili překvapivě výrazné návrhy.

    Zdroj: Proenza Schouler

    „Tentokrát jsme se snažili značku přebudovat a přinést jak staré, tak nové kódy,“ vysvětlil McCullough. „Tuhle sezónu se vracíme k věcem, které nás činí námi,“ dodal Hernandez. Proto se také kreativní duo odklonilo od své klasické tiché módy, ale přesto zachovalo hru s výjimečnými střihy, barvou, kůží a vzory, pro něho tak typickou.

    Kolekci pro jaro a léto 2025 tak vystihovaly námořnické prvky v podobě pruhovaných šatů, kabelek nebo topů, ale také sáček s výraznými knoflíky. Na pozadí jednoduché lokace vynikla také řada večerních šatů, vycházejících z řeckých splývavých střihů. Vědět o sobě daly také doplňky v podobě výrazných tote bags nebo sandálků s třásněmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Proenza Schouler předběhla Newyorský týden módy. Show odhalila o dva dny dříve

    Očekávaná módní událost, zahajující přehlídkami zaplněné září, odstartovala o dva dny dříve. Newyorský týden módy totiž neoficiálně započala show Proenza Schouler. Její kreativní ředitelé chtěli využít stále ještě poklidné atmosféry velkoměsta, ale také získat náskok před silnou konkurencí.

    Letošní Newyorský týden módy, odhalující kolekce pro nadcházející jaro a léto, musí bojovat o pozornost více než kdy dříve. Svět totiž upírá zrak také na US Open nebo blížící se debatu mezi kandidáty na amerického prezidenta. Kromě toho je rozvrh fashion weeku nacpaný k prasknutí. Mezi nejvíce očekávané přehlídky patří ty od Ralph Lauren nebo Tommy Hilfiger.

    Také z těchto důvodů se módní dům Proenza Schouler rozhodl pro taktický manévr. Svou show totiž odhalil dva dny před oficiálním začátkem samotného fashion weeku. Kreativní duo stojící za značkou, tedy Jack McCollough a Lazaro Hernandez, se tak chytře vyhnulo konkurenčním přehlídkám. Návrháři navíc využili stále ještě poklidné atmosféry města.

    Proenza Schouler překvapila. Nechala minimalistickou kapitolu v minulosti

    Lokace přehlídky Proenza Schouler pak klidem přímo vyzařovala. Budova 1894 New York Mercantile Exchange totiž nabídla jednoduchý, avšak ohromný a ranním světlem nasycený prostor. Samotná kolekce už ovšem tak minimalistická nebyla. Návrháři značky učinili od svých posledních řad zásadní otočku a představili překvapivě výrazné návrhy.

    Zdroj: Proenza Schouler

    „Tentokrát jsme se snažili značku přebudovat a přinést jak staré, tak nové kódy,“ vysvětlil McCullough. „Tuhle sezónu se vracíme k věcem, které nás činí námi,“ dodal Hernandez. Proto se také kreativní duo odklonilo od své klasické tiché módy, ale přesto zachovalo hru s výjimečnými střihy, barvou, kůží a vzory, pro něho tak typickou.

    Kolekci pro jaro a léto 2025 tak vystihovaly námořnické prvky v podobě pruhovaných šatů, kabelek nebo topů, ale také sáček s výraznými knoflíky. Na pozadí jednoduché lokace vynikla také řada večerních šatů, vycházejících z řeckých splývavých střihů. Vědět o sobě daly také doplňky v podobě výrazných tote bags nebo sandálků s třásněmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―