Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Šperky s okázalými drahými kameny jsou nejen nejlepšími přáteli žen, ale také zlodějů. Své o tom vědí světové klenotnické domy a instituce, vybavené prvotřídními bezpečnostními systémy. Historie však ukazuje, že ani ty nejcennější poklady neuniknou šibalským rukám mazaných lupičů.

    Růžoví panteři udeřili hned dvakrát. Nejdříve jako malíři, později jako ženy

    Například po vzácných klenotech Harryho Winston zatoužili zloději hned několikrát. Proslulou pařížskou prodejnu na Avenue Montaigne, která se hemží luxusními butiky, navštívili hned dvakrát. Za dvojím vyloupením luxusního klenotnictví nestojí nikdo jiný než legendární Růžoví panteři, tedy zločinecká skupina složená z členů převážně balkánského původu.

    Zloději se v roce 2007 dostali do butiku v noci, a to v převlečení za malíře. Následně si za bílého dne odnesli šperky v hodnotě téměř 30 milionů dolarů. Celá akce přitom trvala necelou půlhodinu. Přítomní zaměstnanci pod hrozbou střelby s lupiči spolupracovali a otevřeli jim přísně střežený trezor. Způsob, jakým se skupina dostala dovnitř, se spolu se selháním bezpečnostních systémů vymykal veškeré logice.

    Zdroj: Harry Winston

    V prosinci následujícího roku se čtveřice objevila v obchodě znovu, tentokrát ovšem v ženském přestrojení. Strážný je bez většího podezření pustil dovnitř. Jejich tehdejším největším úlovkem se stal 31 karátový diamantový prsten. Zlodějům se tak podařilo provést jednu z největších loupeží v dějinách Francie.

    Děkovat za to mohou především nečekanému komplicovi, bezpečnostnímu pracovníkovi butiku, který noc před první loupeží deaktivoval veškerá alarmová čidla. Dohromady osm mužů si ovšem v roce 2015 před soudem vyslechlo své rozsudky. Údajný vůdce skupiny Doudou dostal nejvyšší trest a za mřížemi si odpykává 15 let.

    Vykradení drážďanské klenotnice bylo rodinnou akcí

    Krádež v Drážďanech v roce 2019 byla pro Německo bolestivou ranou. Ze vzácné barokní klenotnice Zelená klenba totiž zmizely historicky velmi významné šperky, a to v hodnotě 113 milionů eur. Mezi ukradenými kusy byl také královský 49 karátový drážďanský bílý diamant, ceremoniální kord nebo náprsní hvězda polského Řádu bílého orla.

    Vstupenkou zlodějů do objektu se stalo zapálení nedaleké trafostanice, díky čemuž zbavili celou budovu proudu. Pak už stačilo jen odstranit mříže na oknech, vplížit se dovnitř, rozbít vitríny a nacpat do pytlů nejcennější poklady saské historie. Celou akci zachytily pouze kamery umístěné v Zelené klenbě, fungující na záložní zdroj energie.

    Zdroj: Green Vault Dresden

    Z loupeže bylo v roce 2021 obviněno šest mužů z rodinného klanu Remmo, neboli obávaného gangu berlínského podsvětí. Obžalovaní si rozsudek vyslechli loni na jaře, maximální trest tehdy činil šest let za mřížemi. Místo, kam zločinci ukryli šperky, prozradili výměnou za nižší tresty. Značná část lupu se tak vrátila do klenotnice.

    Antverpy jsou poznamenány bezprecedentní diamantovou loupeží jako z filmu

    Slavná loupež v bájném městě diamantů, Antverpách, by byla tvrdým oříškem i pro Sherlocka Holmese. Do historie se totiž zapsala jako jedna z nejrafinovanějších, nejelegantnějších a téměř bezchybných krádeží šperků.

    Skupina pěti mužů, složená z vůdce Leonarda Notarbartolo a kumpánů pojmenovaných jako Génius, Monstrum, Klíčník a Nervák, během chladné únorové noci roku 2003 úspěšně vyrabovala trezor World Diamond Centre. Následně si tak odnesla diamanty v hodnotě 100 milionů dolarů.

    @literallylizzi

    Replying to @uuu_adoree_ivy #Sponsored This entire heist was solved with a salami sandwich. Tune into History’s Greatest Heists premiering on @HISTORY Tuesdays at 10/9c #HistorysGreatestHiests #TheHISTORYChannel #makeupstorytime #antwerpdiamondheist #truecrime

    ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound

    Špičkoví lupiči překvapivě nepoužili zbraně ani jinou formu násilí. Přesto se dostali přes šestistupňový bezpečnostní systém, zahrnující světelné a tepelné senzory, magnetické pole, pohybové čidlo a zámek se 100 miliony možnými kombinacemi.

    Nebýt salámového sendviče, krádež by se pravděpodobně nikdy nevyřešila. Notarbartolo a Nervák měli totiž veškeré důkazy spálit, ale místo toho je jen odhodili v lese. Policie tak v hromadě odpadků našla kousek Notarbartolova sendviče, podle kterého ho dokázala vypátrat. Velitel skupiny dostal za téměř dokonalou loupež století 10 let vězení. Trestu unikl pouze Klíčník, jehož totožnost zůstává dodnes neznámá.

    Zdroje: ČT, Tatler, BBC, Vanity Fair, iRozhlas, The Guardian, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Loupež v nevyčíslitelných hodnotách. Terčem špičkových zlodějů jsou přepychová klenotnictví a muzea

    Šperky s okázalými drahými kameny jsou nejen nejlepšími přáteli žen, ale také zlodějů. Své o tom vědí světové klenotnické domy a instituce, vybavené prvotřídními bezpečnostními systémy. Historie však ukazuje, že ani ty nejcennější poklady neuniknou šibalským rukám mazaných lupičů.

    - Reklama -

    Růžoví panteři udeřili hned dvakrát. Nejdříve jako malíři, později jako ženy

    Například po vzácných klenotech Harryho Winston zatoužili zloději hned několikrát. Proslulou pařížskou prodejnu na Avenue Montaigne, která se hemží luxusními butiky, navštívili hned dvakrát. Za dvojím vyloupením luxusního klenotnictví nestojí nikdo jiný než legendární Růžoví panteři, tedy zločinecká skupina složená z členů převážně balkánského původu.

    Zloději se v roce 2007 dostali do butiku v noci, a to v převlečení za malíře. Následně si za bílého dne odnesli šperky v hodnotě téměř 30 milionů dolarů. Celá akce přitom trvala necelou půlhodinu. Přítomní zaměstnanci pod hrozbou střelby s lupiči spolupracovali a otevřeli jim přísně střežený trezor. Způsob, jakým se skupina dostala dovnitř, se spolu se selháním bezpečnostních systémů vymykal veškeré logice.

    Zdroj: Harry Winston

    - Reklama -

    V prosinci následujícího roku se čtveřice objevila v obchodě znovu, tentokrát ovšem v ženském přestrojení. Strážný je bez většího podezření pustil dovnitř. Jejich tehdejším největším úlovkem se stal 31 karátový diamantový prsten. Zlodějům se tak podařilo provést jednu z největších loupeží v dějinách Francie.

    Děkovat za to mohou především nečekanému komplicovi, bezpečnostnímu pracovníkovi butiku, který noc před první loupeží deaktivoval veškerá alarmová čidla. Dohromady osm mužů si ovšem v roce 2015 před soudem vyslechlo své rozsudky. Údajný vůdce skupiny Doudou dostal nejvyšší trest a za mřížemi si odpykává 15 let.

    Vykradení drážďanské klenotnice bylo rodinnou akcí

    Krádež v Drážďanech v roce 2019 byla pro Německo bolestivou ranou. Ze vzácné barokní klenotnice Zelená klenba totiž zmizely historicky velmi významné šperky, a to v hodnotě 113 milionů eur. Mezi ukradenými kusy byl také královský 49 karátový drážďanský bílý diamant, ceremoniální kord nebo náprsní hvězda polského Řádu bílého orla.

    Vstupenkou zlodějů do objektu se stalo zapálení nedaleké trafostanice, díky čemuž zbavili celou budovu proudu. Pak už stačilo jen odstranit mříže na oknech, vplížit se dovnitř, rozbít vitríny a nacpat do pytlů nejcennější poklady saské historie. Celou akci zachytily pouze kamery umístěné v Zelené klenbě, fungující na záložní zdroj energie.

    Zdroj: Green Vault Dresden

    Z loupeže bylo v roce 2021 obviněno šest mužů z rodinného klanu Remmo, neboli obávaného gangu berlínského podsvětí. Obžalovaní si rozsudek vyslechli loni na jaře, maximální trest tehdy činil šest let za mřížemi. Místo, kam zločinci ukryli šperky, prozradili výměnou za nižší tresty. Značná část lupu se tak vrátila do klenotnice.

    Antverpy jsou poznamenány bezprecedentní diamantovou loupeží jako z filmu

    Slavná loupež v bájném městě diamantů, Antverpách, by byla tvrdým oříškem i pro Sherlocka Holmese. Do historie se totiž zapsala jako jedna z nejrafinovanějších, nejelegantnějších a téměř bezchybných krádeží šperků.

    Skupina pěti mužů, složená z vůdce Leonarda Notarbartolo a kumpánů pojmenovaných jako Génius, Monstrum, Klíčník a Nervák, během chladné únorové noci roku 2003 úspěšně vyrabovala trezor World Diamond Centre. Následně si tak odnesla diamanty v hodnotě 100 milionů dolarů.

    @literallylizzi

    Replying to @uuu_adoree_ivy #Sponsored This entire heist was solved with a salami sandwich. Tune into History’s Greatest Heists premiering on @HISTORY Tuesdays at 10/9c #HistorysGreatestHiests #TheHISTORYChannel #makeupstorytime #antwerpdiamondheist #truecrime

    ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound

    Špičkoví lupiči překvapivě nepoužili zbraně ani jinou formu násilí. Přesto se dostali přes šestistupňový bezpečnostní systém, zahrnující světelné a tepelné senzory, magnetické pole, pohybové čidlo a zámek se 100 miliony možnými kombinacemi.

    Nebýt salámového sendviče, krádež by se pravděpodobně nikdy nevyřešila. Notarbartolo a Nervák měli totiž veškeré důkazy spálit, ale místo toho je jen odhodili v lese. Policie tak v hromadě odpadků našla kousek Notarbartolova sendviče, podle kterého ho dokázala vypátrat. Velitel skupiny dostal za téměř dokonalou loupež století 10 let vězení. Trestu unikl pouze Klíčník, jehož totožnost zůstává dodnes neznámá.

    Zdroje: ČT, Tatler, BBC, Vanity Fair, iRozhlas, The Guardian, TikTok

    ― Reklama ―

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―