Více

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Seznamte se s pojmem girl internet. Fenomén, který ženy spojuje i rozděluje

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    - Reklama -

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    - Reklama -

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Oční stíny už nemusí být vaším strašákem. Začněte s jednoduchými pomocníky

    Na poli líčení se oční stíny považují za jednu z nejvíce obávaných součástí kosmetického looku. Není přitom důvod, jakmile si osvojíte základní principy, bez stínů vám vaše oči budou připadat téměř nahé. Nejsou samozřejmě nezbytnou součástí denního looku, ale pokud se je naučíte nanášet, nebudete už chtít jinak. Klíčem je začít postupně.

    Největší evropský celebrity crush? Miu Miu boy Tony Effe získal titul pánské módní ikony

    Na italské rapové scéně neexistuje výraznější osobnost než Tony Effe. Přední člen skupiny Dark Polo Gang překročil hranice hudebního světa a stal se pánskou módní ikonou, mísící luxus, provokaci a italské charisma. Jeho vliv se ale neomezuje pouze na ulice Říma. Důkazem je přítomnost na show světových značek, ale i virální hit názvem Miu Miu.

    Módní kousky v podobě dlouhodobé investice. Nákupy, které z vás udělají milionáře

    Investiční možnosti jsou téměř nekonečné. Dávno mezi ně nepatří jen akcie či kryptoměny, v portfoliích najdeme LEGO stavebnice, figurky z filmů, ale klidně i vzácné lahve alkoholu. Investice jsou určovány příležitostmi a rozhodně mezi ně patří i módní kousky. Neomezují se však jen na kabelky, zbohatnout můžete také na špercích či botách.

    Cozy season začíná. Uklidňující aktivity vás naladí do sváteční pohody

    Období mezi Vánoci a Silvestrem patří mezi to nejlepší z celého roku. Vánoční filmy, cukroví, užívání si dárků a pomalé tempo, to vše charakterizuje sváteční čas. Pokud hledáte nenáročné aktivity, kterými takové chvíle vyplnit, inspirujte se originálními tipy. S pár snadno sehnatelnými pomocníky si vystačíte na dlouhé zasněžené večery.

    Milovaný i kritizovaný král kontroverze. Kampaně Oliviera Toscani přepsaly dějiny módní reklamy

    Značka Benetton se na konci 20. století proslavila svou průkopnickou marketingovou taktikou. Billboardy po celém světě zdobily obrázky jeptišky líbající kněze, pářících se koní nebo prasečích srdcí. Kontroverzní kampaně měl na svědomí fotograf Oliviero Toscani, pro kterého byla reklama účinným nástrojem boje proti společenským tabu.

    Módní svět zná provizorní kalendáře. Rýsují obrysy nadcházejících týdnů módy

    I když stávající rok není zcela u konce, začíná se zrak módního světa stáčet směrem k tomu novému. Organizátoři světových týdnů módy totiž zveřejnili provizorní kalendáře, pomáhající rýsovat přesnější obrysy očekávaných show. Už nyní je například jasné, že do Paříže nedorazí Loewe. Město světel naopak navštíví Willy Chavarria.

    Sváteční outfit doplní bezchybný účes. Inspirujte se trendy vánočními hairstyles

    Slavnostní look by nebyl finální bez stejně výjimečného účesu. Nemusí se přitom jednat o složité kreace, desítky vzájemně propletených copánků nebo zcela nový sestřih. Na správnou cestu vás navedou vánoční trendy hairstyles, se kterými zazáříte nejen na Štědrý den. Většina z nich přitom vyžaduje pouze chvilku trpělivosti.

    Nejdražší novoroční přípitek světa. Lok z těchto lahví by vás stál miliony

    Slavnostní přípitek k Silvestru patří. Zúčastnění si díky němu přiťuknou a popřejí šťastný vstup do nového roku. Kdyby se však štěstí násobilo cenou otevřené lahve, při vypití nejluxusnějších světových unikátů by se z vás stal nejspokojenější člověk na planetě. Šampaňské, vodka či whisky? Pokud máte dostatek peněz, výběr je téměř neomezený.

    Obsese s wellbeing TikTok neopouští. Firma Spate zachytila nejnovější beauty a wellness trendy

    Uživatelé TikToku čím dál častěji vyhledávají holistický přístup ke zdraví. Na sociálních sítích pátrají po tipech na to, jak vylepšit své fyzické, ale také mentální zdraví a wellbeing. Dokazují to mimo jiné výsledky průzkumu firmy Spate, která zachytila největší trendy platformy TikTok v oblasti beauty a wellness za uplynulé čtvrtletí.

    Počiny, které psaly historii. Nejzásadnější módní momenty roku 2024

    Sněhem posypaný prosinec s sebou přináší nejen očekávání nových začátků, ale také nevyhnutelnou nostalgii. Rok 2024 se do historie zapíše z mnoha rozporuplných důvodů, jeho unikátní momenty si však bude jistě pamatovat i módní svět. Připomeňme si proto jedny z nejzásadnějších fashion počinů uplynulých měsíců.

    Jarní řada Versace dominuje módní scéně. Září v ní flakon Bright Crystal i perfektní marketing

    Když se řekne Versace, čekáte opulentní záplavu barev, blýskavé detaily a sebevědomou extravaganci. Co kdybychom vám ale prozradili, že jarní kolekce značky není jen slušivá, ale doslova voní? Společnost uchopila ikonický parfém Bright Crystal a vdechla mu na přehlídkovém mole nový život. Ne každý si toho ovšem všimnul, jedná se o vcelku skryté detaily.

    Móda v kostce: Dolce & Gabbana míří do Říma a Bottega Veneta povede Louise Trotter

    Ani s koncem roku neubývá módních novinek. Dolce & Gabbana poputuje příští rok se svými haute couture kolekcemi do Říma. Značka Karl Lagerfeld se zase navrátí do Florencie. Vedení Bottega Veneta převezme návrhářka Louise Trotter. JW Anderson pak propaguje speciální řadu k filmu Queer a Jil Sander objevuje taje luxusních šperků.

    Oslavte Nový rok po svém. Evropské luxusní destinace ukrývají něco pro každého

    Začátek nového roku je vzrušující sám o sobě. Pokud však po letech stejných oslav toužíte letos na silvestra po nezapomenutelné změně, nemusíte hledat daleko. Evropa ukrývá řadu luxusních destinací, ze kterých se vám nebude chtít odjet ani poté, co vyhasnou poslední záblesky ohňostrojů a vyschnou zásoby lahodného šampaňského.

    Titul barva roku 2025 získala Mocha Mousse. Pohrajte si s ní pomocí semiše či kašmíru

    Hřejivý šálek horké čokolády nebo nadýchaná a pečlivě našlehaná čokoládová pěna, která se díky lahodné chuti rozplývá na jazyku. Právě každodenní potěšení, drobné radosti a neodolatelný pocit komfortu i luxusu evokuje barva roku 2025 dle Pantone, tedy Mocha Mousse. Půvabný odstín hnědé si rychle najde místo i ve vašem šatníku.

    Chanel zná svého nástupce. Od Bottega Veneta převezme návrháře Matthieu Blazy

    Téměř půl roku dlouhé spekulace jsou u konce. Módní dům Chanel jmenoval nástupce bývalé kreativní ředitelky Virginie Viard. Stane se jím návrhář Matthieu Blazy, který až do nynějška vedl italskou značku Bottega Veneta. Proslavil se hlavně svými luxusními a elegantními návrhy, jež definuje jako zachycení quiet strength, tedy tiché síly.

    Nejkrásnější vánoční trhy Evropy. Která města se letos vyplatí nevynechat

    Do kouzelného zimního období bez pochyby patří také vánoční trhy. Na své si na nich přijde opravdu každý, ať miluje jídlo, nebo řemeslné výrobky. Konkurence je ovšem vysoká, vyplatí se proto udělat si rešerši předem. Některá z evropských měst jsou dlouhodobě považována za vánoční klenot, letos je navíc ještě bez obav stihnete.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―