Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Seznamte se s pojmem girl internet. Fenomén, který ženy spojuje i rozděluje

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Hútíové po téměř pěti letech propustili modelku. Porušovat měla „morální kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po téměř pěti letech opět na svobodě. O víkendu o tom reportovala agentura AFP. Pětadvacetiletá žena byla uvězněna v roce 2021 vojenskou skupinou Hútíové, jež od roku 2015 vládne části země. Jako důvod pro její zatčení tehdy uvedla "porušování lokálních morálních kódů", což lidskoprávní organizace označují za nepodložené.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    První Pink Ball oživil Londýn. British Museum sklízí kvůli akci kritiku

    Exkluzivní Pink Ball zbarvil dne 18. října prostory British Museum do všech odstínů růžové. Vůbec první gala večer v tamních prostorách kontrastoval s končící výstavou Ancient India: Living Traditions, jejímž tématem náboženských tradic se rovněž inspiroval. Svět luxusu tak vládl mezi historickými artefakty Londýna, což ovšem vyvolalo také značnou kritiku. 

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―