Módní značky zveřejnily koncem týdne výsledky za uplynulé měsíce. Radostné novinky sdílel například luxusní italský módní dům Brunello Cucinelli. O nic méně se však dařilo také japonskému řetězci Uniqlo. Naopak výrobci špičkových hodinek Rolex a Patek Philippe oznámili, že ceny jejich hodinek opět klesly.
Prodeje Brunello Cucinelli vzrostly v prvním pololetí o téměř 15 procent
Jedna z luxusních značek, které se v uplynulých měsících nepopiratelně dařilo, je Brunello Cucinelli. Ve čtvrtek totiž zveřejnila zprávu o tom, že její prodeje v prvním pololetí letošního roku stouply o 14,7 procenta. Italské společnosti se tak daří navzdory tomu, že se většina módních domů v současnosti potýká se zpomalující ekonomikou.
Zdroj: Brunello Cucinelli
O kladné výsledky se postaral především trh v jižní i severní Americe a v Asii. Zástupci značky tak prohlásili, že i Čína „prokazuje vysoký potenciál“. „Máme pocit, že naše společnost pociťuje skutečně pozitivní momentum, a to především, co se týče její globální image,“ prohlásil výkonný předseda Brunello Cucinelli. Dodal, že proto letos předpokládá růst celkového prodeje o 10 procent.
S klesajícími cenami se potýkají luxusní hodinky. Zasáhly Rolex i Patek Philippe
Méně pozitivní novinky sdíleli prodejci špičkových hodinek. V uplynulém měsíci totiž cena jejich produktů opět klesla. Jedná se o další z mnoha potvrzení dvou let trvajícího propadu. Průmysl luxusních hodinek totiž zažil svůj boom těsně po pandemii, kdy zákazníci s radostí utráceli našetřené peníze, které v pandemii neutratili.
Rolex, Patek Watch Prices Fall Even Further Behind Equities
— D.A. Market Online Trading (@itradeph) July 11, 2024
Prices for previously owned Rolex, Patek Philippe and Audemars Piguet watches will keep falling as supply remains high pic.twitter.com/Gq86x029L6
Nyní se ovšem investoři od blyštivých hodinek odvracejí. Například The Bloomberg Subdial Watch Index, sledující 50 nejvíce prodávaných hodinek dle jejich transakční hodnoty, tak v červnu poklesl o jedno procento. V uplynulých dvou letech však jeho propad vyšplhal až na 23 procent. Dle Fashion Network to dokazují data zveřejněná platformou Subdial, sídlící ve Spojeném království.
Provozní zisk Uniqlo za třetí čtvrtletí vyskočil o 29 procent. Značce se daří hlavně doma
V uplynulých měsících se pak dařilo také japonskému módnímu řetězci Uniqlo. Její mateřská společnost, Fast Retailing, totiž zveřejnila, že její provozní zisk za třetí čtvrtletí stoupl o 29 procent. Od března do konce května tak profit společnosti vzrostl oproti stejnému období v loňském roce na 894,8 milionu dolarů.
@xaveriasisca My current favorite @UNIQLO Europe picks 💛 #uniqloeurope #uniqlosummeressentials #uniqlowidelegpants #summeroutfit #stylingbasics #summerbasics #tubetop #summerfashion #corporatefashion #uniqlohaul ♬ Please Please Please – Sabrina Carpenter
Důvodem současného úspěchu Uniqlo jsou především domácí tržby. Značka navíc těží z propadu hodnoty jenu, který se v současnosti pohybuje na své nejnižší hodnotě za posledních 38 let. Módní společnost se tak raduje z vyšší hodnoty prodejů v zahraničí. Zvýšila proto svůj roční odhad zisků ze 450 miliard na 475 miliard jenů.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, TikTok