Více

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Módní svět v současnosti trápí stejné ekonomické potíže jako další průmysly. Potýkat se musí se zpomalující se ekonomikou, trvající inflací a dopady světové pandemie. Také proto značky v prvním čtvrtletí letošního roku očekávají spíše méně pozitivní výsledky. Výjimkou je ovšem italský módní dům Brunello Cucinelli. Ve středu totiž zveřejnil data, týkající se uplynulých třech měsíců.

    Ta ukazují, že prodeje společnosti vzrostly o 16,5 procenta. Dosáhly tak na 309 milionů eur. Loni ve stejném období se přitom vyšplhaly na pouhých 265 milionů eur. Úspěšné výsledky umožnily značce stanovit také pozitivní výhledy do budoucnosti. Odhaduje totiž, že letos dosáhne růstu 10 procent, a to díky „zdravým a vybalancovaným ziskům“. Stejné očekávání má také pro rok 2025.

    Data ze začátku roku pak potvrdila nejen trvající úspěch luxusní italské značky, ale také další trend. Návrhy módní společnosti totiž ztělesňují styl, známý jako quiet luxury, v překladu tichý luxus. Trend vládl především loňskému roku, zdá se ovšem, že jeho obliba přetrvává i v tom letošním. Zástupci Brunello Cucinelli však prohlásili, že jejich návrhy zastávají spíše „gentle luxury“, tedy jemný luxus.

    Brunello Cucinelli hraje do karet i trendy tenniscore. S tichým luxusem má mnoho společného

    Úspěch italské módní společnosti vyniká také v porovnání s výsledky její konkurence. Například skupina Kering minulý měsíc vydala varování předpokládající, že její prodeje v prvním čtvrtletí klesly o 10 procent. Konglomerát LVMH zase zveřejnil data, dokazující pouhý tříprocentní růst prodejů. Největší zisky pak Brunello Cucinelli zaznamenal ve státech Jižní i Severní Ameriky. Následovala Asie a poté Evropa.

    Slavná značka je oblíbená především pro své kašmírové výrobky. Jak už jsme ovšem zmínili, vystihují ji hlavně jednoduché, avšak kvalitní a nenápadné návrhy. Jejich současná popularita se odvíjí také od propojení s takzvaným tenniscore. Jedná se o styl vycházející z tenisových outfitů. Zpopularizovala ho mimo jiné i herečka Zendaya a její nový film Challengers. Při jeho propagaci pak oblékla právě Brunello Cucinelli.

    Zdroje: WWD, Reuters, Market Screener, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    - Reklama -

    Módní svět v současnosti trápí stejné ekonomické potíže jako další průmysly. Potýkat se musí se zpomalující se ekonomikou, trvající inflací a dopady světové pandemie. Také proto značky v prvním čtvrtletí letošního roku očekávají spíše méně pozitivní výsledky. Výjimkou je ovšem italský módní dům Brunello Cucinelli. Ve středu totiž zveřejnil data, týkající se uplynulých třech měsíců.

    Ta ukazují, že prodeje společnosti vzrostly o 16,5 procenta. Dosáhly tak na 309 milionů eur. Loni ve stejném období se přitom vyšplhaly na pouhých 265 milionů eur. Úspěšné výsledky umožnily značce stanovit také pozitivní výhledy do budoucnosti. Odhaduje totiž, že letos dosáhne růstu 10 procent, a to díky „zdravým a vybalancovaným ziskům“. Stejné očekávání má také pro rok 2025.

    Data ze začátku roku pak potvrdila nejen trvající úspěch luxusní italské značky, ale také další trend. Návrhy módní společnosti totiž ztělesňují styl, známý jako quiet luxury, v překladu tichý luxus. Trend vládl především loňskému roku, zdá se ovšem, že jeho obliba přetrvává i v tom letošním. Zástupci Brunello Cucinelli však prohlásili, že jejich návrhy zastávají spíše „gentle luxury“, tedy jemný luxus.

    - Reklama -

    Brunello Cucinelli hraje do karet i trendy tenniscore. S tichým luxusem má mnoho společného

    Úspěch italské módní společnosti vyniká také v porovnání s výsledky její konkurence. Například skupina Kering minulý měsíc vydala varování předpokládající, že její prodeje v prvním čtvrtletí klesly o 10 procent. Konglomerát LVMH zase zveřejnil data, dokazující pouhý tříprocentní růst prodejů. Největší zisky pak Brunello Cucinelli zaznamenal ve státech Jižní i Severní Ameriky. Následovala Asie a poté Evropa.

    Slavná značka je oblíbená především pro své kašmírové výrobky. Jak už jsme ovšem zmínili, vystihují ji hlavně jednoduché, avšak kvalitní a nenápadné návrhy. Jejich současná popularita se odvíjí také od propojení s takzvaným tenniscore. Jedná se o styl vycházející z tenisových outfitů. Zpopularizovala ho mimo jiné i herečka Zendaya a její nový film Challengers. Při jeho propagaci pak oblékla právě Brunello Cucinelli.

    Zdroje: WWD, Reuters, Market Screener, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Nadčasová móda, která uklidňuje i dusí. Seriál Severance vrátil do hry korporátní styl

    Sterilní a minimalistické outfity v neutrálních barvách. Žádné překvapení, ani sex-appeal. Popírání individuality. Přesně tak působí kostýmy v seriálu Severance z dílny Apple TV. Pro seriálové hrdiny a hrdinky je nudná móda dalším nástrojem korporátního útlaku. Zajímavé je, že prvky přítomné v seriálu se objevují i na módních molech.

    Giorgio Armani slaví naplno. Své 20. výročí v haute couture poctí výstavou

    Ikonický návrhář Giorgio Armani nebere letošní rok na lehkou váhu. Představuje pro něj totiž hned dvě významná výročí. Slavit hodlá nejen 50. narozeniny vlastní značky, ale také 20. výročí v haute couture. Druhé důležité události hodlá věnovat vlastní výstavu. Exhibice s názvem Giorgio Armani Privé 2005-2025 odstartuje 20. května v Miláně.

    Nevěsty mají jasno. Jaro 2026 pohltí labutí píseň i záplava krajek

    New York není jenom hostem jednoho z nejdůležitějších světových týdnů módy. Pravidelně hostí rovněž Bridal Fashion Week, tedy řadu přehlídek věnovaných svatebním šatům. Poslední dávka kolekcí pro jaro 2026 odhalila nejdůležitější prvky, které budou nadcházející nevěsty definovat. Patří mezi ně korzety, krajky nebo načechrané tylové sukně.

    Móda pod vedením amatérských AI umělců. Přivádí k životu ty nejbujnější fantazie

    Na platformách jako TikTok, Instagram či Pinterest se rozmáhá nová kategorie digitální kreativity. Není to ani móda, ani čistě umění. Je to hybridní estetický vesmír, který vzniká díky generativní AI a vizím uživatelů bez formálního vzdělání v módním designu. Přesto právě tito „amatéři“ často přichází s nápady, které by si módní domy do svých showroomů netroufly ani vysnít. A publikum? To je z nich nadšené.

    Pomíjivé pozlátko, či seriózní investice? Designerské hodinky šlapou na paty tradičním značkám

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    Vpusťte na balkon jaro. Proměnu zařídí závěsy i nová podlaha

    S delšími dny se prodlužují také naše chvilky strávené venku. Balkon tak představuje ideální kompromis mezi domácím pohodlím a touhou vychutnat si příjemné počasí. Darujte mu proto po zimním spánku jarní proměnu, kterou vykouzlíte za pomocí pár snadných kroků. Nový dech mu darují závěsy, světýlka, skládací stolek či další vychytávky.

    Zamávejte nudnému prostoru. Oživit vlastní bydlení zvládnete i svépomocí

    Čas od času už nám vlastní bydlení může přijít trochu nuda. Nic na něm není vyloženě špatně, chybí mu však jistá jiskra. Jestliže někdy zatoužíte po oživení bytu či domu, ale nechcete se pouštět do přílišných úprav, využijte snadno dostupné vychytávky. Zvládnete je bez cizí pomoci, s minimem práce a nijak tím neponičíte ani pronajatý prostor.

    Spojení vysoké módy a fine dining. Pro generaci Z je jídlo symbolem luxusu

    V době, kdy jsou pro mladou generaci nedosažitelné cíle, jako je vlastní bydlení nebo nové auto, se pozornost přesouvá k menším, ale intenzivnějším formám potěšení. Proto na scénu přichází fine dining. Ne jako obyčejná nutnost, ale nový symbol statusu. Generace Z, která vyrůstala v digitálním světě a zažila pandemii i ekonomické turbulence, si začala cenit každodenních radostí, jež jsou dostupné, ale výjimečné. 

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Dior už má jasno. Pánské kolekce převezme Jonathan Anderson

    Úspěšný návrhář Jonathan Anderson má novou roli. Dle očekávání a spekulací módního světa povládne pánským kolekcím u francouzského módního domu Dior. Zástupci značky to oznámili ve čtvrtek. V pozici nahradí designéra Kima Jones, který od společnosti nedávno odešel. První řadu pro jaro 2026 chce Anderson odhalit v Paříži na konci června.

    Rebelka a vizionář. Herečka Florence Pugh a návrhář Harris Reed redefinují módní normy

    Hollywoodská herečka Florence Pugh otevřela dechberoucí show módního návrháře Harrise Reed na Londýnském týdnu módy neméně strhujícím způsobem. Její pojetí vlastní existence na módní scéně přesně odpovídá stylu fluidního experimentátora. Spolu nekompromisně zpochybňují zavedené normy. A dělají to zábavně a inspirativně.

    Vintage klasika získala moderní punc. Letošní teplou sezónu pohltí puntíky

    Módní scénu roku 2025 definuje návrat hned několika ikonických trendů. Kromě zvířecích vzorů nebo nízko posazených pasů tak letošní teplé sezóně hodlají kralovat rovněž puntíky. Klasický potisk zažil svůj vrchol v historii módy již několikrát. Tentokrát se ovšem vrací ve své moderní podobě, definované inovativními střihy či průhlednými látkami.

    Móda v kostce: Prada nalodila hvězdné ambasadory a On vyrazil do vesmíru

    Slavné módní značky nelení a vydávají jednu kampaň za druhou. Prada vítá léto s hvězdným projektem Days of Summer. Herečka Zendaya spolu s On pro změnu vyrazila do vesmíru a zpěvačka Beyoncé odhalila třetí kapitolu své dlouhodobé spolupráce s Levi's. Šperkařský dům Tiffany & Co. zase oslavuje sílu matek, ale také svých zaměstnankyň.

    Zapomeňte na neladící mikiny. Na teplé večery vytáhněte trendy vrstvy

    Pozdní jaro a barevné léto mají v oblasti módy důležité místo. Ačkoliv není vždy snadné vymyslet perfektní outfit s minimálním počtem kousků oblečení, teplé měsíce otvírají prostor pro poklady skryté v zimním šatníku. Na milované jarní a letní večery tak čekají chic vrstvy. Dejte sbohem nevzhledným mikinám, na scénu přichází vyladěné svršky.

    Jarní závan v kosmetické taštičce. Multilíčidla navrací slávu make-upovému minimalismu

    Minimalismus si probojovává svoji cestičku i do make-upových taštiček. Jarní závan může být v kosmetickém arzenálu vítaným odlehčením, svěží roční období navíc přímo vybízí k vytřídění nepoužívané kosmetiky. Jestliže si občas povzdychnete, že máte produktů až příliš, dobrým řešením pro vás budou v současnosti tak trendy multilíčidla.

    Kožešiny shodily nepříjemné stigma. Comeback jim zařídila generace Z

    Objevit se na veřejnosti v pravé kožešině je v módním světě už dlouhá léta tabu. Mnoho módních společností proto oficiálně upustilo od jejich využívání. Uplynulá sezóna týdnů módy však navrátila kožešiny zpět do světla reflektorů. Na oblibě rostou především díky generaci Z, která se zamilovala do jejich vintage verzí, umožňujících "morální propustku".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―