Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Módní svět opět překypuje čerstvými novinkami. Značka Brunello Cucinelli slaví více než úspěšné prodeje. Meghan Markle oznámila novou lifestyle značku, zatímco europoslanci přijali návrh zákona, týkající se lepší regulace textilního odpadu. Jean Paul Gaultier zná jméno svého dalšího hostujícího návrháře a Loro Piana čelí tvrdé kritice kvůli neférovým platům pracovníků v Peru.

    Europoslanci chtějí lépe regulovat textilní odpad. Přijali nový návrh zákona

    Evropský parlament se minulý týden zabýval novým návrhem zákona, který se zaměřuje na textilní odpad. V současnosti totiž na světě recyklujeme pouze jeho jedno procento. Přijatý návrh zákona by stanovil, že jakýkoli subjekt prodávající textil uvnitř Evropské unie ponese výnosy za jejich následný sběr, třídění a recyklaci. Návrh ovšem ještě musí projít Radou Evropské unie.

    Jean Paul Gaultier oznámil jméno dalšího hostujícího návrháře. Stal se jím Nicolas Di Felice

    V posledních letech se o kolekce módního domu Jean Paul Gaultier starají hostující návrháři. Módní řadu pro něj navrhli například Simone Rocha, Julien Dossena nebo Olivier Rousteing. O další sérii návrhů se postará Nicolas Di Felice, současný kreativní ředitel Courrèges. „Dle mého názoru je jeho tvorba výrazná a kreativní, a to už od počátku jeho kariéry,“ prohlásil pak podle WWD samotný Jean Paul Gaultier.

    Brunello Cucinelli slaví úspěšné loňské prodeje. Dobré výsledky očekává i v roce 2024

    Italská luxusní společnost Brunello Cucinelli oznámila čísla za loňský rok, která odpovídají pozitivním očekáváním analytiků. Její zisky totiž loni vzrostly o 39,4 procenta. Značka proto nyní odhaduje, že v letošním roce stoupnou o dalších 10 procent. „Těšit se můžeme na zdravé a vybalancované příjmy,“ prohlásili zástupci firmy. Její zisky tak v současnosti dosahují na asi 187 milionů eur.

    Značka Loro Piana čelí kritice. Výroba jejích svetrů za devět tisíc eur stojí na neplacené práci

    Úspěch italské společnosti Loro Piana pochází z velké části z prodeje svetrů, vyráběných z nejdražší vlny na světě. Značka je tak prodává za devět tisíc eur. Drahý materiál pochází ze zvířat připomínajících lamy, známých jako vicuñas.

    O zpracování vlny se pak stará domorodá komunita z Peru zvaná Lucanas. Za jeden svetr ovšem od Loro Piana dostává 280 dolarů. Nezbývají jí tedy prostředky na to platit jednotlivým pracovníkům. Ti jsou nucení pracovat pro svou komunitu zadarmo. Zástupci značky nespravedlivé zacházení se svými zaměstnanci odmítají.

    Meghan Markle odhalila novou lifestyle značku. Nese název American Riviera Orchard

    Známá herečka a manželka prince Harryho Meghan Markle odhalila novou společnost. Věnovat by se měla především lifestyle dekoracím a doplňkům. Prozatím ovšem není známo příliš detailů. Zájemci se ovšem mohou přihlásit k odběru e-mailů, který jim brzy odhalí více informací. Společnost ale ponese název American Riviera Orchard: Montecito, který má odkazovat na domov slavného páru v Kalifornii.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Módní novinky v kostce: Gaultier zná dalšího hostujícího návrháře, Cucinelli slaví a Meghan Markle má novou značku

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.