Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ani v létě nás neopustí šperkařský trend, který se módního světa už několik sezón vytrvale drží. V nadcházejících měsících nás proto zaplaví letní verze perel. Můžete si je vplést do vlasů nebo pověsit do uší i na krk. Perly totiž už dávno nejsou jen staromódním doplňkem.

    Hned po diamantech se jedná snad o ten nejvíce klasický šperk. V první polovině 20. století ho zpopularizovala především ikonická návrhářka Coco Chanel, která z něj učinila základní doplněk vyšších vrstev. Perly se tak staly neodmyslitelnou součástí módního světa. V posledních dekádách se ovšem z šuplíků vybrané smetánky dostaly až do ready-to-wear kolekcí slavných módních domů.

    Zdroj: Reuters

    S nečekanou sílou si pak pozornost módního průmyslu naplno získaly loni na jaře. Na vině je především tehdejší ples Met Gala, který se stal svědkem nejednoho dech beroucího perlového outfitu. Tím nejvíce virálním se však stal ten Kim Kardashian. Klasickými doplňky se totiž doslova pokryla od hlavy až k patě. Postupně se tak perly začaly objevovat také v letošních jarních a letních kolekcích.

    Klasický doplněk patří i do pánských šatníků. Perel se nemusí bát nikdo z nás

    S perlami si například v nedávné kolekci pohrál módní dům Givenchy. Vpletl je především do prstýnků a náušnic různých geometrických tvarů. Elegantně tak doplňovaly jinak poměrně minimalistické outfity.

    Zdroj: Givenchy

    O perly své zákazníky ale neochudily ani značky jako Dior, Versace nebo Chanel. Například návrhářka Maria Grazia Chiuri jimi na další úroveň pozvedla své letošní letní boty. Nyní už ex kreativní ředitelka Chanel, Virginie Viard, je zase navrstvila v podobě několika řetízků.

    Zdroj: Dior, Chanel

    Je ovšem potřeba dodat, že perly už v současné době nejsou pouze doménou žen. S oblibou je nosí také řada celebrit, jako je například herec Timothée Chalamet nebo rapper A$AP Rocky. Jedná se tedy o další z důkazů, že vám perly ve vaší módní výbavě zkrátka nesmí chybět.

    Perly vynosíte letos v létě na tisíc způsobů. Stačí si jen vybrat

    Vaší kreativitě se v perlových hrátkách meze nekladou. Zapojit je do svého looku můžete naprosto jednoduše, nemusíte se ale ani ostýchat vybočit z řady. Milovníci minimalismu si oblíbí především perlové náušnice s jemným twistem, tedy nezvyklým tvarem, nebo třpytivými ozdobami.

    Zdroj: Mateo, Sydney Evan

    Dalším trikem, jak perly posunout na jejich moderní úroveň, je jejich propojení s dalšími materiály. Většinou se jedná o jemné nebo masivní řetízky, ať už stříbrné, nebo zlaté. Zajímavou verzí jsou ale také různé chokery, na nichž perlový doplněk vyloženě zazáří. Oblíbené je také vrstvení několika náhrdelníků.

    Zdroj: Mizuki

    Perly se však letošní sezónu dají nosit opravdu všude. Například značka Free People je umístila na průhledné ponožky, kterými ozvláštníte každé letní šaty. O něco výraznější, avšak stále méně obvyklou verzí, jsou boty od Jimmy Choo. Zkuste se ovšem především vyprostit z hranic konvence a vyzkoušet perly v jejich nové a trendy podobě.

    Zdroj: Free People, Jimmy Choo

    Zdroje: Glamour, Medium, Net a Porter, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Perly přerostly staromódní klasiku. Jejich moderní verze dobývá mola i červené koberce

    Ani v létě nás neopustí šperkařský trend, který se módního světa už několik sezón vytrvale drží. V nadcházejících měsících nás proto zaplaví letní verze perel. Můžete si je vplést do vlasů nebo pověsit do uší i na krk. Perly totiž už dávno nejsou jen staromódním doplňkem.

    - Reklama -

    Hned po diamantech se jedná snad o ten nejvíce klasický šperk. V první polovině 20. století ho zpopularizovala především ikonická návrhářka Coco Chanel, která z něj učinila základní doplněk vyšších vrstev. Perly se tak staly neodmyslitelnou součástí módního světa. V posledních dekádách se ovšem z šuplíků vybrané smetánky dostaly až do ready-to-wear kolekcí slavných módních domů.

    Zdroj: Reuters

    S nečekanou sílou si pak pozornost módního průmyslu naplno získaly loni na jaře. Na vině je především tehdejší ples Met Gala, který se stal svědkem nejednoho dech beroucího perlového outfitu. Tím nejvíce virálním se však stal ten Kim Kardashian. Klasickými doplňky se totiž doslova pokryla od hlavy až k patě. Postupně se tak perly začaly objevovat také v letošních jarních a letních kolekcích.

    - Reklama -

    Klasický doplněk patří i do pánských šatníků. Perel se nemusí bát nikdo z nás

    S perlami si například v nedávné kolekci pohrál módní dům Givenchy. Vpletl je především do prstýnků a náušnic různých geometrických tvarů. Elegantně tak doplňovaly jinak poměrně minimalistické outfity.

    Zdroj: Givenchy

    O perly své zákazníky ale neochudily ani značky jako Dior, Versace nebo Chanel. Například návrhářka Maria Grazia Chiuri jimi na další úroveň pozvedla své letošní letní boty. Nyní už ex kreativní ředitelka Chanel, Virginie Viard, je zase navrstvila v podobě několika řetízků.

    Zdroj: Dior, Chanel

    Je ovšem potřeba dodat, že perly už v současné době nejsou pouze doménou žen. S oblibou je nosí také řada celebrit, jako je například herec Timothée Chalamet nebo rapper A$AP Rocky. Jedná se tedy o další z důkazů, že vám perly ve vaší módní výbavě zkrátka nesmí chybět.

    Perly vynosíte letos v létě na tisíc způsobů. Stačí si jen vybrat

    Vaší kreativitě se v perlových hrátkách meze nekladou. Zapojit je do svého looku můžete naprosto jednoduše, nemusíte se ale ani ostýchat vybočit z řady. Milovníci minimalismu si oblíbí především perlové náušnice s jemným twistem, tedy nezvyklým tvarem, nebo třpytivými ozdobami.

    Zdroj: Mateo, Sydney Evan

    Dalším trikem, jak perly posunout na jejich moderní úroveň, je jejich propojení s dalšími materiály. Většinou se jedná o jemné nebo masivní řetízky, ať už stříbrné, nebo zlaté. Zajímavou verzí jsou ale také různé chokery, na nichž perlový doplněk vyloženě zazáří. Oblíbené je také vrstvení několika náhrdelníků.

    Zdroj: Mizuki

    Perly se však letošní sezónu dají nosit opravdu všude. Například značka Free People je umístila na průhledné ponožky, kterými ozvláštníte každé letní šaty. O něco výraznější, avšak stále méně obvyklou verzí, jsou boty od Jimmy Choo. Zkuste se ovšem především vyprostit z hranic konvence a vyzkoušet perly v jejich nové a trendy podobě.

    Zdroj: Free People, Jimmy Choo

    Zdroje: Glamour, Medium, Net a Porter, Instagram

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―