Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Pánské korálkové náramky, výrazné náhrdelníky nebo pečetní prsteny už nejsou k vidění jenom na extravagantních celebritách. Z červeného koberce se díky své rostoucí popularitě dostaly až do nabídek různých módních řetězců. Pomáhají tak bourat hranice mezi dámskou a pánskou módou.

    Poptávka po pánských špercích v posledních letech postupně narůstá. Například společnost Euromonitor reportovala, že prodeje v této kategorii doplňků vzrostly loni o devět procent oproti předchozímu roku. Šperky pro ženy se přitom prodávaly pouze o čtyři procenta více. Podobné výsledky potvrdil také obchod s luxusním zbožím Browns. Dle jeho dat zákazníci za poslední tři sezóny zařídili trojciferný růst prodeje pánských doplňků.

    Nejčastěji pak muži sahají po různých variantách prstenů, náramků a náhrdelníků. Čím dál častěji se ovšem nebojí ani náušnic. Inspirují se totiž mnohými celebritami, které se s kdysi jen pro ženy určenými doplňky nebojí experimentovat. Příkladem je zpěvák Harry Styles nebo herec Timothée Chalamet. Oba si totiž rádi hrají s módou a často se proto oblékají do outfitů smazávajících hranice mezi pánskou a dámskou módou.

    Podobné looky pak zároveň doplňují i o výrazné doplňky. Vzorem jsou ale i další známé osobnosti jako Lil Nas X nebo zpěvák korejské skupiny BTS Jimin. Ten se nedávno rovněž stal ambasadorem Tiffany. Celebrity si ale pro propagaci šperků vybírají i ostatní luxusní značky. Například Louis Vuitton využil rappera Kid Cudi ve svém videu představujícím unisex řadu Volt. Společnost Gucci zase nedávno spolupracovala s hercem Xiao Zhan.

    Trendy už nejsou jenom výrazné řetězy, ale i visací náušnice nebo perlové náhrdelníky

    V oblibě pak mají muži především šperky vyhotovené ze stříbra nebo bílého zlata. Různé šperky mají rovněž čím dál více v oblibě také sportovci. Na letošním Met Gala tak například hvězdný basketbalista Russell Westbrook oslnil zářivým perlovým náhrdelníkem. Sportovci si rovněž už delší dobu s oblibou nakupují o něco „drsnější“ kousky, jako jsou výrazné prsteny nebo řetězové náhrdelníky.

    Takový způsob nošení šperků ovšem není u mužů takovou novinkou. Nyní se ovšem nebojí s jednotlivými kousky experimentovat a zkoušet i barevnější nebo nezvyklejší kousky. Letos jsou například trendy i navzájem neladící náušnice nebo ty dlouhé visací. V oblibě je také vrstvení náramků nebo jednodušších řetízkových náhrdelníků. Podobné kombinace totiž zpopularizovali především influenceři na TikToku. Také jejich práce je jedním z faktorů, který přispěl k mazání dříve vystavěných hranic pánské a dámské módy.

    Zdroj: Business of Fashion, WWD, GQ, Instagram, YouTube

    Foto:Reuters

    Pánské šperky rostou na oblibě. Důvodem jsou fluidní gender hranice i inspirace celebritami

    Pod vlivem alternativní módy. Léto jako z kultovního seriálu Sex Education

    Co to vlastně alternativní móda znamená? Jde o módní poselství, které ani z daleka nepodléhá aktuálním trendům. Je to kreativní výraz, vybočující z mainstreamových a konvenčních kreací, přičemž často čerpá z minulosti či nejrůznějších subkultur. Nejzářnějším příkladem je punkový odkaz Vivienne Westwood, nově se sem masově začleňují upcycled kousky, téměř cokoliv háčkovaného, ale i takzvaný goblincore.

    Kolik vody oblékáme? V oblečení se budeme topit, dokud neskončíme na suchu

    Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik vody oblékáte? Vlastně v oblečení doslova plaveme, a to možná více doslova, než by vás zprvu napadlo. Voda je zásadní pro všechny formy života na Zemi. Módní průmysl je bohužel obrovským spotřebitelem a znečišťovatelem vodních toků. Největší značky toho přitom většinou v oblasti hospodaření s vodou dělají nejméně.

    S jakými botami naladíte perfektní summer chic? Zaměřte se na pantofle, žabky i mokasíny

    Období dovolených se blíží a těšení se na léto narůstá. Dokonce nás nedávno překvapilo několik téměř tropických teplot. Ani se tak nenadějeme a brzy rovnou přeskočíme z jara do léta. Trendy z přehlídkových mol pak naznačují lehce bohémský vibe. Snad nikdy jsme nezaznamenali tak vkusnou nabídku mokasín, pantoflí nebo žabek. O pohodlí se tedy letos v létě bát nemusíte.

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.