Více

    ― Reklama ―

    Pánové, v současnosti se nacházíme na každodenním kolotoči přehlídek. Každý den naše sociální sítě zahlcují fotky i videa ze všech světových týdnů módy. Proto můžeme pomalu, ale jistě začít určovat trendy pro následující sezónu. Dalo by se říct, že designéři reagují na současné dění po celém světě, přiklánějí se totiž k tradičním a neokázalým modelům.

    Podzim a zima 2024/25 se ponese v duchu velké klasiky. Módní domy kladou důraz na dokonalé tradiční střihy a vsází na osvědčené luxusní materiály. Z tichého luxusu se tak přesouváme k jeho subtilnější podobě, a to k ležérnosti. Mnoho kousků napříč kolekcemi také zahrnuje nespočet sportovních prvků.

    Podzim a zima ve znamení návratu sametových textilií. Od hrubé textury po žebrování

    Jak vidno, lesklé podtóny designéry letos nenechaly spát. Například módní dům Sacai pro nadcházející sezónu zvolil všudypřítomný manšestr, který zasadil primárně do zimních puffer bund. Ať už jemný samet, nebo hrubě strukturovaný manšestr, oba příjemné materiály nás budou doprovázet po celou následující sezónou. Hladký samet jsme pak zpozorovali například u domů Dries Van Noten i Fendi.

    Zdroj: Sacai

    Objem jako jediný avantgardní prvek. Rick Owens a MSGM si libují v nafukování

    Jak jsme zmínili na začátku článku, letošní týdny módy sahají spíše po tradičních tvarech. Rick Owens a MSGM však módní scénu obrátili naruby a s velkým objemem si nebrali servítky. Nejvíce virální se pak díky sociálním sítím stala runway Ricka Owens. Je tedy téměř jasné, že nás čeká období objemných kousků. Stejně pak postupovala i značka MSGM, a to při tvoření puffer košil.

    Zdroj: Rick Owens

    V zimě 2025 se neobejdete bez řádné pokrývky hlavy. Klobouky definují příští chladné období

    Na zvyšující se poptávku po nejrůznějších pokrývkách hlavy v pánské módě zareagoval především návrhář Walter Van Beirendonck. Do své kolekce totiž zakomponoval několik více než zajímavých čepic, kšiltovek a klobouků. Dá se proto očekávat, že tento trend nabere na podzim nečekané obrátky. Výrazné čepice pak budou nejspíše doplňovat především kousky v zemitých odstínech. Jedná se hlavně o podtóny zelené, kontroverzní khaki a hnědé.

    Ve dvou se to lépe táhne. Tvrzení, které nikdy nebylo více aktuální než teď

    Dvouřadá saka, dvojitá podšívka nebo prostě jen dvě vrstvy látky. Zdá se, že číslo dvě v módním světě znamená něco magického. Několik módních domů se totiž letos zaměřilo na využití dvojitého materiálu. Dolce & Gabbana nechává zvýraznit podšívky, zatímco Valentino přichází s kabátem dva v jednom, nabízejícím černou barvu z jedné strany a šedou z druhé. Díky tomuto trendu předvádějí designéři příkladové vrstvení, které však pro mnohé představuje výzvu.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Na scénu se vrací zvířecí přátelé. Oblíbili jsme si umělé kožešiny i podobizny zvířátek

    Příroda a její zvířecí obyvatelé poutají pozornost módní scény od pradávna. Dříve symbolizovala zvířata luxus, v současnosti jsou však vnímána spíše jako roztomilý a hřejivý prvek. Upřednostňujeme ovšem jejich napodobeniny. Měkké kožešinové kousky nás pak doprovázejí už letošní zimu a očekává se, že budou trendy i příští rok. 

    V poslední době jsme ovšem svědky široké škály potisků, zobrazujících tolik oblíbená zvířata. JW Anderson propadl kouzlu koček, S. S. Daley se nechal inspirovat králíky a Kolor zvolil medvědy. Zvláštní pozornost si však zasluhuje značka Magliano, která kromě úžasných klasických looků představila i svetry s motivem koček. Za zhlédnutí však stojí celá kolekce.

    Zdroje: YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Pánské trendy pro podzim a zimu 2024/25. Maraton přehlídek nabádá k tradici a luxusním materiálům

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánové, v současnosti se nacházíme na každodenním kolotoči přehlídek. Každý den naše sociální sítě zahlcují fotky i videa ze všech světových týdnů módy. Proto můžeme pomalu, ale jistě začít určovat trendy pro následující sezónu. Dalo by se říct, že designéři reagují na současné dění po celém světě, přiklánějí se totiž k tradičním a neokázalým modelům.

    - Reklama -

    Podzim a zima 2024/25 se ponese v duchu velké klasiky. Módní domy kladou důraz na dokonalé tradiční střihy a vsází na osvědčené luxusní materiály. Z tichého luxusu se tak přesouváme k jeho subtilnější podobě, a to k ležérnosti. Mnoho kousků napříč kolekcemi také zahrnuje nespočet sportovních prvků.

    Podzim a zima ve znamení návratu sametových textilií. Od hrubé textury po žebrování

    Jak vidno, lesklé podtóny designéry letos nenechaly spát. Například módní dům Sacai pro nadcházející sezónu zvolil všudypřítomný manšestr, který zasadil primárně do zimních puffer bund. Ať už jemný samet, nebo hrubě strukturovaný manšestr, oba příjemné materiály nás budou doprovázet po celou následující sezónou. Hladký samet jsme pak zpozorovali například u domů Dries Van Noten i Fendi.

    Zdroj: Sacai

    - Reklama -

    Objem jako jediný avantgardní prvek. Rick Owens a MSGM si libují v nafukování

    Jak jsme zmínili na začátku článku, letošní týdny módy sahají spíše po tradičních tvarech. Rick Owens a MSGM však módní scénu obrátili naruby a s velkým objemem si nebrali servítky. Nejvíce virální se pak díky sociálním sítím stala runway Ricka Owens. Je tedy téměř jasné, že nás čeká období objemných kousků. Stejně pak postupovala i značka MSGM, a to při tvoření puffer košil.

    Zdroj: Rick Owens

    V zimě 2025 se neobejdete bez řádné pokrývky hlavy. Klobouky definují příští chladné období

    Na zvyšující se poptávku po nejrůznějších pokrývkách hlavy v pánské módě zareagoval především návrhář Walter Van Beirendonck. Do své kolekce totiž zakomponoval několik více než zajímavých čepic, kšiltovek a klobouků. Dá se proto očekávat, že tento trend nabere na podzim nečekané obrátky. Výrazné čepice pak budou nejspíše doplňovat především kousky v zemitých odstínech. Jedná se hlavně o podtóny zelené, kontroverzní khaki a hnědé.

    Ve dvou se to lépe táhne. Tvrzení, které nikdy nebylo více aktuální než teď

    Dvouřadá saka, dvojitá podšívka nebo prostě jen dvě vrstvy látky. Zdá se, že číslo dvě v módním světě znamená něco magického. Několik módních domů se totiž letos zaměřilo na využití dvojitého materiálu. Dolce & Gabbana nechává zvýraznit podšívky, zatímco Valentino přichází s kabátem dva v jednom, nabízejícím černou barvu z jedné strany a šedou z druhé. Díky tomuto trendu předvádějí designéři příkladové vrstvení, které však pro mnohé představuje výzvu.

    Zdroj: Dolce&Gabbana

    Na scénu se vrací zvířecí přátelé. Oblíbili jsme si umělé kožešiny i podobizny zvířátek

    Příroda a její zvířecí obyvatelé poutají pozornost módní scény od pradávna. Dříve symbolizovala zvířata luxus, v současnosti jsou však vnímána spíše jako roztomilý a hřejivý prvek. Upřednostňujeme ovšem jejich napodobeniny. Měkké kožešinové kousky nás pak doprovázejí už letošní zimu a očekává se, že budou trendy i příští rok. 

    V poslední době jsme ovšem svědky široké škály potisků, zobrazujících tolik oblíbená zvířata. JW Anderson propadl kouzlu koček, S. S. Daley se nechal inspirovat králíky a Kolor zvolil medvědy. Zvláštní pozornost si však zasluhuje značka Magliano, která kromě úžasných klasických looků představila i svetry s motivem koček. Za zhlédnutí však stojí celá kolekce.

    Zdroje: YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Zážitky on, hlava off. Luxusní offline dovolená zařídí mentální očistu

    Dovolená je světlým momentem života každého z nás. V posledních letech se ale často poddává pracovním záležitostem. Populární je nyní proto takzvaná offline dovolená, kterou věnujete specificky digitálnímu detoxu. Luxusní dovolenková místa tak často nemají telefon ani Wi-Fi, zato nabídnou ticho, klid a úlevu od neustálého mentálního shonu.

    Cannes přinesl nečekanou módní ikonu. Letos překvapil Alexander Skarsgård

    Letošní filmový festival v Cannes nabídl nespočet dechberoucích outfitů, a to navzdory novému a přísnějšímu dresscodu. Mezi módní ikony červeného koberce se nečekaně zařadil také švédský herec Alexander Skarsgård. Slavnostní události se účastnil poprvé, rozhodně ale zanechal značný dojem. Sociální sítě explodovaly jeho hravými outfity.

    It-girl Formule 1. Alexandra Saint Mleux vnáší do paddocku ladnou eleganci

    Možná ji znáte z televizních záběrů, jak fandí svému příteli Charlesovi Leclerc, tedy jezdci Formule 1 z týmu Ferrari. Jedno je ale jisté, Alexandra Saint Mleux se zbavuje pouhé nálepky „přítelkyně“ a buduje si vlastní osobní značku i mimo svět F1. Díky nezaměnitelnému stylu si získala příznivce zejména v módních kruzích a na sociálních sítích.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Burberry otevře vlastní galerii. Dočkáme se jí v roce 2027

    Britská módní značka Burberry spojila síly s prestižním londýnským muzeem Victoria and Albert Museum a v roce 2027 tak představí vlastní galerii. Projekt, který přetvoří stávající Fashion Gallery na zcela nový výstavní prostor s názvem The Burberry Gallery, je považován za významný krok nejen pro britskou kulturu, ale i pro samotný brand Burberry, jenž se snaží znovu upevnit svou pozici na trhu luxusní módy.

    Jacquemus odstartoval léto. V Monte Carlu láká na speciální Beach Club

    S létem je ve světě módy neodlučitelně spjatá řada pop-upů a speciálních eventů pořádaných nejluxusnějšími značkami. Mezi pomyslné krále podobných akcí patří módní dům Jacquemus. Již několik let odhalí každé letní období speciální butik i plážový set-up. Jinak tomu není ani letos, společnost tentokrát odstartovala léto v Monte Carlu.

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―