Více

    ― Reklama ―

    Končící týden umožňuje reflektovat uplynulé shows Pařížského týdne módy. Své kreace totiž postupně představily luxusní značky jako Yohji Yamamoto, Rick Owens, Dries Van Noten nebo Lemaire. Jejich tvorbu nelze jednoduše zobecnit jen na pár témat. Prolínajícím se tématem nejnovějších módních přehlídek pro podzim a zimu 2024 je ovšem jednoznačně vrstvení a opět objevená láska pro objem.

    Králem vrstvení je jako vždy Yohji Yamamoto. Do šedých odstínů vetkal nápisy i květinové motivy

    Pokud se ve světě módy někdo ve vrstvení vyzná, pak je to jednoznačně návrhář Yohji Yamamoto. Tentokrát se soustředil především na šedivé odstíny, vyvolávající dojem sychravých podzimních dnů. Ladně je ovšem protkal také kousky v červených a bílých odstínech. Perfektně tak rozbily většinu návrhů tmavších barev.

    Japonský návrhář své kreace rovněž ozvláštnil abstraktními květinovými motivy nebo nápisy jako „Entertaining People“ a „Yoyo Sale“. Tmavé kabáty pak doplňovaly také ručně namalované ilustrace modelek nebo gejš. „Myslím, že muži by měli být muži, ženy ženami a gayové gayi,“ okomentoval pak svou nejnovější tvorbu Yamamoto.

    Zdroj: Yohji Yamamoto

    Široké kalhoty, oversized svetry a obří tote bags. Dries Van Noten si pohrál s objemem ve všech směrech

    Dokonalé propojení elegantních střihů i uvolněného street stylu pak nabídl návrhář Dries Van Noten. Stejně jako ostatní tvůrci, i on si ve své kolekci pohrál s objemem. Vytvořil proto řadu širokých kalhot, doplněných o oversized svetry nebo kabáty, sahající po pas i po kotníky. Nechyběly ani podobně objemné obleky nebo tote bags.

    Návrhář si ovšem s objemem pohrál ve všech směrech. Oversized looky tak proložil také užšími siluetami, které pomohly vytvořit například dlouhé, v pasu převázané trenčkoty. „Snažili jsme se zahrnout úzké i super široké kalhoty, hráli jsme si s objemem, protože víme, že každý muž je jiný,“ vysvětlil pak důvod své variace Dries Van Noten.

    Spodní a vrchní vrstvy umně propojil Lemaire. Značka se ponořila do palety podzimních barev

    Čím dál více kolekcí luxusních módních značek se dá pokládat za unisex. Z velké části to platí také pro nejnovější tvorbu značky Lemaire. Až na výjimky ji totiž tvořily široké kalhoty pánského střihu, volně střižená saka, kabáty a kožené bundy. Jednotlivé kousky pak návrhářské duo, stojící za Lemaire, rovněž kreativně navrstvilo.

    Pod dlouhými kabáty se tak objevovala saténová pyžama nebo košilky. Velké, ostře střižené límce zase vykukovaly zpoza jednoduchých sak. Svetry pak někteří modelové nosili omotané kolem těla, jakoby místo šály. Volné nařasené šaty zase překrývaly teplé svetry. Pro podzimní sychravé počasí se tedy jedná o zcela ideální kreace.

    Zdroj: Lemaire

    Rick Owens vyjádřil své zklamání z lidstva. Poukázal na nedostatek tolerance i chamtivost

    Jednoznačně nejvíce abstraktní přehlídku pak tradičně představil návrhář Rick Owens. Jeho kolekci tentokrát vystihovala opravdu nezvyklá silueta. Obličej modelů, zahalený do pletených balaclav, vykukoval zpoza oversized puffer jackets nebo obřích měkkých zauzlovaných svetrů. Následovaly úzké kožené kalhoty, zvýrazněné jakoby nafouknutými návleky.

    Siluety slavného návrháře měly být totiž na první pohled groteskní a nelidské. „Jedná se o přímou reakci na jedno z nejvíce nelidských chování naší doby,“ vysvětlil návrhář. Odkázat chtěl především na současné dění na Ukrajině a v Gáze. Jeho klasicky znepokojivé looky tak nabyly ještě temnějších rozměrů.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Lemaire

    Pařížskému týdnu módy vévodí vrstvení i objem. Za své je přijal Lemaire, Yohji Yamamoto, Rick Owens i Dries Van Noten

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Končící týden umožňuje reflektovat uplynulé shows Pařížského týdne módy. Své kreace totiž postupně představily luxusní značky jako Yohji Yamamoto, Rick Owens, Dries Van Noten nebo Lemaire. Jejich tvorbu nelze jednoduše zobecnit jen na pár témat. Prolínajícím se tématem nejnovějších módních přehlídek pro podzim a zimu 2024 je ovšem jednoznačně vrstvení a opět objevená láska pro objem.

    - Reklama -

    Králem vrstvení je jako vždy Yohji Yamamoto. Do šedých odstínů vetkal nápisy i květinové motivy

    Pokud se ve světě módy někdo ve vrstvení vyzná, pak je to jednoznačně návrhář Yohji Yamamoto. Tentokrát se soustředil především na šedivé odstíny, vyvolávající dojem sychravých podzimních dnů. Ladně je ovšem protkal také kousky v červených a bílých odstínech. Perfektně tak rozbily většinu návrhů tmavších barev.

    Japonský návrhář své kreace rovněž ozvláštnil abstraktními květinovými motivy nebo nápisy jako „Entertaining People“ a „Yoyo Sale“. Tmavé kabáty pak doplňovaly také ručně namalované ilustrace modelek nebo gejš. „Myslím, že muži by měli být muži, ženy ženami a gayové gayi,“ okomentoval pak svou nejnovější tvorbu Yamamoto.

    Zdroj: Yohji Yamamoto

    - Reklama -

    Široké kalhoty, oversized svetry a obří tote bags. Dries Van Noten si pohrál s objemem ve všech směrech

    Dokonalé propojení elegantních střihů i uvolněného street stylu pak nabídl návrhář Dries Van Noten. Stejně jako ostatní tvůrci, i on si ve své kolekci pohrál s objemem. Vytvořil proto řadu širokých kalhot, doplněných o oversized svetry nebo kabáty, sahající po pas i po kotníky. Nechyběly ani podobně objemné obleky nebo tote bags.

    Návrhář si ovšem s objemem pohrál ve všech směrech. Oversized looky tak proložil také užšími siluetami, které pomohly vytvořit například dlouhé, v pasu převázané trenčkoty. „Snažili jsme se zahrnout úzké i super široké kalhoty, hráli jsme si s objemem, protože víme, že každý muž je jiný,“ vysvětlil pak důvod své variace Dries Van Noten.

    Spodní a vrchní vrstvy umně propojil Lemaire. Značka se ponořila do palety podzimních barev

    Čím dál více kolekcí luxusních módních značek se dá pokládat za unisex. Z velké části to platí také pro nejnovější tvorbu značky Lemaire. Až na výjimky ji totiž tvořily široké kalhoty pánského střihu, volně střižená saka, kabáty a kožené bundy. Jednotlivé kousky pak návrhářské duo, stojící za Lemaire, rovněž kreativně navrstvilo.

    Pod dlouhými kabáty se tak objevovala saténová pyžama nebo košilky. Velké, ostře střižené límce zase vykukovaly zpoza jednoduchých sak. Svetry pak někteří modelové nosili omotané kolem těla, jakoby místo šály. Volné nařasené šaty zase překrývaly teplé svetry. Pro podzimní sychravé počasí se tedy jedná o zcela ideální kreace.

    Zdroj: Lemaire

    Rick Owens vyjádřil své zklamání z lidstva. Poukázal na nedostatek tolerance i chamtivost

    Jednoznačně nejvíce abstraktní přehlídku pak tradičně představil návrhář Rick Owens. Jeho kolekci tentokrát vystihovala opravdu nezvyklá silueta. Obličej modelů, zahalený do pletených balaclav, vykukoval zpoza oversized puffer jackets nebo obřích měkkých zauzlovaných svetrů. Následovaly úzké kožené kalhoty, zvýrazněné jakoby nafouknutými návleky.

    Siluety slavného návrháře měly být totiž na první pohled groteskní a nelidské. „Jedná se o přímou reakci na jedno z nejvíce nelidských chování naší doby,“ vysvětlil návrhář. Odkázat chtěl především na současné dění na Ukrajině a v Gáze. Jeho klasicky znepokojivé looky tak nabyly ještě temnějších rozměrů.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―