Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    Móda se svědomím. Jak charitativní jsou velké módní domy?

    Jak do šatníku zařadit jungle chic? Vítejte na vlně tropického glamouru

    Když se Jennifer Lopez objevila na červeném koberci v ikonických Versace Jungle Dress, módní scéna byla navždy poznamenána. Letní sezóna je ideální příležitostí, jak tyto tropické vzory zařadit do vašeho dovolenkového šatníku. Bohužel jde o poměrně náročnou disciplínu. Pohybujeme se totiž na tenké hranici mezi výraznou elegancí a nevkusem. Jungle chic však noste jen na dovolené, do města se rozhodně nehodí.

    Svůj majetek můžete obohatit o vzácné umění. Staňte se spoluvlastníkem a vydělávejte

    S bohatstvím přichází odpovědnost, a to nejen vůči sobě, ale také vašim investicím. Každá volba, kterou jako majetný jedinec učiníte, nese svou cenu a potenciální odměnu. Díky inovativní investiční platformě máte příležitost vstoupit do světa, který byl kdysi vyhrazený jen pro nejvyšší elitu. Otevřete dveře k unikátním dílům, která finančně posílí vaše portfolio a přinesou přitažlivou radost z krásy.

    Proč nikdo nemluví o designérovi Peteru Do? Zachránce domu Helmut Lang se učil od Phoebe Philo

    Peter Do je v módním průmyslu velmi uznávaným jménem. Vystudoval newyorský Fashion Institute a vyhrál prestižní cenu LVMH Graduate Prize. Navíc vdechl život téměř umírající značce Helmut Lang. Tento talentovaný návrhář zvládá řídit dva módní domy najednou – kromě Helmut Lang je také kreativním ředitelem své stejnojmenné značky.

    Svatební přípravy na příští jaro mohou začít. Výběr šatů usnadní 5 trendů

    Módní trendy prostupují každoročně i do světa svateb. Také proto existuje luxusní týden módy určený svatebním šatům, odehrávající se tradičně v New Yorku. Jelikož letošní přehlídky určené pro příští jaro máme za sebou, mohou se nastávající nevěsty začít chystat. Inspirujte se pěti budoucími trendy.