Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Móda se svědomím. Jak charitativní jsou velké módní domy?

    ― Reklama ―

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    ― Reklama ―

    Sluší vysoké módě fast fashion? Spolupráce s řetězci ředí luxusní značky

    Kousky z dílny luxusních značek v policích fast fashion řetězců můžou působit jako záblesk naděje. Touha po vysněných designových kouscích vítězí nad letmými úvahami nad tím, zda podobný nákup vůbec stojí za to. Spolupráce mezi high fashion a běžnými řetězci však rozmělňuje jádro světových módních domů a snižuje nejen jejich exkluzivitu, ale i autenticitu.

    Ariana Grande a Cynthia Erivo budí konspirace. Jejich vztah nedá internetu spát

    Tiskové turné filmu Wicked: For Good se proměnilo v kulturní událost, která vyvolává víc otázek než odpovědí. Hlavní představitelky Ariana Grande a Cynthia Erivo poutají pozornost extrémní štíhlostí, neustálou fyzickou blízkostí a vystupováním, jenž působí mimo obvyklé hranice hollywoodské prezentace. Sociální sítě reagují memes, spekulacemi i znepokojením. Z pohádky o toleranci se stal další internetový případ.

    Kreativní chaos. Vánoční sezóna mění podstatu módních kampaní

    Vánoce jsou tu a s nimi přichází nejkouzelnější a nejočekávanější marketingový moment roku. Od chvíle, kdy Mariah Carey s nadšením oznamuje „It’s time!“, až po ikonické červené kamiony Coca-Coly, které každoročně definují sváteční atmosféru. Vánoční kampaně nejsou jen o produktech. Stojí na emocích, sdílených vzpomínkách a kulturních tradicích, které značky využívají k vytvoření silného spojení s publikem, zejména na sociálních sítích.

    Pařížský soud rozhodl. Shein unikl ve Francii tříměsíčnímu zákazu

    Fast fashion gigant Shein se ve Francii vyhnul tříměsíčnímu zákazu. V pátek o tom rozhodl pařížský soud, který reagoval na požadavek vlády. Prohlásil totiž, že by byl podobný krok "nepřiměřený" vzhledem k tomu, jak rychle platforma na pochybení reagovala. Kritice čelila poté, co francouzští regulátoři našli na jejích stránkách zbraně a sex panenky připomínající děti.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―