Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Konec týdne chystá dlouho očekávanou událost, tedy Black Friday. Značky proto s napětím sledují nejnovější odhady analytiků, popisující letošní potencionální prodeje. Dosavadní předpoklady pak působí více než slibně. Oproti loňskému roku bude mít více zákazníků ve Spojeném království po výplatě a prodeje v USA už nyní předhánějí ty loňské.

    Oblíbený „svátek“ Black Friday v posledních letech podstoupil značnou změnu. Konkurencí je mu totiž takzvané Cyber Monday, tedy pondělí po Díkuvzdání, definované on-line slevami. Původní den plný nákupního šílenství tak ztratil něco ze své urgence. Značky navíc čím dál častěji nabízí vysoké slevy po celý listopad. Přesto je Black Friday dnem, ke kterému vzhlíží nejedna značka.

    Řada z nich proto i letos s napětím sleduje nejnovější odhady analytiků, které se prozatím zdají více než slibné. Například firma CACI dle The Fashion Network nazvala letošní Black Friday ve Spojeném království takzvaným Super Pay Day. Oproti loňskému roku totiž do očekávaného pátku dostane o 43 procent zákazníků více výplatu. Loni Černý pátek připadl na 26., letos na 29. listopadu.

    Kromě toho jsou ale rovněž čím dál populárnější platební metody BNPL (buy now pay later), založené na výhodných splátkách. To ovšem neznamená, že se obchodníci nemají čeho obávat. S každým rokem totiž narůstá rovněž kritika Black Friday, poukazující na jeho plýtvání. Dle odhadů CACI tak na 28 procent spotřebitelů věří, že blížící se „svátek“ pouze propaguje zbytečnou spotřebu.

    Black Friday neztrácí na atraktivitě. Prodeje možná předčí i loňský rok

    Analytici sledující dění ve Spojených státech amerických pak pro změnu popsali, že od letošního Black Friday neočekávají žádné zásadní změny. Například firma NRF, citovaná serverem NBC News, ovšem odhaduje, že souhrnné sváteční prodeje za listopad a prosinec dosáhnou oproti loňskému roku vzrůstu o 2,5 až 3,5 procenta. Vyšplhají se tak na hodnotu mezi 979 až 989 miliardy dolarů.

    Naopak zástupci National Retail Federation prohlásili, že o letošním Díkuvzdání očekávají rekordní prodeje. Dle jejich odhadů se totiž do kamenných i on-line obchodů chystá vydat na 183,4 milionu Američanů. Loni přitom stejnou aktivitu podniklo „pouze“ 182 milionů z nich. Rovněž společnost The Census Bureau pak popsala, že letošní prodeje jsou oproti uplynulému roku o 0,4 procenta vyšší.

    Zdroje: The Fashion Network, NBC News, Daily Press, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Značky s napětím očekávají Black Friday. Letošní ročník slibuje vysněné prodeje

    ― Reklama ―

    Konec týdne chystá dlouho očekávanou událost, tedy Black Friday. Značky proto s napětím sledují nejnovější odhady analytiků, popisující letošní potencionální prodeje. Dosavadní předpoklady pak působí více než slibně. Oproti loňskému roku bude mít více zákazníků ve Spojeném království po výplatě a prodeje v USA už nyní předhánějí ty loňské.

    Oblíbený „svátek“ Black Friday v posledních letech podstoupil značnou změnu. Konkurencí je mu totiž takzvané Cyber Monday, tedy pondělí po Díkuvzdání, definované on-line slevami. Původní den plný nákupního šílenství tak ztratil něco ze své urgence. Značky navíc čím dál častěji nabízí vysoké slevy po celý listopad. Přesto je Black Friday dnem, ke kterému vzhlíží nejedna značka.

    Řada z nich proto i letos s napětím sleduje nejnovější odhady analytiků, které se prozatím zdají více než slibné. Například firma CACI dle The Fashion Network nazvala letošní Black Friday ve Spojeném království takzvaným Super Pay Day. Oproti loňskému roku totiž do očekávaného pátku dostane o 43 procent zákazníků více výplatu. Loni Černý pátek připadl na 26., letos na 29. listopadu.

    Kromě toho jsou ale rovněž čím dál populárnější platební metody BNPL (buy now pay later), založené na výhodných splátkách. To ovšem neznamená, že se obchodníci nemají čeho obávat. S každým rokem totiž narůstá rovněž kritika Black Friday, poukazující na jeho plýtvání. Dle odhadů CACI tak na 28 procent spotřebitelů věří, že blížící se „svátek“ pouze propaguje zbytečnou spotřebu.

    Black Friday neztrácí na atraktivitě. Prodeje možná předčí i loňský rok

    Analytici sledující dění ve Spojených státech amerických pak pro změnu popsali, že od letošního Black Friday neočekávají žádné zásadní změny. Například firma NRF, citovaná serverem NBC News, ovšem odhaduje, že souhrnné sváteční prodeje za listopad a prosinec dosáhnou oproti loňskému roku vzrůstu o 2,5 až 3,5 procenta. Vyšplhají se tak na hodnotu mezi 979 až 989 miliardy dolarů.

    Naopak zástupci National Retail Federation prohlásili, že o letošním Díkuvzdání očekávají rekordní prodeje. Dle jejich odhadů se totiž do kamenných i on-line obchodů chystá vydat na 183,4 milionu Američanů. Loni přitom stejnou aktivitu podniklo „pouze“ 182 milionů z nich. Rovněž společnost The Census Bureau pak popsala, že letošní prodeje jsou oproti uplynulému roku o 0,4 procenta vyšší.

    Zdroje: The Fashion Network, NBC News, Daily Press, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―