Britský návrhář Kim Jones se pustil do své první spolupráce se značkou lihovin. Pro Hennessy totiž navrhl originální karafu, lahev koňaku i tenisky. Jejich luxusní design má připomínat samotný alkoholický nápoj i luxus, který k němu neodlučitelně patří.
Po lednovém oznámení spolupráce zveřejnila značka Hennessy X.O detaily své spolupráce s britským návrhářem Kim Jones. Už dříve prohlásila, že pro ni vytvoří karafu, lahev na koňak a módní doplněk. Dosud ovšem nebylo známé, o jaký přesně kousek se bude jednat. Umělecký ředitel pánských kolekcí Dior a kreativní ředitel dámské módy Fendi ale nyní odhalil návrh unikátních tenisek.
„Chtěl jsem, abyste měli pocit, že se díváte přímo do lahve. Je to sklenička koňaku v podobě bot,“ popsal je Jones. Inspirované jsou minulými návrhy basketbalových bot a vytvořené z lehké do hněda zabarvené kůže. Na podrážce mají vyryté podobizny révy vína společně s logem Hennessy X. O a Kim Jones. Iniciály KJ a emblém značky likérů pak najdete také na patě luxusních tenisek.
Kim Jones collaborates with Hennessy X.O on exclusive sneakers https://t.co/2BkHik9ltT
— FashionUnitedUK (@FashionUnitedUK) March 13, 2023
Zákazníci unikátní boty najdou zabalené v bavlněném pytlíku a krabici vyrobené z dubového dřeva. Balení má připomínat způsob, jakým se dříve převážely lahve luxusního koňaku. „Nejvíce důležité je pro mě vyprávění příběhu. Nehledě na to, co navrhuji nebo s kým spolupracuji,“ okomentoval dále svůj výtvor Jones. S jeho díly je spokojený také šéf společnosti Hennessy. „Jeho robustní kolekce rozhodně poznamená jak současnou, tak budoucí kulturu,“ prohlásil.
Karafa a lahev mají připomínat hedvábný papír i spolupráci lidstva s technologiemi
Britský návrhář se nechal historií značky inspirovat rovněž při tvorbě karafy na koňak vytvářený z různých druhů ovocných pálenek. Spolu s lahví ji vytvořil za pomocí speciální 3D technologie tisku. Jemné detaily pak nechal dodělat ruční výrobou. Upzornit tím chtěl na to, jak lidé a technologie mohou v budoucnosti spolupracovat na tvorbě originálních produktů. Designem pak chtěl Jones připomenout způsob, jakým se začátkem 20. století lahve Hennessy balily do hedvábného papíru, aby se nepoškodila jejich etiketa.
Foto: LVMH
Lahev na koňak tak působí, jako by měla „druhou kůži“. Speciální karafu značka likéru vyrobí jen v omezeném množství, nabídne jich asi jen 200 kusů. Společnost Hennessy pak už dříve spolupracovala se známými osobnostmi, například umělcem Cai Guo-Qiang nebo režisérem Ridley Scott. Současná kolaborace je ale první se světem haute couture. K této příležitosti proto Hennessy také zveřejnilo video nazvané The Fabric of Time na svých oficiálních webových stránkách.
Zdroj: Fashion United, Complex, LVMH, Hennessy Official, Twitter, Instagram