Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Ke konci roku patří i ohlédnutí se za tím, co nás v uplynulých měsících doprovázelo. Také firma Zalando proto vytvořila shrnutí nejvlivnějších trendů roku 2024. Na prvních příčkách nechyběla populární mob wife estetika či ikonické brat summer. Své místo si ale vybojoval rovněž TikTok fenomén „very demure“. Barvou roku se pak stala butter yellow.

    Hodnocení uplynulého roku patří mezi tradice, které se nevynechávají. A to ani v módním světě. Společnost Zalando proto připravila takzvaný Trend Rewind. Jedná se o analýzu nejvlivnějších trendů, založených na datech vygenerovaných její platformou. Na nejvyšších příčkách pomyslného žebříku se pak umístilo hned několik kandidátů. Své místo si vysloužila například takzvaná mob wife estetika.

    Sociální sítě pohltila už začátkem roku. Získala si je díky svému drzému stylu, napodobujícímu stereotypní představu manželek mafiánů. V perfektním looku nesměl chybět výrazný make-up, objemné vlasy, kožichy a oversized sluneční brýle. Trend pak potvrdil svou sílu ve chvíli, kdy se na scénu navrátil letos na podzim. Načechrané kožíšky zkrátka nejsou jen stylové, ale hlavně zahřejí.

    O nic méně oblíbeným se stal také fenomén brat summer. Způsobil tak zdánlivě nikdy nekončící obsesi rozmazanými linkami, bílými tílky a svítivě zelenou barvou. Stal se z něj navíc termín popisující mnohem více než jen módní volbu. Předehnal tak dokonce i módní šílenství obklopující letní olympijské hry. Také to se ale prodralo do popředí, a to i díky módním domům jako Dior či Louis Vuitton.

    Barvou roku je jednoznačně butter yellow. Slávu si vysloužil i „very demure“ trend

    V těsném závěsu symbiózy sportu a módy, takzvaných summer games, se umístil „very demure“ trend. Jedná se spíše o koncept než návod toho, co oblékat. Svým fanouškům diktuje, aby při všem, co dělají, zachovali jisté dekorum. Vždy by se měli chovat jako „pravé dámy“. Pokud jde o samotné outfity, měli by dosáhnout perfektní kombinace mezi odvahou a respektem.

    Na pátém místě se umístil trend v podobě oblíbené barvy. Butter yellow si módní scénu získala především díky své elegantní univerzálnosti. Na seznam top trendů se ovšem dostala řada dalších kousků nebo make-upu. Do historie se zapsal například cowboycore nebo grandpacore, ale také podpatky kittenheels, „barrel“ džíny, chunky šperky či oční stíny ve výrazně modrém odstínu.

    Zdroje: The Fashion Network, Zalando, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Zalando zhodnotilo trendy roku 2024. Na seznam Trend Rewind patří mob wife i brat summer

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ke konci roku patří i ohlédnutí se za tím, co nás v uplynulých měsících doprovázelo. Také firma Zalando proto vytvořila shrnutí nejvlivnějších trendů roku 2024. Na prvních příčkách nechyběla populární mob wife estetika či ikonické brat summer. Své místo si ale vybojoval rovněž TikTok fenomén „very demure“. Barvou roku se pak stala butter yellow.

    - Reklama -

    Hodnocení uplynulého roku patří mezi tradice, které se nevynechávají. A to ani v módním světě. Společnost Zalando proto připravila takzvaný Trend Rewind. Jedná se o analýzu nejvlivnějších trendů, založených na datech vygenerovaných její platformou. Na nejvyšších příčkách pomyslného žebříku se pak umístilo hned několik kandidátů. Své místo si vysloužila například takzvaná mob wife estetika.

    Sociální sítě pohltila už začátkem roku. Získala si je díky svému drzému stylu, napodobujícímu stereotypní představu manželek mafiánů. V perfektním looku nesměl chybět výrazný make-up, objemné vlasy, kožichy a oversized sluneční brýle. Trend pak potvrdil svou sílu ve chvíli, kdy se na scénu navrátil letos na podzim. Načechrané kožíšky zkrátka nejsou jen stylové, ale hlavně zahřejí.

    O nic méně oblíbeným se stal také fenomén brat summer. Způsobil tak zdánlivě nikdy nekončící obsesi rozmazanými linkami, bílými tílky a svítivě zelenou barvou. Stal se z něj navíc termín popisující mnohem více než jen módní volbu. Předehnal tak dokonce i módní šílenství obklopující letní olympijské hry. Také to se ale prodralo do popředí, a to i díky módním domům jako Dior či Louis Vuitton.

    - Reklama -

    Barvou roku je jednoznačně butter yellow. Slávu si vysloužil i „very demure“ trend

    V těsném závěsu symbiózy sportu a módy, takzvaných summer games, se umístil „very demure“ trend. Jedná se spíše o koncept než návod toho, co oblékat. Svým fanouškům diktuje, aby při všem, co dělají, zachovali jisté dekorum. Vždy by se měli chovat jako „pravé dámy“. Pokud jde o samotné outfity, měli by dosáhnout perfektní kombinace mezi odvahou a respektem.

    Na pátém místě se umístil trend v podobě oblíbené barvy. Butter yellow si módní scénu získala především díky své elegantní univerzálnosti. Na seznam top trendů se ovšem dostala řada dalších kousků nebo make-upu. Do historie se zapsal například cowboycore nebo grandpacore, ale také podpatky kittenheels, „barrel“ džíny, chunky šperky či oční stíny ve výrazně modrém odstínu.

    Zdroje: The Fashion Network, Zalando, YouTube

    ― Reklama ―

    Navzdory těžkému tématu zahřeje u srdce. Film Sorry, Baby dorazil do kin

    V českých kinech je konečně k vidění očekávaná černá komedie s prvky dramatu Sorry, Baby. Talentovaná Eva Victor v ní debutuje jako scenáristka, režisérka, ale také hlavní herečka. Snímek je protkán poklidnou melancholií, která bravurně nachází humor i něhu v překonávání těžkého traumatu. A nebojte, kočka z plakátu neumře!

    Nazí jen na první pohled. Transparentní modely míří z mola rovnou do ulic

    Transparentní oblečení letos kraluje nejen letním večírkům. Jeho hvězda by měla zářit i během rychle se blížícího podzimu a zimy. Průsvitná látka totiž dávno není jen výstřelkem přehlídkových mol, pomalu se integruje také do běžných životů. A to nejspíše proto, že každodenním outfitům dodává lehkost, smyslnost a hravý kontrast.

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Sluncem prosycený make-up? Beauty scénu ovládá Toasty Glam

    Letošní léto nabídlo ještě jeden poslední make-up trend. Kosmetickým taštičkám vévodí v srpnu takzvaný Toasty Glam. Jedná se o look plný hlubokých tónů, zbarvujících do odstínů bronzové a cihlové nejen tváře, ale také oční...

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Postavte most mezi létem a podzimem. Základy položí přechodové kousky

    I když tomu uplynulé horké letní dny nenapovídají, podzim se blíží mílovými kroky. Spolu s ním přichází otázka toho, jak se vypořádat se zapeklitým proměnlivým počasím, spojujícím poslední teplé paprsky a první náznaky sychravého období. Přechod mezi létem a podzimem vám pomohou přemostit chytré kousky, které unosíte téměř po celý rok.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―