Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Album The Life of a Showgirl, vydané letos v září, je už dvanáctou studiovou deskou Taylor Swift. Obsahuje proto 12 skladeb, mezi nimiž vynikají „Cancelled!“, „The Fate of Ophelia“ a „Ruin the Friendship“. Na nejnovějším albu se mísí pop s nádechem vintage glamour a hudebním dramatem typickým pro velká jeviště, přesně v duchu názvu alba.

    Zdroj: Taylor Swift

    Recenze na novinku jsou rozpolcené a opakuje se v nich trochu zlomyslná otázka, jestli šťastné životní období, ve kterém se zrovna americká zpěvačka nachází, není vlastně její tvorbě na škodu. Zdá se totiž, že emoce sdílené s posluchači prostřednictvím písní tentokrát nejsou tak dechberoucí. O to velkolepější je ovšem styling, jenž nové album provází.

    Na scéně je nová role. Taylor Swift představuje showgirl 21. století

    Na rozdíl od zdrženlivější hudební složky působí vizuální stránka alba sebevědomě a má jasnou a údernou vizi. Taylor Swift v ní zhmotňuje archetyp showgirl, který převádí do současného módního jazyka. Oslnivé korzety od ikonického Boba Mackie, krystalové minišaty značky Area nebo elegantní černé siluety Davida Koma jí v tom zásadně pomáhají.

    Zdroj: Taylor Swift

    Na koho Taylor navazuje? Tentokrát na Cher, Dianu Ross nebo Tinu Turner

    Abychom pochopili, co přesně o sobě chce Taylor Swift říct, je potřeba vědět, kdo je už zmíněný Bob Mackie, jehož outfit zdobí titul alba. Kostýmní návrhář za svou kariéru od poloviny 20. století oblékal hvězdy, jako je Cher, Diana Ross nebo Tina Turner, tedy největší divy showbyznysu. Má na svědomí okázalé showgirl outfity s obrovskými čelenkami, perlami a krystaly.

    Přesně takový kostým nyní využila Taylor ke stvrzení své nové image. Konkrétně jde o archivní kousek původně vytvořený pro legendární revue Jubilee! v Las Vegas. Krystaly zdobený set z jemné francouzské drátěné konstrukce vytváří nahý efekt a působí luxusně i provokativně. Mackie mimochodem ocenil, že Taylor má správnou výšku, jež jí umožňuje být opravdovou showgirl.

    Pracovitá a cílevědomá. Taylor Swift přijímá vlastnosti showgirls

    Zatímco dříve Taylor Swift vystupovala jako introspektivní písničkářka a „holka od vedle“ s kytarou, nyní prostřednictvím kostýmů dává najevo, že na jevišti chce navázat na jména, jež definovala historii showbyznysu. Pod slovem showgirl si představíme třpyt, peří, vysoké podpatky a dokonalou choreografii. Ve skutečnosti jde o mnohem víc a Taylor proto pracuje s odkazem na showgirls velmi promyšleně.

    Showgirls totiž byly vždy víc než jen dekorací zábavních podniků. Podle vyjádření britské teoretičky umění Alison J. Carr pro server Guardian každá showgirl už od 19. století odrážela potěšení i úzkosti své doby a pokaždé znovu definovala, co znamená být ženou na scéně. Zároveň šlo o cílevědomé a extrémně pracovité ženy, což jsou vlastnosti, jež Taylor bezesporu má, a se kterými ve veřejném prostoru ráda pracuje.

    Taylor je stále holka odvedle. Jen se nyní schovává pod třpytkami

    Další vrstvou zpěvaččina sdělení je, že kostým showgirl představuje maximálně přiznanou okázalou stylizaci. Něco, co se po podařeném vystoupení sundá a z hvězdné umělkyně se znovu stane zase jen obyčejná holka. Podle odborníků tak nová role showgirl Taylor Swift umožňuje propojit image miliardářky a světové superhvězdy s původní holkou od vedle, na které postavila svou popularitu. „Opírá se o myšlenku, že její veřejný obraz je pozlacená fantazie,“ vysvětluje pro Guardian hudební teoretik Drew Nobile z Oregonské univerzity.  

    Světlo, lesk a drahokamy. Vše umně zdůrazňuje roli globální hvězdy

    Vedle Mackieho se na vizuální podobě The Life of a Showgirl podílela řada současných návrhářů, kteří na tradici showgirl navazují moderním jazykem. Značka The Blonds, proslulá extravagantními body s drahokamy a motivy plamenů, dodala energii revue z Las Vegas. Newyorská Area obohatila vizuál o krystalové šaty z couture řady, zatímco designérka Kelsey Randall vytvořila pro Swift šaty na míru z kovové síťoviny.

    Společným jmenovatelem všech spoluprací je hra se světlem a leskem a také odkazy na to, co nyní znamená být silnou ženou na pódiu. Umožňují Taylor Swift ztvárnit další roli v její kariéře, roli spokojené a cílevědomé ženy, která si naplno uvědomuje a užívá své postavení. Zároveň chce ale svým fanouškům vzkázat, že navzdory nepopiratelnému globálnímu úspěchu stále zůstává pouhou obyčejnou holkou.

    Zdroje: Vanity Fair, People,  Guardian, Los Angeles Times, Dazed Digital, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Album The Life of a Showgirl, vydané letos v září, je už dvanáctou studiovou deskou Taylor Swift. Obsahuje proto 12 skladeb, mezi nimiž vynikají „Cancelled!“, „The Fate of Ophelia“ a „Ruin the Friendship“. Na nejnovějším albu se mísí pop s nádechem vintage glamour a hudebním dramatem typickým pro velká jeviště, přesně v duchu názvu alba.

    Zdroj: Taylor Swift

    Recenze na novinku jsou rozpolcené a opakuje se v nich trochu zlomyslná otázka, jestli šťastné životní období, ve kterém se zrovna americká zpěvačka nachází, není vlastně její tvorbě na škodu. Zdá se totiž, že emoce sdílené s posluchači prostřednictvím písní tentokrát nejsou tak dechberoucí. O to velkolepější je ovšem styling, jenž nové album provází.

    Na scéně je nová role. Taylor Swift představuje showgirl 21. století

    Na rozdíl od zdrženlivější hudební složky působí vizuální stránka alba sebevědomě a má jasnou a údernou vizi. Taylor Swift v ní zhmotňuje archetyp showgirl, který převádí do současného módního jazyka. Oslnivé korzety od ikonického Boba Mackie, krystalové minišaty značky Area nebo elegantní černé siluety Davida Koma jí v tom zásadně pomáhají.

    Zdroj: Taylor Swift

    Na koho Taylor navazuje? Tentokrát na Cher, Dianu Ross nebo Tinu Turner

    Abychom pochopili, co přesně o sobě chce Taylor Swift říct, je potřeba vědět, kdo je už zmíněný Bob Mackie, jehož outfit zdobí titul alba. Kostýmní návrhář za svou kariéru od poloviny 20. století oblékal hvězdy, jako je Cher, Diana Ross nebo Tina Turner, tedy největší divy showbyznysu. Má na svědomí okázalé showgirl outfity s obrovskými čelenkami, perlami a krystaly.

    Přesně takový kostým nyní využila Taylor ke stvrzení své nové image. Konkrétně jde o archivní kousek původně vytvořený pro legendární revue Jubilee! v Las Vegas. Krystaly zdobený set z jemné francouzské drátěné konstrukce vytváří nahý efekt a působí luxusně i provokativně. Mackie mimochodem ocenil, že Taylor má správnou výšku, jež jí umožňuje být opravdovou showgirl.

    Pracovitá a cílevědomá. Taylor Swift přijímá vlastnosti showgirls

    Zatímco dříve Taylor Swift vystupovala jako introspektivní písničkářka a „holka od vedle“ s kytarou, nyní prostřednictvím kostýmů dává najevo, že na jevišti chce navázat na jména, jež definovala historii showbyznysu. Pod slovem showgirl si představíme třpyt, peří, vysoké podpatky a dokonalou choreografii. Ve skutečnosti jde o mnohem víc a Taylor proto pracuje s odkazem na showgirls velmi promyšleně.

    Showgirls totiž byly vždy víc než jen dekorací zábavních podniků. Podle vyjádření britské teoretičky umění Alison J. Carr pro server Guardian každá showgirl už od 19. století odrážela potěšení i úzkosti své doby a pokaždé znovu definovala, co znamená být ženou na scéně. Zároveň šlo o cílevědomé a extrémně pracovité ženy, což jsou vlastnosti, jež Taylor bezesporu má, a se kterými ve veřejném prostoru ráda pracuje.

    Taylor je stále holka odvedle. Jen se nyní schovává pod třpytkami

    Další vrstvou zpěvaččina sdělení je, že kostým showgirl představuje maximálně přiznanou okázalou stylizaci. Něco, co se po podařeném vystoupení sundá a z hvězdné umělkyně se znovu stane zase jen obyčejná holka. Podle odborníků tak nová role showgirl Taylor Swift umožňuje propojit image miliardářky a světové superhvězdy s původní holkou od vedle, na které postavila svou popularitu. „Opírá se o myšlenku, že její veřejný obraz je pozlacená fantazie,“ vysvětluje pro Guardian hudební teoretik Drew Nobile z Oregonské univerzity.  

    Světlo, lesk a drahokamy. Vše umně zdůrazňuje roli globální hvězdy

    Vedle Mackieho se na vizuální podobě The Life of a Showgirl podílela řada současných návrhářů, kteří na tradici showgirl navazují moderním jazykem. Značka The Blonds, proslulá extravagantními body s drahokamy a motivy plamenů, dodala energii revue z Las Vegas. Newyorská Area obohatila vizuál o krystalové šaty z couture řady, zatímco designérka Kelsey Randall vytvořila pro Swift šaty na míru z kovové síťoviny.

    Společným jmenovatelem všech spoluprací je hra se světlem a leskem a také odkazy na to, co nyní znamená být silnou ženou na pódiu. Umožňují Taylor Swift ztvárnit další roli v její kariéře, roli spokojené a cílevědomé ženy, která si naplno uvědomuje a užívá své postavení. Zároveň chce ale svým fanouškům vzkázat, že navzdory nepopiratelnému globálnímu úspěchu stále zůstává pouhou obyčejnou holkou.

    Zdroje: Vanity Fair, People,  Guardian, Los Angeles Times, Dazed Digital, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―