Více

    ― Reklama ―

    Známým módním značkám se v uplynulých měsících vyplatilo rozhodnutí obléci do svých kousků zpěvačky Taylor Swift a Beyoncé. Následná hodnota mediálního dopadu jim totiž přinesla miliony dolarů. Podobný efekt měly také spolupráce s panenkou Barbie.

    Uplynulému létu vévodí tři ženy. Nejen, že si svými počiny získaly pozornost téměř celého světa, dařilo se jim také posilovat postavení žen ve společnosti. Kromě toho ale Taylor Swift, Beyoncé a Barbie rozhýbaly dlouhodobě nestabilní ekonomiku. Například turné Beyoncé se těšilo takovému úspěchu, že byla zpěvačka obviněna z navýšení inflace ve Stockholmu. Koncerty Taylor Swift v Los Angeles zase mají městu přinést na 320 milionů dolarů.

    Úspěch ale známé zpěvačky přinesly také luxusním módním značkám. Těm se proto vyplatilo, že se rozhodly je na jejich koncertech obléci do svých návrhů. Pozitivní dopad takového rozhodnutí pak společnosti měří v takzvané hodnotě mediálního dopadu (MIV). Jedná se o kalkulaci dopadu relevantních mediálních umístění jak na sociálních sítích nebo webech, tak v tisku. Turné Taylor Swift Eras například vygenerovalo v MIV na 97,5 milionu dolarů.

    Turné zpěvačky Beyoncé Renaissance zase vytvořilo MIV v hodnotě 187 milionů dolarů. Mezi luxusní značky, které z vystoupení Beyoncé těžily pak patří Alexander McQueen, Tiffany & Co., Balmain nebo Valentino. Z kostýmů Taylor Swift pak zisk získaly známé módní společnosti jako Roberto Cavalli, Zuhair Murad nebo Versace. Informovala o tom datová firma Launchmetrics.

    Za úspěch Barbie mohou firmy vděčit především režisérce Gretě Gerwig

    „Turné představují perfektní příležitost pro značky toužící zachytit pozornost milionů zákazníků. Upevňují jejich image v srdcích nejen oddaných fanoušků, ale i širší veřejnosti,“ vysvětlili zástupci společnosti Launchmetrics. Z podobného úspěchu se pak těšily také firmy, které zahájily spolupráci s panenkou Barbie. Jejímu filmu se totiž prozatím podařilo v kinech po celém světě vydělat více než miliardu dolarů.

    Zároveň se jedná o první snímek režírovaný ženou, který takového historického milníku dosáhl. Zásluhy má tedy spíše režisérka Greta Gerwig než samotná panenka Barbie. Z jejího motivu pak ovšem těžily módní nebo beauty společnosti jako Zara, NYX, Boohoo, Crocs, Gap nebo Aldo. Vydaly totiž kolekce, které fanouškům Barbie umožnily ponořit se ještě hlouběji do jejího světa.

    Zdroje: WWD, CNN, GPB, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Letošní léto patří třem ženám. Beyoncé, Taylor Swift a Barbie přinesly luxusním značkám miliony dolarů

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Známým módním značkám se v uplynulých měsících vyplatilo rozhodnutí obléci do svých kousků zpěvačky Taylor Swift a Beyoncé. Následná hodnota mediálního dopadu jim totiž přinesla miliony dolarů. Podobný efekt měly také spolupráce s panenkou Barbie.

    - Reklama -

    Uplynulému létu vévodí tři ženy. Nejen, že si svými počiny získaly pozornost téměř celého světa, dařilo se jim také posilovat postavení žen ve společnosti. Kromě toho ale Taylor Swift, Beyoncé a Barbie rozhýbaly dlouhodobě nestabilní ekonomiku. Například turné Beyoncé se těšilo takovému úspěchu, že byla zpěvačka obviněna z navýšení inflace ve Stockholmu. Koncerty Taylor Swift v Los Angeles zase mají městu přinést na 320 milionů dolarů.

    Úspěch ale známé zpěvačky přinesly také luxusním módním značkám. Těm se proto vyplatilo, že se rozhodly je na jejich koncertech obléci do svých návrhů. Pozitivní dopad takového rozhodnutí pak společnosti měří v takzvané hodnotě mediálního dopadu (MIV). Jedná se o kalkulaci dopadu relevantních mediálních umístění jak na sociálních sítích nebo webech, tak v tisku. Turné Taylor Swift Eras například vygenerovalo v MIV na 97,5 milionu dolarů.

    Turné zpěvačky Beyoncé Renaissance zase vytvořilo MIV v hodnotě 187 milionů dolarů. Mezi luxusní značky, které z vystoupení Beyoncé těžily pak patří Alexander McQueen, Tiffany & Co., Balmain nebo Valentino. Z kostýmů Taylor Swift pak zisk získaly známé módní společnosti jako Roberto Cavalli, Zuhair Murad nebo Versace. Informovala o tom datová firma Launchmetrics.

    - Reklama -

    Za úspěch Barbie mohou firmy vděčit především režisérce Gretě Gerwig

    „Turné představují perfektní příležitost pro značky toužící zachytit pozornost milionů zákazníků. Upevňují jejich image v srdcích nejen oddaných fanoušků, ale i širší veřejnosti,“ vysvětlili zástupci společnosti Launchmetrics. Z podobného úspěchu se pak těšily také firmy, které zahájily spolupráci s panenkou Barbie. Jejímu filmu se totiž prozatím podařilo v kinech po celém světě vydělat více než miliardu dolarů.

    Zároveň se jedná o první snímek režírovaný ženou, který takového historického milníku dosáhl. Zásluhy má tedy spíše režisérka Greta Gerwig než samotná panenka Barbie. Z jejího motivu pak ovšem těžily módní nebo beauty společnosti jako Zara, NYX, Boohoo, Crocs, Gap nebo Aldo. Vydaly totiž kolekce, které fanouškům Barbie umožnily ponořit se ještě hlouběji do jejího světa.

    Zdroje: WWD, CNN, GPB, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Pánové, létu vévodí pyžamo. Pohodlí konečně dostává nový rozměr

    Italské slunce, městské ulice i plážové promenády mají letos jedno společné. Pyžamo. Ne, nejedná se o omyl při ranním venčení psa, ale o jeden z nejvýraznějších trendů letošního Milánského týdne módy. Dolce & Gabbana ve své pánské kolekci pro jaro a léto 2026 udělala z noční uniformy hlavní denní look. Kdo by si kdy pomyslel, že klasický proužkovaný set do postele se stane symbolem moderního stylu?

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad "butter yellow" a "cherry red" tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Jacquemus sebral módě opulenci. Navrátil se k venkovským kořenům

    Pařížský týden pánské módy zakončila přehlídka z dílny Jacquemus. Návrhář odhalil svou kolekci pro jaro a léto příštího roku v ohromujících prostorách L'Orangerie ve Versailles. S řadou Le Paysan tentokrát oslavil své venkovské kořeny, jimž vzdal hold lehkými střihy, přírodními materiály a nenucenými siluetami, odkazujícími na jeho domov.

    Bon voyage. Se správnou skin care zvládnete hory i dovolenou pod širákem

    Skin care má ve známém prostředí většinou jasný řád. Když ale přijde na cestování na lehko, i ta nejlépe promyšlená rutina musí projít jistou redukcí. Být připraven neznamená sbalit celou koupelnovou poličku, ale chytře sestavit funkční, avšak minimalistický arsenál. Nezabere celý batoh, ale přesto pleti efektivně dopřeje vše, co jí náleží.

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―