Více
    Redakce

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Zatímco ulice potvrzovaly pověst Tokia jako líhně street stylu, na molech se nejvíce mluvilo o třech jménech. Značka Hyke se odvrátila od gorpcore a vydala se k moři, společnost Fetico pod vedením Emi Funayama nabídla odvážnou vizi ženské smyslnosti a módní dům Viviano překvapil černobílým obratem k haute couture detailu. Každá z kolekcí rezonovala jinak, dohromady ovšem vytvářely obraz týdne, který působí sebevědomě, současně a nečekaně dospěle.

    Viviano šokuje. Značka představila kolekci, kterou nikdo nečekal

    Návrhy Viviano, opředené zálibou v barvách a objemech, překvapily umírněností. Místo duhy přišla černobílá disciplína. Na mole kráčeli modelové v průhledných materiálech, sakách, vysokých límcích a závojích. Prošívané tvídové svršky a výšivky připomněly řemeslnou pečlivost haute couture z poloviny 20. století. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknout konstrukci a krejčovské detaily. Bylo zřejmé, že střihy nepochází z evropských kultur, ale přesto kolekce působila jako zralé zamyšlení nad tím, co z módy zůstává, když odpadnou přebytečné efekty.

    Zdroj: Viviano Studio

    Hyke přenesl fashion week k moři. Nabídl námořnickou estetiku v japonském podání

    Brand Hyke, známý například dlouholetou spoluprací s The North Face, se tentokrát vzdálil od hor a přenesl inspiraci k oceánu. Námořní symboly, pruhy a kotvy doplnily materiály s „dry feel“ efektem, oxfordské směsi či vzdušný mohér. Záměrem nebyla stylová kulisa, ale funkční odpověď na horké japonské léto. Transparentnost a rafinované střihy působily poměrně tradičně, přesto však zůstaly dokonale věrné asijské estetice. Barevná paleta se pak od temně černé přes klasickou námořnickou a khaki posouvala až k svítivě bílé.

    Fetico tradičně otevírá intimní téma. V tom nejlepším slova smyslu

    Společnost Fetico naopak vyzvala k intimnímu dialogu. Kolekce s názvem The Depth of Her čerpala inspiraci z fotografií Iriny Ionesco a umění Rebeccy Horne. Korzety zakomponované v šatech, body s výřezy i krajkové detaily skládaly obraz ženské smyslnosti, jenž není prvoplánový, ale vrstevnatý. Návrhářka Emi Funayama propojila erotiku a eleganci tak, že výsledkem nebyla stylizace do kostýmu, ale autentická výpověď japonského stylu. Módní dům Fetico tím potvrdil pozici značky, která zkoumá velmi intimní oděv v moderním kontextu.

    Zdroj: Rakuten Fashion Week

    Tokyo Fashion Week SS26 se tentokrát prezentoval jako komornější, ale silnější než kdy dřív. Dámské kolekce dominovaly a část pánských značek se držela mimo oficiální program, přesto energie ulic nepolevila. Rekordní teploty nezastavily kreativitu, naopak posílily vrstvení a experimenty s materiály. Tokijský týden módy tím ukázal, že umí slavit 20. výročí od svého založení s lehkostí i vážností, a že nabízí módu, která je odpovědí na současnost.

    Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Rakuten

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    - Reklama -

    Zatímco ulice potvrzovaly pověst Tokia jako líhně street stylu, na molech se nejvíce mluvilo o třech jménech. Značka Hyke se odvrátila od gorpcore a vydala se k moři, společnost Fetico pod vedením Emi Funayama nabídla odvážnou vizi ženské smyslnosti a módní dům Viviano překvapil černobílým obratem k haute couture detailu. Každá z kolekcí rezonovala jinak, dohromady ovšem vytvářely obraz týdne, který působí sebevědomě, současně a nečekaně dospěle.

    Viviano šokuje. Značka představila kolekci, kterou nikdo nečekal

    Návrhy Viviano, opředené zálibou v barvách a objemech, překvapily umírněností. Místo duhy přišla černobílá disciplína. Na mole kráčeli modelové v průhledných materiálech, sakách, vysokých límcích a závojích. Prošívané tvídové svršky a výšivky připomněly řemeslnou pečlivost haute couture z poloviny 20. století. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknout konstrukci a krejčovské detaily. Bylo zřejmé, že střihy nepochází z evropských kultur, ale přesto kolekce působila jako zralé zamyšlení nad tím, co z módy zůstává, když odpadnou přebytečné efekty.

    Zdroj: Viviano Studio

    - Reklama -

    Hyke přenesl fashion week k moři. Nabídl námořnickou estetiku v japonském podání

    Brand Hyke, známý například dlouholetou spoluprací s The North Face, se tentokrát vzdálil od hor a přenesl inspiraci k oceánu. Námořní symboly, pruhy a kotvy doplnily materiály s „dry feel“ efektem, oxfordské směsi či vzdušný mohér. Záměrem nebyla stylová kulisa, ale funkční odpověď na horké japonské léto. Transparentnost a rafinované střihy působily poměrně tradičně, přesto však zůstaly dokonale věrné asijské estetice. Barevná paleta se pak od temně černé přes klasickou námořnickou a khaki posouvala až k svítivě bílé.

    Fetico tradičně otevírá intimní téma. V tom nejlepším slova smyslu

    Společnost Fetico naopak vyzvala k intimnímu dialogu. Kolekce s názvem The Depth of Her čerpala inspiraci z fotografií Iriny Ionesco a umění Rebeccy Horne. Korzety zakomponované v šatech, body s výřezy i krajkové detaily skládaly obraz ženské smyslnosti, jenž není prvoplánový, ale vrstevnatý. Návrhářka Emi Funayama propojila erotiku a eleganci tak, že výsledkem nebyla stylizace do kostýmu, ale autentická výpověď japonského stylu. Módní dům Fetico tím potvrdil pozici značky, která zkoumá velmi intimní oděv v moderním kontextu.

    Zdroj: Rakuten Fashion Week

    Tokyo Fashion Week SS26 se tentokrát prezentoval jako komornější, ale silnější než kdy dřív. Dámské kolekce dominovaly a část pánských značek se držela mimo oficiální program, přesto energie ulic nepolevila. Rekordní teploty nezastavily kreativitu, naopak posílily vrstvení a experimenty s materiály. Tokijský týden módy tím ukázal, že umí slavit 20. výročí od svého založení s lehkostí i vážností, a že nabízí módu, která je odpovědí na současnost.

    Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram

    ― Reklama ―

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Když se taška změní v bagetu. Baguette kabelky definují aktuální trendy

    Tašky, které dříve stavěly na pevné konstrukci a objemu, se najednou natahují do delší a nižší linie. Baguette kabelky se stávají symbolem, jenž nezatěžuje, ale působí přirozeně a svižně. Minimalistické pojetí otevírá nové možnosti stylingu a zároveň dodává ikonickým modelům čerstvou energii. Připomíná nám, že krása tkví v detailu, a že i jednoduchá kabelka může mít proporce hodné složité architektury.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Jonathan Anderson má první múzu. Dior zastoupí Mikey Madison

    Stále ještě čerstvý kreativní ředitel Dior, Jonathan Anderson, odhalil svou první múzu. Do pozice ambasadorky francouzského módního domu jmenoval úspěšnou herečku Mikey Madison. Návrhář přitom ještě ani nepředstavil svou první dámskou kolekci. Světu ji nabídne na Pařížském týdnu módy dne 1. října. Již nyní však můžeme odhadovat jeho vizi.

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    Jaro 2026 patří ikonické barvě Klein Blue. Vrací se do módy i designu

    Sytě modrá barva s názvem International Klein Blue je zpět na scéně. Zatímco letos jsme ji mohli vídat především v interiérovém designu, příští rok zazáří opět i v módě. Potvrdil to letošní Kodaňský fashion week. Jaká je historie barvy a proč je považována za tak výjimečnou?

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Něco tomu chybí? Nekompletní outfit zachráníte díky snadným trikům

    Některé dny outfit prostě sedne. V jiné se ale na sebe díváte do zrcadla a marně se snažíte přijít na to, co vaší siluetě chybí. Podle učebnice je všechno správně. Ladí barvy, make-up vypadá čistě a oblečení obepíná správná místa, vám ale v odrazu stejně něco nesedí. Možná vám pomůže jeden ze tří základních tipů, díky kterým tento problém okamžitě zmizí.

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Post Malone debutoval v Paříži. Odhalil první show značky Austin Post

    Známý zpěvák Post Malone předběhl zbytek módního světa. Měsíc před tím, než do Paříže dorazil očekávaný týden módy, odhalil ve francouzské metropoli debutovou show své značky Austin Post. Kolekce sklidila úspěch především díky návrhům kopírujících jeho styl, tedy westernovým a kovbojským lookům, ale s dávkou moderního stylu.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―