Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.
Zatímco ulice potvrzovaly pověst Tokia jako líhně street stylu, na molech se nejvíce mluvilo o třech jménech. Značka Hyke se odvrátila od gorpcore a vydala se k moři, společnost Fetico pod vedením Emi Funayama nabídla odvážnou vizi ženské smyslnosti a módní dům Viviano překvapil černobílým obratem k haute couture detailu. Každá z kolekcí rezonovala jinak, dohromady ovšem vytvářely obraz týdne, který působí sebevědomě, současně a nečekaně dospěle.
Viviano šokuje. Značka představila kolekci, kterou nikdo nečekal
Návrhy Viviano, opředené zálibou v barvách a objemech, překvapily umírněností. Místo duhy přišla černobílá disciplína. Na mole kráčeli modelové v průhledných materiálech, sakách, vysokých límcích a závojích. Prošívané tvídové svršky a výšivky připomněly řemeslnou pečlivost haute couture z poloviny 20. století. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknout konstrukci a krejčovské detaily. Bylo zřejmé, že střihy nepochází z evropských kultur, ale přesto kolekce působila jako zralé zamyšlení nad tím, co z módy zůstává, když odpadnou přebytečné efekty.




Zdroj: Viviano Studio
Hyke přenesl fashion week k moři. Nabídl námořnickou estetiku v japonském podání
Brand Hyke, známý například dlouholetou spoluprací s The North Face, se tentokrát vzdálil od hor a přenesl inspiraci k oceánu. Námořní symboly, pruhy a kotvy doplnily materiály s „dry feel“ efektem, oxfordské směsi či vzdušný mohér. Záměrem nebyla stylová kulisa, ale funkční odpověď na horké japonské léto. Transparentnost a rafinované střihy působily poměrně tradičně, přesto však zůstaly dokonale věrné asijské estetice. Barevná paleta se pak od temně černé přes klasickou námořnickou a khaki posouvala až k svítivě bílé.
Fetico tradičně otevírá intimní téma. V tom nejlepším slova smyslu
Společnost Fetico naopak vyzvala k intimnímu dialogu. Kolekce s názvem The Depth of Her čerpala inspiraci z fotografií Iriny Ionesco a umění Rebeccy Horne. Korzety zakomponované v šatech, body s výřezy i krajkové detaily skládaly obraz ženské smyslnosti, jenž není prvoplánový, ale vrstevnatý. Návrhářka Emi Funayama propojila erotiku a eleganci tak, že výsledkem nebyla stylizace do kostýmu, ale autentická výpověď japonského stylu. Módní dům Fetico tím potvrdil pozici značky, která zkoumá velmi intimní oděv v moderním kontextu.




Zdroj: Rakuten Fashion Week
Tokyo Fashion Week SS26 se tentokrát prezentoval jako komornější, ale silnější než kdy dřív. Dámské kolekce dominovaly a část pánských značek se držela mimo oficiální program, přesto energie ulic nepolevila. Rekordní teploty nezastavily kreativitu, naopak posílily vrstvení a experimenty s materiály. Tokijský týden módy tím ukázal, že umí slavit 20. výročí od svého založení s lehkostí i vážností, a že nabízí módu, která je odpovědí na současnost.
Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram