More

    Italská značka šperků Pomellato chce ženám nabídnout víc než jen řadu luxusních šperků. Hodlá jim darovat také sesterství a pocit, že nejsou ve světě samy. Už pošesté proto vydá speciální video na Mezinárodní den žen. Varuje v něm před ohrožením svobody a trvající nerovností žen.

    Od roku 2017 podporuje italská značka šperků Pomellato emancipaci žen, inkluzi a rovnost. Každý rok proto při příležitosti Mezinárodního dne žen, připadajícího na 8. březen, vydá speciální video. Známé herečky, aktivistky nebo sportovkyně se v nich ženám snaží předat pozitivní vzkaz vytvářející pocit sounáležitosti a sesterství. Letos se společnost rozhodla zaměřit na téma svobody. Podle ní totiž čelí hrozbě, která navíc nerovnoměrně ovlivňuje hlavně ženy.

    Už pošesté se pak ve videu objeví feministka a herečka Jane Fonda. Po jejím boku letos stane také producentka a herečka Joey King, italská volejbalistka a aktivistka za LGBTQI+ práva Paola Egonu nebo íránská horolezkyně Nasim Eshqi. „Statistiky bohužel nadále ukazují, že jedna ze tří žen se stane obětí sexuálního, genderového nebo ekonomického násilí. Nevidíme ani pokles zavražděných žen,“ vysvětlila trvající důležitost feministických témat šéfka Pomellato Sabina Belli.

    Letošní video pak italská značka zveřejní až na samotný Mezinárodní den žen. Herečka Jane Fonda v něm má však upozorňovat, že „často bereme svobodu jako samozřejmost“. Skutečnost je ovšem podle nejnovější kampaně jiná. „Jsme potlačovány, redukovány, umlčovány a zabíjeny v zemích, kde ženy nemají žádný hlas,“ popsala Belli. Dodala rovněž, že omezení svobody má i více abstraktní význam. Ženy jsou podle ní uvězněné v pomyslném vězení sociálních sítí a s nimi spojeného tlaku.

    Ne všechny ženy měly štěstí jako já, zdůvodnila založení kampaně šéfka Pomellato

    Italská značka pak vydává videa také k přiležitosti Pride na podporu LGBTQI+ komunity, nebo Mezinárodního dne za odstranění násilí na ženách připadajícího na 25. listopad. Minulý rok se Pomellato snažilo upozornit například také na dopady světové pandemie koronaviru. Ženy totiž ovlivnila o dost více než muže. Například kvůli tomu, že častěji pracují ve službách a pohostinství. V loňském videu rovněž Fonda vyzdvihla důležitost toho, zůstat „věrná sama sobě a poslouchat své pravé já“.

    „Být perfektní je navíc trochu nudné, nemyslíte?“ položila dále divákům provokativní otázku. Video na počest Mezinárodního dne žen pak loni spoluvytvořila také herečka a producentka Rebel Wilson nebo zpěvačka a první transgender žena se Zlatým glóbem Michaela Jaé Rodriguez. Platformu se Belli rozhodla založit, když si uvědomila, kolik žen nemělo takové štěstí jako ona. Sama totiž dle svých slov vyrůstala v rodinném prostředí, které emancipaci žen velmi podporovalo.

    Zdroj: WWD, The Jewellery Editor, Something About Rocks, Instagram, YouTube

    Svoboda není samozřejmost, hlásí Pomellato v nové kampani na počest Mezinárodního dne žen

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.

    Nová kolekce Dior komentuje postavení ženy ve společnosti. Využívá symboly čarodějnictví i archivní návrhy

    Maria Grazia Chiuri představila další "rebelskou" přehlídku módního domu Dior. Do kolekce převážně černé barvy zahrnula prvky čarodějnictví, které měly za úkol reflektovat pozici ženy ve společnosti. Návrhářka tak chtěla ironicky poukázat na to, jak jsou v nadále hlavně maskulinním světě chápány. Zapojila ale také motivy typické pro luxusní značku i elegantní archivní návrhy.

    Na vlně stylu: Marvin Korang inspiruje nejen muže svými inovativními a futuristickými looky

    Inspirace nikdy není dostatek. Dnes vám představíme dalšího hrdinu sociálních sítí, kterého považujeme za virtuálního módního guru. Jedná se o influencera, kterého najdete pod uměleckým jménem @futurist. Jeho celé jméno je Marvin Appiah Korang, a jak lze z jeho nickname vyčíst, jeho stylingové tipy směřují k budoucnosti. Marvinovi je pouhých 23 let a pochází z Ghany. Svou kariéru si vybudoval jako stylista a tvůrce obsahu specializující se na experimentální módu a přelomový design. Jeho odvážné kombinace barev a nekonvenční prvky ho katapultovaly mezi nejzajímavější influencery v oblasti módy na sociálních sítích. Sledujte ho a nechte se unést světem budoucnosti.