Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Móda vepsala do historie nový významný milník. Britská návrhářka Stella McCartney na uplynulém Pařížském týdnu módy opět posunula hranice udržitelné módy. Odhalila totiž tři exkluzivní návrhy vyrobené z prvního plant-based peří na světě. Jedná se o alternativní, ale především etickou variantu materiálu, který je luxusními módními domy hojně využíván. Na svědomí však nemá smrt ani jediného ptáka.

    Designérka zakomponovala inovativní materiál s názvem FEVVERS do své kolekce pro jaro a léto 2026. „Vypěstovali jsme stébla trávy, obarvili je přírodním barvivem a pak je ručně všili do neuvěřitelných siluet. Dosáhnete stejného efektu, ale nezabijete miliardy ptáků,“ popsala svou práci pro agenturu AFP návrhářka. Na třech pastelových návrzích pak spolupracovala s britským startupem Fevvers.

    Zdroj: Reuters

    V módním světě je přitom běžné používat peří z kachen, pštrosů, kuřat nebo pávů. Dle samotné návrhářky pak ročně kvůli prachovému peří zemře na 3,4 miliardy kachen a hus, ale také přes milion pštrosů. Nezisková organizace PETA přitom při své investigaci zjistila, že je prachové peří často vyrváno i z živých ptáků, kteří jsou chovaní primárně pro maso. Žít potom musí v bolestech a s krvavými ránami.

    Zdroj: Reuters

    Stella McCartney provokuje Paříž. Hlavní města módy peří nadále nezakazují

    Veganské peří z dílny Stelly McCartney má pak opravdové peří pouze připomínat, nemá se jednat o jeho věrnou napodobeninu. Výsledkem je jedinečná estetika, jejíž produkce je ovšem prozatím pouze omezená. Jedná se přesto o výsledný pokrok oproti původním alternativním možnostem, kterými bylo falešné peří z plastů. Jejich rozklad ale trvá 20 až 500 let a do životního prostředí vypouští toxické mikroplasty.

    @stellamccartney Summer 2026 introduces FEVVERS, the world’s first plant-based, cruelty-free alternative to feathers 🪶 #StellaMcCartney #ComeTogether #StellaSummer26 ♬ original sound – Shhlyrics

    Stella McCartney rovněž podepsala Feather-Free Pledge vytvořený zmíněnou organizací PETA. Představení její cruelty-free alternativy peří na Pařížském fashion weeku je pak významné rovněž proto, že čtyři hlavní světová města módy, tedy Paříž, Miláno, Londýn a New York prozatím používání peří nezakázala. Progresivní krok naopak oznámily metropole jako Kodaň, Stockholm, Helsinki nebo Melbourne.

    Zdroje: Vegan Food and Living, Green Queen, Plant Based News, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Móda vepsala do historie nový významný milník. Britská návrhářka Stella McCartney na uplynulém Pařížském týdnu módy opět posunula hranice udržitelné módy. Odhalila totiž tři exkluzivní návrhy vyrobené z prvního plant-based peří na světě. Jedná se o alternativní, ale především etickou variantu materiálu, který je luxusními módními domy hojně využíván. Na svědomí však nemá smrt ani jediného ptáka.

    Designérka zakomponovala inovativní materiál s názvem FEVVERS do své kolekce pro jaro a léto 2026. „Vypěstovali jsme stébla trávy, obarvili je přírodním barvivem a pak je ručně všili do neuvěřitelných siluet. Dosáhnete stejného efektu, ale nezabijete miliardy ptáků,“ popsala svou práci pro agenturu AFP návrhářka. Na třech pastelových návrzích pak spolupracovala s britským startupem Fevvers.

    Zdroj: Reuters

    V módním světě je přitom běžné používat peří z kachen, pštrosů, kuřat nebo pávů. Dle samotné návrhářky pak ročně kvůli prachovému peří zemře na 3,4 miliardy kachen a hus, ale také přes milion pštrosů. Nezisková organizace PETA přitom při své investigaci zjistila, že je prachové peří často vyrváno i z živých ptáků, kteří jsou chovaní primárně pro maso. Žít potom musí v bolestech a s krvavými ránami.

    Zdroj: Reuters

    Stella McCartney provokuje Paříž. Hlavní města módy peří nadále nezakazují

    Veganské peří z dílny Stelly McCartney má pak opravdové peří pouze připomínat, nemá se jednat o jeho věrnou napodobeninu. Výsledkem je jedinečná estetika, jejíž produkce je ovšem prozatím pouze omezená. Jedná se přesto o výsledný pokrok oproti původním alternativním možnostem, kterými bylo falešné peří z plastů. Jejich rozklad ale trvá 20 až 500 let a do životního prostředí vypouští toxické mikroplasty.

    @stellamccartney Summer 2026 introduces FEVVERS, the world’s first plant-based, cruelty-free alternative to feathers 🪶 #StellaMcCartney #ComeTogether #StellaSummer26 ♬ original sound – Shhlyrics

    Stella McCartney rovněž podepsala Feather-Free Pledge vytvořený zmíněnou organizací PETA. Představení její cruelty-free alternativy peří na Pařížském fashion weeku je pak významné rovněž proto, že čtyři hlavní světová města módy, tedy Paříž, Miláno, Londýn a New York prozatím používání peří nezakázala. Progresivní krok naopak oznámily metropole jako Kodaň, Stockholm, Helsinki nebo Melbourne.

    Zdroje: Vegan Food and Living, Green Queen, Plant Based News, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―