Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Prodej firmy LVMH vzrostl v prvních třech měsících letošního roku o 17 procent. Jedná se o více než dvojnásobek toho, co ekonomové očekávali. Důvodem je stabilní poptávka v Evropě a Spojených státech amerických, ale také obnova čínské ekonomiky.

    Společnost LVMH vlastnící značky jako Louis Vuitton, Dior, Hennessy nebo Tiffany & Co. zůstává odolná vůči rostoucí inflaci i turbulencím světové ekonomiky. Její prodej za první čtvrtletí totiž dosáhl hodnoty 21 miliard eur, tedy 490 miliard korun. Vzrostl totiž o 17 procent, a to jak v Evropě a Spojených státech amerických, tak Asii. Ekonomové přitom předpokládali, že by čísla za uplynulé tři měsíce mohla vyšplhat o pouhých osm procent.

    Důvodem dosavadního úspěchu je především poptávka po kožených produktech. Zásluhu má na něm ale také kosmetika prodávaná v obchodech Sephora, které rovněž spadají pod LVMH. Společnost pak za úspěch vděčí především obnově čínské ekonomiky. Ta se totiž ještě donedávna vypořádávala s dopady přísné politiky „nulového koronaviru“. Nyní ovšem začíná opět prosperovat. „Jsme zpět tam, kde jsme byli před komplikovaným minulým rokem,“ popsal finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony.

    Prodej pak v Asii, bez započítání Japonska, vzrostl o 14 procent. V posledním čtvrtletí loňského roku přitom ve stejném regionu poklesl o osm procent. Výsledky ze Spojených států amerických byly trochu více smíšené, tamní poptávka mladších a méně zajištěných zákazníků totiž pokulhává. Přesto na tamním trhu společnost LVMH zaznamenala růst o osm procent. Zlepšení v Evropě a Asii pak firma přisuzuje nejen lokálním zákazníkům, ale i turistům.

    Výborné výsledky zaručila nová pobočka Sephory v Londýně i koncert Rihanny

    Úspěch pak kromě hlavních značek spadajících pod LVMH zaznamenaly také Celine, Loewe, Loro Piana, Rimowa nebo Berluti. Výjimečné výsledky přinesl také bezcelní řetězec obchodů DFS. Kromě toho k excelentnímu růstu prodeje přispělo představení první londýnské pobočky Sephora. Firma ji v březnu otevřela v nákupním centru Westfield. „Společnost LVMH zůstává bdělá a sebejistá,“ oznámili dále její zástupci.

    Prodeji napomohla také značka Fenty Beauty, která získala v uplynulých měsících mimořádnou pozornost. Rihanna totiž při svém koncertu na Super Bowl jeden ze svých produktů použila před zraky všech diváků. „Make-upu se daří, ale parfémy jsou ještě úspěšnější. Zájem o skin care zůstává poměrně stejný,“ vysvětlil dále finanční ředitel LVMH. Akcie firmy pak od začátku roku vzrostly o 23 procent.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, US News, Instagram, Twitter

    Společnost LVMH prohlásila výsledky prvního čtvrtletí za „excelentní“. Napomohla jim obnova čínské ekonomiky

    Globální second hand trh předčil loni ten tradiční. Jeho růst potvrdil nejnovější report ThredUp

    Platforma pro prodej second hand oblečení ThredUp odhalila ve středu zásadní report. Dle něj totiž globální trh s kousky z druhé ruky předčil loni ve svém růstu ten tradiční. Odhaduje se proto také, že v budoucnosti poroste třikrát rychleji a vyšplhá se tak do roku 2028 na 350 miliard dolarů. Jde tedy o skvělou zprávu pro životní prostředí.

    Je na čase posunout se dál. Trendy skin care střídá péče o tělo

    Letošní předpověď trendů odhadovala, že se pozornost beauty nadšenců přesune z milované skin care na péči o celé tělo. Uplynulé měsíce pak dokázaly, že se nepletla. Čím dál více značek původně zaměřených na jiná odvětví se totiž pouští do světa body care.

    Je trend ugly shoes skutečně ošklivý? Na obuvnickém hitu si zakládají i luxusní značky

    Takzvané ugly shoes, v doslovném překladu ošklivé boty, módní scénu doprovází víceméně už od roku 2017. Jejich hojný výskyt odstartovaly legendární YEEZY, které následoval například model Triples S od Balenciaga. Fenomén pak vyvrcholil s popularizací bot UGG. Je ovšem tento trend stále na vrcholu slávy?

    Vyhledávání produktů jako ukazatel trendů. Nejnovější data z Amazonu odhalují beauty hity

    Jedním ze způsobů, jak zachytit současné trendy, je pozorování vyhledávání na internetu. Společnost Market Defense se proto zaměřila na platformu Amazon. Zachytila tak top produkty, které na stránce zákazníci hledají. Patří mezi ně produkty pro péči o vlasy, nalepovací nehty i značka Sol de Janeiro.