Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Seznamte se s pojmem girl internet. Fenomén, který ženy spojuje i rozděluje

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    - Reklama -

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    - Reklama -

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Započala válka slavných značek. Do boje vyslaly nejnovější ambasadory

    Využívání slavných osobností patří mezi jedny z nejdůležitějších strategií beauty i módních značek. Poslední dobou ovšem nabírá na obrátkách konkurence, kterou mezi sebou takovými počiny vytvářejí. Jedny z největších hvězd současnosti totitž do svých řad přijal Chanel, Dior, Redken nebo L'Oreal.

    Vdechněte vlasům po létě nový život. Důležitá je hydratace a podpora růstu vlasů

    Sluneční paprsky, chlorovaná voda a sůl z moře dokážou vlasy vysušit, oslabit a zbavit je lesku. Nyní, když podzim klepe na dveře, je ten pravý čas dopřát vlasům pořádnou dávku péče. Pokud chcete, aby vaše hříva zářila zdravím, dopřejte vlasům dostatek hydratace a podpořte jejich růst.

    Podzimním materiálům vládnou semiš a broušená kůže. Vytváří dojem luxusního vzhledu

    Semiš a broušená kůže se letos na podzim dostávají do popředí jako jedny z nejvýraznějších materiálových trendů. Jemně texturované materiály přinášejí nostalgii, ale i moderní šmrnc. Semiš už totiž dávno nepatří jen na boty. Návrháři ho využívají v celé řadě oděvů, stejně jako broušenou kůži, která zůstává luxusní stálicí.

    Tichý luxus má novou tvář. Vystřídal ho pojem „ladies who lunch“

    Nenucená elegance snad nikdy nevyšla z módy. Na scénu trendů se však pokaždé vrací skrytá pod jiným jménem. Naposledy se do našeho podvědomí vkradla převlečená za tichý luxus. Letos ovšem oblékla nový kabát, na jehož cedulce stojí vyšitý nový pojem. Seznamte se s estetikou "ladies who lunch".

    New York rozehřála show Ralph Lauren. Týden módy přivítala i Zegna a Uniqlo

    Ralph Lauren se stal dalším módním domem, předbíhajícím oficiální program Newyorského týdne módy. Americký návrhář představil nejnovější kolekci hvězdným hostům v Hamptons. Fashion week přivítaly různorodými událostmi také značky Zegna, Jacquemus nebo Uniqlo.

    Nákupní seznam na září: Guerlain a Pucci oslavují zářivé barvy, Saint Laurent uvádí novou kolekci

    Návrat do studijního nebo pracovního režimu může být nemilosrdný. Alespoň nám ale dává o důvod navíc, potěšit sebe nebo blízké luxusními drobnostmi. Perfektním dárkem jsou kousky ze spolupráce Guerlain a Pucci nebo oslnivý parfém Diptyque. Potěší i umělecké šátky od Louis Vuitton či podzimní řada Saint Laurent.

    Barevné schéma podzimu spojuje zemité a teplé odstíny. Od burgundy po pistachio

    Podzim je obdobím, kdy se příroda halí do krásných a hřejivých barev, které nás tradičně inspirují. Jeho paleta je plná zemitých a teplých odstínů, navozujících pocit pohodlí a útulnosti. Každý z těchto barevných tónů má své kouzlo a vzájemně se nádherně doplňují.

    Proenza Schouler předběhla Newyorský týden módy. Show odhalila o dva dny dříve

    Očekávaná módní událost, zahajující přehlídkami zaplněné září, odstartovala o dva dny dříve. Newyorský týden módy totiž neoficiálně započala show Proenza Schouler. Její kreativní ředitelé chtěli využít stále ještě poklidné atmosféry velkoměsta, ale také získat náskok před silnou konkurencí.

    Tichý luxus pronikl do podzimní módy. Vrátil se v podobě trendy bund a kabátů

    Minimalistický módní styl je letos jednoznačně na ústupu. Tichému luxusu se však přesto podařilo vniknout do luxusních kolekcí pro letošní podzim a zimu. Převtělil se totiž do různorodých bund a kabátů. Ať už si tedy vyberete jakýkoli model, vyzařovat bude čistou elegancí.

    Maroko jako nejžhavější fashion destinace. Objevte kouzlo Sahary, oceánu i zahrad

    Maroko se v posledních letech stalo synonymem pro styl a eleganci, přitahující módní nadšence, návrháře i influencery z celého světa. Exotická severoafrická země se proměnila v celoroční fashion destinaci, kde se tradice setkávají s moderním luxusem. Lze ji tak považovat za inspiraci mnoha světových módních ikon.

    Módní značky nezahálí. Pilně se připravují na nadcházející podzim

    I přes trvající vysoké teploty je jasné, že podzim čeká za dveřmi. Potvrzují to i módní značky, vydávající kampaně pro chladnější období. Kenzo odhalil sci-fi inspirované fotografie, zatímco Tommy Hilfiger oslavil mladou lásku. Converse zveřejnil spolupráci s Isabelou Marant a Tiffany&Co. poctil Elsu Peretti.

    Influencerům hrozí konec jejich éry. Zvedá se proti nim vlna kritiky

    Náklonnost internetu se v posledních měsících odvrací od klasických influencerů. Zvedá se proti nim vlna kritiky, podpořená nadále trendy anti haul videy nebo oblíbeným underconsumption core. Neznamená to ovšem, že princip "ovlivňování" zcela zmizí. Jen nabývá nové, modernější podoby.

    Vykročte do dalšího období se správnou obuví. Podzim definuje semiš i kraví vzor

    Příchod září znamená jediné. Krutý konec léta a nástup nové sezóny, na kterou se musí vyzbrojit i váš botník. Období plné ubývajícího slunce, deštivých dnů a pestrobarevného padajícího listí zvládnete za pomoci semišových kousků, motorkářských bot nebo úzkých tenisek.

    TikTok mění fungování sociálních sítí. Se svým obchodem slaví úspěch

    Rok od chvíle, kdy na americký trh dorazil TikTok Shop, tedy on-line obchod uvnitř samotné aplikace, je více než jasné, že platforma udělala krok správným směrem. Funkce se zamlouvá především řadě značek, kterým pomáhá vytěžit současné beauty trendy na maximum.

    První pomoc po cvičení a v letadle. Spreje s kyselinou chlornou bojují proti akné i podrážděné pokožce

    Svět kosmetiky pobláznila ingredience používaná k hojení ran, ale také k čištění povrchů v domácnosti. Řeč je o kyselině chlorné, která se kromě všestrannosti může pochlubit také silnými antibakteriálními a dezinfekčními vlastnostmi. Oblíbené spreje s obsahem této látky zabraňují vzniku vyrážek nebo zarudnutí.

    Módní novinky v kostce: Bella Hadid vládne Chopard a Kyjev vítá Ukrajinský fashion week

    Začátek týdne nezklamal a přinesl další novinky z módního světa. Bella Hadid vystřídala Julii Roberts v pozici globální ambasadorky Chopard. Poprvé od začátku války na Ukrajině se do Kyjeva vrací fashion week. Módní dům Miu Miu představí v Benátkách svůj krátký film a Prada odstartovala interaktivní podzimní kampaň.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―