Více

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Seznamte se s pojmem girl internet. Fenomén, který ženy spojuje i rozděluje

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    - Reklama -

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    - Reklama -

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Sukním nemusíte dát přes zimu sbohem. Silonky zaručí teplo i jedinečný outfit

    S aktuálními zimními měsíci se ranní výběr oblečení může zdát jako zapeklitý úkol. Díky punčochám se však nemusíte bát sáhnout ani po sukních či šatech. Silonky vás udrží v teple, a navíc dodají šmrnc. S mnohými modely se dá i skvěle experimentovat, ať už sáhnete po jemných vzorech, nebo třeba zvířecím potisku.

    Maximalismus nastupuje v plné síle. Pinterest předpověděl trendy roku 2025

    Módní trendy mohou vycházet z nepřeberného množství zdrojů, třeba z pečlivě sledovaných přehlídek, sociálních sítí či filmového světa. Mezi jedny z nejdůležitějších ukazatelů patří i platforma Pinterest, nabízející bezednou fashion inspiraci. Její tradiční seznam předpovědí do dalšího roku tentokrát poukazuje na silný návrat maximalismu.

    Puffer bunda už není v kurzu. Outerwear letos definují kabáty, kůže a kožešina

    Ještě nedávno byly puffer bundy dominantou zimního šatníku. Jejich objemné siluety, které evokovaly moderní pojetí městského pohodlí, se tak staly synonymem funkčnosti a zimního streetwear. Letos ale módní scéna přehodnocuje své priority. Puffer bunda sice zůstává užitečnou volbou do mrazivých dnů, její status jako must-have kousku však klesá. 

    TikTok letos přetekl trendy. Ohlédněte se za make-up looky roku 2024

    Zhodnocení uplynulého roku umožňuje nejen nostalgické ohlédnutí, ale rovněž nádech inspirace. Neustále se rodící beauty a make-up trendy na sociální síti TikTok se totiž do jisté míry neustále opakují. Vracejí se jen v jemně pozměněných variantách. Jejich znalost vám proto umožní zůstat i v následujícím roce o krok napřed.

    Salmon sperm facial je hitem omlazujících zákroků. Za jeho slávou stojí Kim Kardashian

    Šnečí sliz, vlastní krev nebo rybí sperma. Honba za plnější, zářivější, ale hlavně nestárnoucí pletí bez vrásek pomocí nejrůznějších dermatologických procedur je nekonečná. Must-have novinkou estetických klinik, i kosmetických rutin nejedné celebrity, se stalo neobvyklé ošetření zvané salmon sperm facial.

    Móda vás nemusí stát zdraví. Proti vlezlému chladu zakročí trendy čepice

    Doplňky jsou v mrazivé zimě často jediný způsob, jak se v záplavě stejně barevných kabátů alespoň trochu odlišit. Čepice tak nejen, že posunou outfit na další úroveň, ale udrží vás i v žádaném teple. I když vůči nim z pochopitelných důvodů můžete mít nechuť, stojí za to inspirovat se trendy kousky pro letošní zimu.

    Odvrácená stránka konzumu. Nový dokument dává Black Friday do kontextu

    Ačkoli Black Friday vznikl ve Spojených státech amerických, zná v současnosti koncept podporující bezmezné nakupování celý svět. Nový dokument Buy Now! The Shopping Conspiracy se snaží poukázat na nebezpečí toho, co podobný přístup, podporující neustálou spotřebu, způsobuje a jak šikovně ho velké společnosti využívají ve svůj prospěch.

    Vestiaire Collective chce zatočit s fast fashion. Novou kampaň zaměřil na její následky

    Luxusní šatník už dávno neznamená jen nákupy v buticích. On-line platformy jako Vestiaire Collective, Depop, Vinted či Grailed nabízejí možnost nakupovat prémiové kousky, které jinde téměř neseženete. Vestiaire Collective však jde o krok dál a místo pouhého prodeje se nyní pustil i do boje proti fast fashion.Nová kampaň vyzývá největší řetězce k větší zodpovědnosti a kritizuje jejich negativní dopad na planetu.

    Highlandcore v kurzu jako nikdy dřív. Poznejte cottagecore v novém kostkovaném kabátě

    Podzimní mlhy a studená rána opět probudily touhu po hřejivém útulnu. Letos ovšem známý cottagecore dostává nový rozměr. Na scénu vstupuje Highlandcore. Estetika, která mixuje tradiční skotské vzory a venkovskou eleganci s moderním šatníkem. A co víc, z přehlídkových mol letos září tak jasně, že i městské ulice připomínají skotské vysočiny.

    Móda v kostce: Lanvin očekává návrhářský debut a Dior míří do Říma

    Dior už střádá plány na příští rok. Oznámil, že svou cruise show uspořádá koncem května v Římě. Značka Lanvin zase závěrem ledna představí tvorbu nového kreativního ředitele. Canada Goose se však soustředí na přítomnost, a to se svou první řadou od Haider Ackermann. Louis Vuitton pak vydal speciální hru a Swarovski jedinečné střevíčky.

    Připravte se na Vánoce s trendy laky na nehty. Kromě červené hraje prim barva perníčků

    Vánoce jsou za dveřmi a s nimi i plánování outfitů, dárků a dalších nezbytných součástí svátečního období. Kromě zmíněného přichází na řadu také letošní trendy laky na nehty. Vládnout bude klasika v podobě zelené a červené, své místo si ale zajistí i méně obvyklé odstíny. Dobrá zpráva je, že letošní in designy zvládnete samy doma.

    Vkročte do nového roku s čerstvým střihem. Nalákají vás trendy zimní účesy

    Konec roku a začátek nového období přímo křičí výzvou k nečekané módní a beauty proměně. Kromě obnovy šatníku či poličky s make-upem se nabízí rovněž návštěva oblíbeného kadeřnického salónu. Nerozhodné zachrání aktuální zimní "vlasové" trendy. Hlavní roli hraje jak záplava kudrlinek, tak odvážné krátké střihy.

    Říjen zná své make-up favority. Na vrchol sociálních sítí vyšplhala Sephora i R.e.m. Beauty

    Jedním ze způsobů, jak pozorovat úspěch značek je za pomocí jejich dosahu na sociálních sítích. Právě na nich poutají své zákazníky, a to pomocí trendy postů, speciálních kampaní i spoluprací se slavnými influencery. S podobnou strategií za měsíc říjen uspěla především společnost Sephora, R.e.m. Beauty nebo Rare Beauty.

    Jak na muže, kteří už mají vše? Inspirujte se tipy na ideální dárky

    Vymýšlení dárků pro nejbližší může být opravdu oříšek. Jsou lidé, u kterých máme jasno hned, jindy si ale lámeme hlavu týdny. Mezi takové případy rozhodně patří dospělí muži. Hlavně ti, kteří si sami koupí vše, co potřebují a nic dalšího nechtějí. Inspirujte se proto tipy na dárky přesně pro tyto pány a překvapte je pod stromečkem ideálním dárkem.

    Značky s napětím očekávají Black Friday. Letošní ročník slibuje vysněné prodeje

    Konec týdne chystá dlouho očekávanou událost, tedy Black Friday. Značky proto s napětím sledují nejnovější odhady analytiků, popisující letošní potencionální prodeje. Dosavadní předpoklady pak působí více než slibně. Oproti loňskému roku bude mít více zákazníků ve Spojeném království po výplatě a prodeje v USA už nyní předhánějí ty loňské.

    Hody podle TikToku. Rok 2024 si získaly trendy recepty sociálních sítí

    Populární platforma TikTok neslouží pouze pro generaci módních a beauty trendů. Její uživatelé si od ní s radostí nechají diktovat, co na talíř. Blížící se konec roku je proto ideální příležitostí vyzkoušet oblíbená jídla sociálních sítí. Připravte se na sodu se smetanou, strouhaná mražená rajčata nebo lavinu sýru cottage.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―