Více

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Seznamte se s pojmem girl internet. Fenomén, který ženy spojuje i rozděluje

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální sítě si v posledních letech zamilovaly trik, který jim pomáhá šířit trendy rychlostí blesku. Stačí k jakémukoli náhodnému pojmu přidat slovo girl. That girl, clean girl, tomato girl nebo girl dinner tak vytvářejí fenomén zvaný girl internet. Jeho cílem je spojit ženy na základě sdílených zážitků. Nedělá ale přesný opak?

    - Reklama -

    Internetové trendy, obzvláště ty zrozené na sociální síti TikTok, nelze nikdy brát příliš vážně. Přesto se jedná o důležitý ukazatel toho, jak uživatelé různých on-line platforem smýšlejí. Za oblibou náhodných estetik nebo beauty looků se totiž vždy ukrývá určitý důvod. Jinak tomu není ani u fenoménu girl internet. Jedná se o souhrnný název nespočtu trendů uplynulých let, obsahujících slovo girl.

    Jistě si vzpomenete například na that girl, clean girl, downtown girl, feral girl nebo tomato girl. Slovo girl se dostalo také do mnoha dalších názvů, jako je například hot girl walk, girl dinner nebo lazy girl job. Na první pohled na nich nelze najít nic špatného. Většina z nich má totiž za cíl vytvořit určitou estetiku nebo romantizovat jinak běžné aktivity. Hot girl walk totiž není nic jiného než obyčejná procházka.

    Girl dinner je zase jiný název pro jednoduchou večeři, sestávající z kousků zeleniny, sýra a sušenek. Pod kouzelným pojmem „girl“ se ovšem podobné zážitky stávají něčím více extra. Darují navíc uživatelům sociálních sítí pocit jisté identity a toho, že někam patří. A že si podobnou hostinu chystá každá další „girl“ na světě. Girl internet tak může ženy spojit a darovat jim pomyslný dojem univerzální jednoty.

    - Reklama -

    Girl internet je jen to, co z něho uděláme. Právě to ho činí tak kontroverzním

    Není ovšem dopad trvajícího internetového fenoménu poněkud jiný? Dá se totiž říct, že rozděluje nejen samotné ženy, ale také je výrazně odděluje od mužů. Jednoduchou večeři nebo zdravou procházku může totiž podniknout každý, bez ohledu na své pohlaví. Zdá se proto, jako bychom se opět vraceli do doby, kdy jsou určité aktivity přislíbené pouze jednomu z dvou věčně proti sobě stojících táborů.

    Nelze navíc tvrdit, že se každá žena s jednou z „girl“ nálepek ztotožní. Výsledkem pak bude pocit vyloučení z idealizovaného „girlhood“ klanu. Další podivnou charakteristikou oblíbeného fenoménu je jeho odpor ke slově „woman“. Z žen tak opět činí dívky, čímž romantizuje jejich mladší, nikoli střední nebo vyšší věk. Jen si představte, že by internetu vládl pojem „woman dinner“ nebo „woman walk“.

    V konečném důsledku jsou ovšem trendy pouze to, co z nich uděláme. Mají totiž výjimečnou schopnost utvrzovat naše předsudky. Pokud v nich chceme vidět sílu feminismu, pak se snadno ujistíme, že podobné „girl“ přípony našemu světu pomáhají. V případě, že někdo chápe ženy jako podřadné nebo jednoduché, bez námahy kategorizuje girl dinner jako další důkaz hlouposti a toho, proč nikdy nebudou rovné mužům.

    Zdroje: BBC, Vox, Student Newspaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    Kina promítají Fénické spiknutí od Wese Andersona. Kritici se dělí na dva tábory

    „Já osobně se cítím velmi v bezpečí,“ prohlašuje Zsa-zsa Korda v letadle poté, co přežije svou už šestou leteckou havárii. Absurdní klid i nonšalantní humor protínají Fénické spiknutí, nejnovější film Wese Anderson, který je nyní k vidění v kinech. Zatímco někteří považují snímek za Andersonův nejlepší film posledních let, jiní ho kritizují.

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Ovoce jako nová módní ingredience. Cestu si našlo i do nové kolekce Loewe

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    Haute couture po konci světa. Film 28 let poté ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    Co se stane, když dva uhlazení londýnští designéři se zálibou ve futuristických modelech dostanou za úkol vytvořit kostýmy filmové zombie apokalypsy? Pokud jste již viděli novinku od Dannyho Boyle 28 let poté, znáte odpověď. Vizuálně mimořádně silný zážitek. A také návrat k Y2K estetice způsobem, který byste zrovna nečekali.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―