Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Příští rok se ponese ve znamení cestování. Poprvé má totiž dosáhnout stejné úrovně jako před světovou pandemií. Globální trend proto hodlají následovat také módní značky, a to především v podobě exkluzivních pop-up butiků. Cestovatelé jsou totiž čím dál více naklonění tomu na svých dovolených utrácet za luxusní produkty.

    Letošní rok zaznamenal nemalý počet luxusních pop-up butiků nebo jiných exkluzivních nabídek módních značek. Vzpomeňme si na Prada kavárnu v nákupním centru Harrods, plážový klub a butik Loro Piana v Saint-Tropez nebo řadu dočasných poboček značky Jacquemus. Jedná se o součást globálního trendu, který podle nejnovějších předpovědí zaznamenáme také v nadcházejícím roce. Luxusní společnosti totiž následují kroky svých zákazníků.

    V roce 2024 má globální cestování poprvé dosáhnout stejné úrovně, na jaké bylo před začátkem světové pandemie. Výsledky průzkumu BoF-McKinsey State of Fashion 2024 navíc ukázaly, že asi 80 procent zákazníků z Velké Británie, Spojených států amerických a Číny hodlají při svých cestách nakupovat nové kousky ze světa módy. Módním společnostem se proto nabízí ideální šance, jak zvýšit své zisky.

    Narůstající počet zahraničních cest souvisí také se změnou životního stylu. Čím dál více lidí má totiž možnost pracovat na dálku. Například podle firmy Scoop’s Flex Index pouze 39 procent amerických firem po svých zaměstnancích požaduje, aby se každý den dostavili do kanceláře. Lidé také často své povinné byznys cesty propojují s dovolenou. Takzvané workation nabízí skvělou příležitost, jak se odměnit po několika dnech těžké práce. A to nejen za pomocí dovolené, ale i nových módních kousků.

    Značky plánují využít vytoužených odpočinkových resortů i oblíbeného setjettingu

    Módní společnosti už dlouhodobě pozorují, že turisté se stávají jejich klíčovými zákazníky, ženoucí jejich prodeje do vysněných výšin. Dává tedy smysl, že se na ně hodlají více zaměřit. Očekávat proto v roce 2024 můžeme ještě silnější propojení cestování a módy. Značky budou otevírat speciální pop-up pobočky hlavně na místech, kam cestovatelé míří nejčastěji. Jednat se může především o klasické populární resorty. Trendy je ale i cestování do lokací ze seriálů, jako je Hra o Trůny nebo Bílý lotos, tedy takzvaný setjetting.

    Cestovatelé přitom v roce 2024 zamíří spíše do menších měst, jako je například Edinburgh, Lisbon nebo Osaka. Důležitou změnou bude v příštím roce také spojení módy s ostatními odvětvími. Módní značky plánují nabízet také luxusní zážitky ze světa pohostinství, wellness nebo gastronomie. Příkladem je nejnovější spolupráce módního domu Dior s šéfkuchařkou Anne-Sophie Pic. Těšit se tak na svých cestách můžete na řadu speciálních zážitků, vytvořených také vaší oblíbenou značkou.

    Zdroje: The Business of Fashion, Grazia, Town and Country Magazine, Instagram, YouTube

    Rok 2024 očekává dokonalé propojení cestování a módy. Luxusní značky poputují ve stopách svých zákazníků

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.