Více
    Redakce

    Rick Owens letos vyhledává své kořeny. Kolekce FW25 s názvem Concordians odkazuje na průmyslové město Concordia v Itálii, kde jeho značka vyrábí již 22 let většinu produktů. Pomyslný návrat přinesl nekompromisní estetiku, ale i nové virální momenty. Mezi ně patří například trendy boots, na kterých se podílel i designér Victor Clavelly.

    Po letech pendlování mezi Paříží a Los Angeles se Rick Owens ohlédnul za svými začátky, kdy spal v továrně v Concordii na pohovce a učil se rozumět rytmu průmyslové výroby. Své vzpomínky přenesl do kolekce skrze udržitelnost a redukci nadbytečného. Uvolněné pláště, voskované džíny nebo dlouhé řetězy s ostny dodávají kolekci mystickou syrovost, která je pro výrobu typická.

    Peří letos nepoužil jen Saint Laurent. Rick Owens ho vytvořil z kůže

    Přestože Rick Owens nikdy nepostrádal v tvorbě obuvi odvahu, letošní sezóna přinesla model, který už nyní kandiduje na titul nejikoničtějších bot FW25. Boots, vytvořené ve spolupráci s pařížským designérem Victorem Clavelly, připomínají vrstvené ptačí peří. Kožené segmenty byly pečlivě vyřezány laserem a sešity do tvaru rozevlátých per, což při pohybu vytváří fascinující dynamiku.

    Návrhář popsal v podcastu Fashion Neurosis své vysoké boots jako protest proti standardizovaným estetickým normám. Nové modely, jako by posouvaly jeho životní filozofii dále. Jsou nesmírně okázalé a zároveň zpochybňují konvenční pohled na funkční design obuvi. V jeho předešlých kolekcích jsme se setkali s již několika ikonickými kousky, tento se však zdá zatím nejpropracovanější.

    Funkce i extravagance v jednom. Navíc s nezbytným kouskem pro moderní nomády

    Rick Owens letos kromě bot plných pohybu předvedl také dlouhé kabáty s dramatickými rameny, veganskou kůži, roztrhané džíny nebo gumové topy. Stejně jako každou sezónu, i letos se návrhář zaměřil na mistrovské zpracování materiálů. Dominovala třeba britská melanžová vlna nebo kůže z aligátora, samozřejmě z odpovědně a eticky spravovaných zdrojů.

    Zdroj: Profimedia, Rick Owens

    Rick Owens se navíc při příležitosti nejnovější kolekce spojil s legendární značkou Rimowa a představil luxusní ikonický kufr, inspirovaný sochařem Richardem Serra. Vyrobit ho nechal pouze v 500 kusech. Owens otevřeně mluví o tom, jak mu letité cesty mezi Paříží a Concordií pomohly vytvořit hluboký vztah k minimalismu. Podle svých slov chce mít méně věcí, ale ať „stojí za to“.

    Zdroj: Rimowa

    Rovněž příběh FW25 kolekce proto působí jako manifest proti přebytečnosti. Ikonický návrhář v ní vzdává hold minulosti, ale ne klasickou cestou, tedy nostalgicky. Jeho interpretace je tentokrát moderní, funkcionalistická a jako vždy naprosto autentická.

    Zdroje: Instagram, HighSnobiety, WWD, Dazed, SHOWstudio

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Rick Owens opět válcuje sociální sítě. Kolekce FW25 vzdává hold Itálii

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Rick Owens letos vyhledává své kořeny. Kolekce FW25 s názvem Concordians odkazuje na průmyslové město Concordia v Itálii, kde jeho značka vyrábí již 22 let většinu produktů. Pomyslný návrat přinesl nekompromisní estetiku, ale i nové virální momenty. Mezi ně patří například trendy boots, na kterých se podílel i designér Victor Clavelly.

    - Reklama -

    Po letech pendlování mezi Paříží a Los Angeles se Rick Owens ohlédnul za svými začátky, kdy spal v továrně v Concordii na pohovce a učil se rozumět rytmu průmyslové výroby. Své vzpomínky přenesl do kolekce skrze udržitelnost a redukci nadbytečného. Uvolněné pláště, voskované džíny nebo dlouhé řetězy s ostny dodávají kolekci mystickou syrovost, která je pro výrobu typická.

    Peří letos nepoužil jen Saint Laurent. Rick Owens ho vytvořil z kůže

    Přestože Rick Owens nikdy nepostrádal v tvorbě obuvi odvahu, letošní sezóna přinesla model, který už nyní kandiduje na titul nejikoničtějších bot FW25. Boots, vytvořené ve spolupráci s pařížským designérem Victorem Clavelly, připomínají vrstvené ptačí peří. Kožené segmenty byly pečlivě vyřezány laserem a sešity do tvaru rozevlátých per, což při pohybu vytváří fascinující dynamiku.

    Návrhář popsal v podcastu Fashion Neurosis své vysoké boots jako protest proti standardizovaným estetickým normám. Nové modely, jako by posouvaly jeho životní filozofii dále. Jsou nesmírně okázalé a zároveň zpochybňují konvenční pohled na funkční design obuvi. V jeho předešlých kolekcích jsme se setkali s již několika ikonickými kousky, tento se však zdá zatím nejpropracovanější.

    - Reklama -

    Funkce i extravagance v jednom. Navíc s nezbytným kouskem pro moderní nomády

    Rick Owens letos kromě bot plných pohybu předvedl také dlouhé kabáty s dramatickými rameny, veganskou kůži, roztrhané džíny nebo gumové topy. Stejně jako každou sezónu, i letos se návrhář zaměřil na mistrovské zpracování materiálů. Dominovala třeba britská melanžová vlna nebo kůže z aligátora, samozřejmě z odpovědně a eticky spravovaných zdrojů.

    Zdroj: Profimedia, Rick Owens

    Rick Owens se navíc při příležitosti nejnovější kolekce spojil s legendární značkou Rimowa a představil luxusní ikonický kufr, inspirovaný sochařem Richardem Serra. Vyrobit ho nechal pouze v 500 kusech. Owens otevřeně mluví o tom, jak mu letité cesty mezi Paříží a Concordií pomohly vytvořit hluboký vztah k minimalismu. Podle svých slov chce mít méně věcí, ale ať „stojí za to“.

    Zdroj: Rimowa

    Rovněž příběh FW25 kolekce proto působí jako manifest proti přebytečnosti. Ikonický návrhář v ní vzdává hold minulosti, ale ne klasickou cestou, tedy nostalgicky. Jeho interpretace je tentokrát moderní, funkcionalistická a jako vždy naprosto autentická.

    Zdroje: Instagram, HighSnobiety, WWD, Dazed, SHOWstudio

    ― Reklama ―

    Drama u Versace. Proč se návrhář Dario Vitale nedočká debutové show?

    Začátky v nové práci bývají těžké. Výjimkou není ani lukrativní pozice kreativního ředitele jednoho z největších italských módních domů. Své o tom ví značka Versace a její nový šéf Dario Vitale, který se ocitl pod drobnohledem poté, co společnost oznámila šokující zprávu. Jeho debutová přehlídka se na Milánském fashion weeku neuskuteční. Co stojí za tímto radikálním rozhodnutím?

    Post Malone debutoval v Paříži. Odhalil první show značky Austin Post

    Známý zpěvák Post Malone předběhl zbytek módního světa. Měsíc před tím, než do Paříže dorazil očekávaný týden módy, odhalil ve francouzské metropoli debutovou show své značky Austin Post. Kolekce sklidila úspěch především díky návrhům kopírujících jeho styl, tedy westernovým a kovbojským lookům, ale s dávkou moderního stylu.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Tom Ford vstoupil do nové cenové éry. Basic šaty pořídíte za tisíce dolarů

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, který měl svou logiku. Dokonale střižený smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. S příchodem Haidera Ackermann se však zdá, že značka otevírá novou kapitolu, která není jen o estetice, ale i cenách. Na webu se objevily kousky z kolekce podzim 2025 a šaty s cenovkou 10 tisíc dolarů rozpoutaly debatu, zda jsme svědky nové éry módy, nebo spíš nové éry cen.

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hvězdy přivítá v Cinema Club

    Beauty odnož módního domu Giorgio Armani už po osmé dorazí do Benátek jako oficiální sponzor tamního filmového festivalu. I letos si přichystala několik vysoce očekávaných událostí. Poprvé mezi ně patří také luxusní Cinema Club, tedy prostor, kde se hvězdy a přátelé značky mohou potkávat mezi zastávkami na červeném koberci.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    Sarah Burton staví do popředí ženy. Poctila je v nové kampani pro Givenchy

    Stále ještě čerstvá kreativní ředitelka módního domu Givenchy Sarah Burton odhalila další kampaň. Tentokrát do ní zapojila nejen známé modelky, ale také svou crew. Před kameru se tak postavila make-up umělkyně nebo stylistka, se kterými návrhářka dlouhodobě spolupracuje. Designérka opět dokazuje, že ve své práci staví do popředí hlavně ženy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―