Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návštěvníci Pařížského týdne módy přivítali další nové kolekce. Přehlídka Valentino jim opět dokázala, že žádná sukně není dost krátká, a že se ženy mohou oblékat do čeho chtějí. Návrhářka Sarah Burton se zase ve své poslední show pro značku Alexander McQueen velkolepě rozloučila s pozicí kreativní ředitelky. V kolekci Balenciaga se pak Demna Gvasalia navrátil ke svým tvůrčím kořenům.

    Značka Balenciaga se navrátila ke svým klíčovým prvkům. Středem kolekce byla černá barva i vrstvení

    Nejnovější kolekce návrháře Demna Gvasalia pro módní společnost Balenciaga příliš nepřekvapila. I přesto ovšem návštěvníky nadchla. Návrhy se totiž vrátily k základům toho, co značka představuje. Mezi hlavní kousky patřily hoodies zkombinované se saky se širokými rameny nebo trička s příliš dlouhými rukávy. Outfity doplňovaly černé obrácené sluneční brýle nebo výrazné šperky. Monotónní černou barvu zase rozbíjely funky tašky s potisky jahod, borůvek a malin.

    Sarah Burton ukončila svou kariéru u Alexander McQueen. Dojala originálním nápadem i dokonalými střihy

    Návštěvníci přehlídky Alexander McQueen se ocitli u historické události. Návrhářka Sarah Burton totiž představila svou poslední kolekci v roli kreativní ředitelky známé značky. Do pozice nastoupila po smrti slavného návrháře roku 2010. Její finální kolekce pak vystihla nejen dokonale zvládnuté krejčovství, ale také smysl pro gotiku a luxusní punk. Při tvorbě přitom čerpala hned z několika zdrojů.

    Inspirovat se nechala „ženskou anatomií, královnou Alžbětou I., červenými růžemi i umělkyní Magdalenou Abakanowicz“. Sochy od jmenované tvůrkyně proto doplňovaly samotné prostory přehlídky. Mezi jednotlivé návrhy patřily například dlouhé vrstvené šaty, připomínající okvětní lístky červené růže. Dalším kouskem byly zase krátce střižené šaty tmavé barvy s širokými rameny a odvážnými průstřihy.

    Show Valentino reagovala na vzrůst násilí proti ženám v Itálii. Odhalila krátké sukně i odvážné průřezy

    Přehlídka Valentino nebyla jenom kolekce dechberoucích outfitů, ale také sociální komentář. Návrhář Pierpaolo Piccioli se chtěl totiž ohradit proti debatě, která se objevuje kolem vzrůstajícího násilí na ženách v Itálii. Ta se totiž často otočí proti ženám s tím, že si za případný násilný incident „mohou samy“. Piccioli proto ukázal, že by měly mít ženy svobodu nosit, co chtějí. A to bez ohledu na to, jak krátké lemy takové kousky budou mít.

    Vytvořil proto krátké šaty, na kterých se proplétaly jemné ornamenty holubic, lilií nebo granátových jablek. Mezi další návrhy patřily mini šaty s průřezy, oversized trička nebo svetrové šaty. „To my sami přidáváme k chápání těla klišé sexu a svádění. Ženy musí mít vždy svobodu volby,“ prohlásil dále návrhář. Impozantní show pak v prostorách školy Beaux-Arts doprovodil živý koncert FKA Twigs.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, W Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Paříž ohromila další vlna přehlídek. Nové kolekce představil Valentino, Balenciaga i Alexander McQueen

    Návštěvníci Pařížského týdne módy přivítali další nové kolekce. Přehlídka Valentino jim opět dokázala, že žádná sukně není dost krátká, a že se ženy mohou oblékat do čeho chtějí. Návrhářka Sarah Burton se zase ve své poslední show pro značku Alexander McQueen velkolepě rozloučila s pozicí kreativní ředitelky. V kolekci Balenciaga se pak Demna Gvasalia navrátil ke svým tvůrčím kořenům.

    Značka Balenciaga se navrátila ke svým klíčovým prvkům. Středem kolekce byla černá barva i vrstvení

    Nejnovější kolekce návrháře Demna Gvasalia pro módní společnost Balenciaga příliš nepřekvapila. I přesto ovšem návštěvníky nadchla. Návrhy se totiž vrátily k základům toho, co značka představuje. Mezi hlavní kousky patřily hoodies zkombinované se saky se širokými rameny nebo trička s příliš dlouhými rukávy. Outfity doplňovaly černé obrácené sluneční brýle nebo výrazné šperky. Monotónní černou barvu zase rozbíjely funky tašky s potisky jahod, borůvek a malin.

    Sarah Burton ukončila svou kariéru u Alexander McQueen. Dojala originálním nápadem i dokonalými střihy

    Návštěvníci přehlídky Alexander McQueen se ocitli u historické události. Návrhářka Sarah Burton totiž představila svou poslední kolekci v roli kreativní ředitelky známé značky. Do pozice nastoupila po smrti slavného návrháře roku 2010. Její finální kolekce pak vystihla nejen dokonale zvládnuté krejčovství, ale také smysl pro gotiku a luxusní punk. Při tvorbě přitom čerpala hned z několika zdrojů.

    Inspirovat se nechala „ženskou anatomií, královnou Alžbětou I., červenými růžemi i umělkyní Magdalenou Abakanowicz“. Sochy od jmenované tvůrkyně proto doplňovaly samotné prostory přehlídky. Mezi jednotlivé návrhy patřily například dlouhé vrstvené šaty, připomínající okvětní lístky červené růže. Dalším kouskem byly zase krátce střižené šaty tmavé barvy s širokými rameny a odvážnými průstřihy.

    Show Valentino reagovala na vzrůst násilí proti ženám v Itálii. Odhalila krátké sukně i odvážné průřezy

    Přehlídka Valentino nebyla jenom kolekce dechberoucích outfitů, ale také sociální komentář. Návrhář Pierpaolo Piccioli se chtěl totiž ohradit proti debatě, která se objevuje kolem vzrůstajícího násilí na ženách v Itálii. Ta se totiž často otočí proti ženám s tím, že si za případný násilný incident „mohou samy“. Piccioli proto ukázal, že by měly mít ženy svobodu nosit, co chtějí. A to bez ohledu na to, jak krátké lemy takové kousky budou mít.

    Vytvořil proto krátké šaty, na kterých se proplétaly jemné ornamenty holubic, lilií nebo granátových jablek. Mezi další návrhy patřily mini šaty s průřezy, oversized trička nebo svetrové šaty. „To my sami přidáváme k chápání těla klišé sexu a svádění. Ženy musí mít vždy svobodu volby,“ prohlásil dále návrhář. Impozantní show pak v prostorách školy Beaux-Arts doprovodil živý koncert FKA Twigs.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, W Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―